شیائومی این تبلیغ را برای گوشی آینده Civi 14 طراحی کرده است.
تبلیغ اپل برای آیپد پرو M4 با عنوان Crush نتایج بسیار منفی برای غول فناوری بههمراه داشت. بسیاری از کاربران و هنرمندان در شبکههای اجتماعی از مضمون آن که ابزارهای هنری مانند پیانو را خُرد میکرد تا بهنوعی آیپد پرو را تبلیغ کند، انتقاد کردند. موضوع تا جایی پیش رفت که اپل مجبور به عذرخواهی شد و سامسونگ با انتشار یک تیزر به آن طعنه زد. حالا اما شیائومی برای گوشی آینده Civi 14 خود تبلیغ Crush اپل را به سبک دیگری بازسازی کرده است.
حساب شیائومی هند در ایکس این تیزر را با عنوان CinematicVision بهاشتراک گذاشته است که شباهت بسیار زیادی به تبلیغ جنجالی اپل دارد. اگر اطلاع داشته باشید، در تبلیغ اپل، ابزارهای موسیقی و هنری مانند یک شیپور، یک پیانو و مجموعهای از لنزهای دوربین توسط یک دستگاه پرس هیدرولیک خرد شدند تا در نهایت، یک آیپد پرو جدید جای آنها را بگیرد. اما در تبلیغ شیائومی، دستگاه پرس پیش از اینکه به ابزارها برسد، متوقف میشود.
این تیزر برای تبلیغ گوشی شیائومی 14 Civi منتشر شده است که احتمالاً بهعنوان نسخه جدیدی از مدل Civi 4 پرو که در چین عرضه شده بود، در هند فروخته میشود.
شیائومی در گذشته نیز با الهام از اپل محصولات خود را معرفی کرده است. بهعنوان مثال، اولین محصولات این شرکت Mi Phone و Mi Pad نام داشتند. Mi Pad یک کپی کاملا آشکار از آیپد مینی بود و علاوهبر سختافزار مشابه، دارای یک نسخه فورکشده از اندروید بود که رابط کاربری آن شبیه به iOS طراحی شده بود.
گوشی Mi 8 نیز یک کپی بسیار شبیه به آیفون X بود و هدفون AirDots داخل گوشی آن نیز یک کپی آشکار از ایرپادهای اپل محسوب میشود.
پاسخ ها