دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

فروش TSMC در ماه گذشته به دلیل تبلیغات هوش مصنوعی 30 درصد افزایش یافت

فروش ماه گذشته TSMC در هیاهوی هوش مصنوعی 30 درصد افزایش یافت

علاوه بر محبوبیت، خروج بازار گوشی‌های هوشمند از رکود طولانی‌مدت خود در سه ماه اول سال نیز باعث این رشد بوده است.

فروش شرکت صنایع نیم‌رسانای تایوان یا همان TSMC در ماه می گذشته 30 درصد افزایش یافته و به 229.6 میلیارد دلار جدید تایوان (معادل 7.1 میلیارد دلار) رسیده است. از افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی و بهبود برخی لوازم الکترونیکی مصرفی به‌عنوان دلایل این رشد یاد شده است.

به گزارش بلومبرگ، TSMC که بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان است نیز از مسابقه جهانی برای توسعه سرویس‌های هوش مصنوعی سود زیادی برده است. محصولات نیمه‌هادی این شرکت در برخی از پردازنده‌های انویدیا استفاده می‌شود که مایکروسافت و OpenAI از جمله بزرگ‌ترین خریداران آن‌ها هستند.

فروش ماه گذشته TSMC در هیاهوی هوش مصنوعی 30 درصد افزایش یافت

علاوه بر این، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نیز اکنون از رکود طولانی‌مدت خود در سه ماه اول سال خارج شده است و انتظار می‌رود در آینده تقاضا برای تراشه‌های موبایل نیز افزایش پیدا کند.

TSMC که دفتر مرکزی آن در پارک فناوری شهر «سینچو» تایوان قرار دارد، توانسته در حالی که شرکت‌های بزرگ جهان برای ساخت مراکز داده خود در تلاش هستند، حاشیه سود بالایی را حفظ کند. این شرکت علاوه بر اینکه سازنده انحصاری پیشرفته‌ترین شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی انویدیا است، برای اپل و AMC نیز نیمه‌هادی‌هایی تولید می‌کند.

اخیراً نیز در گزارشی گفته شده بود که پردازنده تنسور G5 گوگل پیکسل 10 احتمالاً توسط TSMC ساخته خواهد شد. این شرکت اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید تراشه‌های 1.6 نانومتری در اواخر سال 2026 است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋