یوتوب قصد دارد با ارائه تبلیغات «تصویر در تصویر» در ماههای آینده، روش تبلیغاتی بهتری را ارائه دهد که مزاحمت کمتری برای کاربران خواهد داشت.
یوتوب ظاهراً بهزودی آزمایش شکل جدیدی از تبلیغات را برای گروه محدودی از کاربران آغاز میکند که اگرچه میتواند انتقادات ناشی از جنگ با ادبلاکرها را کاهش دهد اما احتمالاً به مذاق همه کاربران خوش نخواهد آمد.
به گزارش Support.Google، در صفحه ویژگیها و آزمایشهای یوتوب، این پلتفرم آغاز پخش تبلیغات تصویر در تصویر (PIP) را در اواسط ویدیوها و پخش زندهها اعلام کرده است. در این پست آمده که این ویژگی در اختیار سازندگان قرار میگیرد و امکان فعالکردن قابلیت نمایش تصویر در تصویر تبلیغات در حین پخش محتوای آنها را فراهم میکند.
یوتوب هنوز جزئیات مربوط به تبلیغات PIP را مشخص نکرده است. بنابراین، یا محتوای سازنده به کوچکتر میشود و تبلیغ در اندازه بزرگ پخش میشود یا برعکس.
این سرویس ظاهراً قالبی جدید برای کمک به سازندگان در زمینه کاهش تجربه مخرب پخش تبلیغات در حین تماشای ویدیوها و پخشهای زنده است. علاوهبراین، بهنظر میرسد سازندگان میتوانند این گزینه جدید را در تنظیمات بخش Monetization در Live Control Room پیدا کنند.
گفته میشود که «برخی از کاربران در دستگاههای منتخب»، قالب جدید تبلیغات PIP را در ماههای آینده تجربه خواهند کرد. بنابراین عمده کاربران باید فعلاً منتظر بمانند. محتواسازان یوتوب نیز باید در همان زمان گزینه جدید تبلیغات میان ویدیو را دریافت کنند.
این نوع تبلیغات احتمالاً کمتر برای کاربران بهعنوان تبلیغات مزاحم شناخته میشود، زیرا تبلیغات میان ویدیوها، بهخصوص در پخش زندهها موجب اذیت کاربران میشوند. مهمتر از آن، این روش جایگزین میتواند به عنوان راهی برای YouTube در نظر گرفته شود تا موضع خود در مورد نمایش تبلیغات را دلپذیرتر کند.
این پلتفرم اخیراً شروع به تنبیه کاربرانی کرده است که از طریق مسدودکنندههای تبلیغات، به هر نحوی قصد جلوگیری از پخش تبلیغات را دارند؛ بنابراین یوتوب با قطع ویدیو در صورت شناسایی افزونه توسط وبسایت، بهنحوی مبارزه خود را با این دسته از کاربران آغاز کرده است.
پاسخ ها