دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

تحقیقات جدید: چین در 89 درصد از حوزه های تحقیقاتی فناوری پیشرو است

پژوهش جدید: چین در 89 درصد از حوزه‌های تحقیقات فناوری پیشتاز است

چینی‌ها در ۵۷ حوزه فناوری دست بالا را دارند.

مؤسسه سیاست استراتژیک استرالیا (ASPI) تحقیقات جدیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد چینی‌ها در ۵۷ حوزه از ۶۴ حوزه فناوری‌های حیاتی حال‌حاضر، مثل تکنولوژی‌های نظامی پیشرو هستند.

استرالیایی‌ها این تحقیقات را با معیاری تحت‌عنوان «Critical Technology Tracker» پیش برده‌اند که برای ارزیابی و پیگیری پیشرفت کشورها در حوزه‌های کلیدی فناوری طراحی شده است. داده‌های ارائه‌شده طیف وسیعی از فناوری‌های فعلی ازجمله هوش مصنوعی، امنیت سایبری، فعالیت‌های نظامی و رباتیک را در بر می‌گیرد.

تسلط بر فناوری‌ها، نفوذ استراتژیک را به همراه دارد و قدرت آن کشور را در بین رقبای آن‌ها افزایش می‌دهد؛ موضوعی که چینی‌ها به آن توجه بسیاری دارند.

پسرفت آمریکایی‌ها همزمان با پیشرفت چین و هند

ایالات متحده در بازه‌زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ در ۶۰ مورد از ۶۴ دسته فناوری پیشتاز بود و چین تنها در سه فناوری باقی‌مانده حرف اول را می‌زد. اما حالا آمریکایی‌ها تنها در صنایع ماهواره‌های موچک، محاسبات کوانتومی، واکسن، پزشکی‌ هسته‌ای، رادیوتراپی و پردازش زبان‌های طبیعی برتری دارند.

چین و آمریکا

تاکنون این مؤسسه استرالیایی ۲۴ فناوری را در دسته فناوری‌های خطرناک یا با ریسک بالا قرار داده است. طبق آمار، چینی‌ها در تمامی این فناوری‌ها، که عمدتاً شامل هواپیماهای بدون سرنشین، ناوبری ماهواره‌ای، رادار و سایر تکنولوژی‌های نظامی هستند، دست بالا را دارند.

اتحادیه اروپا نیز در ۳۰ دسته فناوری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. بریتانیا طی یک‌سال گذشته، موقعیت خود را در ۸ دسته فناوری از دست داده و اکنون تنها در ۳۶ دسته رتبه بالایی در اختیار دارد. همچنین هندی‌ها نیز رشد خوبی داشته‌اند و در ۴۵ دسته فناوری، جزو ۵ کشور برتر به حساب می‌آیند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋