دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اپل بار دیگر در مورد خطرات استفاده از فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث هشدار داده است

اپل دوباره درباره ریسک‌های استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث هشدار داد

اپل در مقاله اخیر خود بار دیگر به خطرات و معایت سایدلودینگ پرداخته و راهکارهایی نیز برای آن اندیشیده است.

اپل مقاله‌ای 32 صفحه‌ای منتشر کرده که در آن به جزئیات نحوه عملکردش برای محافظت از کاربران اتحادیه اروپا و خطرات سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها پرداخته است. برای پیروی از قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا، این شرکت برای اولین‌بار به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث اجازه دسترسی به iOS را می‌دهد.

اپل در مقاله خود در ابتدا به مزایای انحصاری‌بودن اپ استور می‌پردازد. این شرکت می‌گوید با اپ استور iOS، هرگز اجازه حمله گسترده بدافزارها را نداده است، که چنین دستاوردی برای یک پلتفرم 17 ساله خارق‌العاده محسوب می‌شود. اما از سال جاری میلادی، قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اپل را ملزم می‌کند که رویکرد جدیدی اتخاذ کند. این امر باعث می‌شود روش موفقیت‌آمیز اپل برای محافظت از امنیت و حریم خصوصی کاربران کنار گذاشته شود. البته این شرکت راهکارهایی هم برای کاهش خطرات امنیتی اندیشیده است.

در این مقاله 14 هزار کلمه‌ای، اپل به تحمیل هزینه برای فروش اپ‌ها از طریق فروشگاه‌های رقیب اشاره‌ای نکرده است. اخیراً این هزینه‌ها به شدت مورد انتقاد توسعه‌دهندگان قرار گرفته‌اند.

اپل دوباره درباره ریسک‌های استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث هشدار داد

خطرات امنیتی سایدلودینگ در iOS و راهکارهای اپل

اپل برای کاهش خطرات سایدلودینگ، یک فرایند رسمی و دقیق را اجرا کرده است تا بازارهای اپلیکیشن متفرقه به آن رجوع کنند. اپل اسناد و اطلاعات اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که این برنامه‌ها حاوی بدافزار نیستند، مطابق تبلیغات خود عمل می‌کنند و قصد کلاه‌برداری ندارند.

به‌طورکلی هیچ اپلیکیشنی را نمی‌توان با استفاده از سایدلودینگ روی آیفون نصب کرد، مگر اینکه توسط اپل از طریق ثبت اسناد رسمی امضا شده باشد. اپل از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که یک حساب توسعه‌دهنده داشته باشند و جزئیات قانونی مانند نام، آدرس و شماره تلفن خود را ارائه دهند. همچنین آن‌ها باید توضیح دهند که چرا می‌خواهند به داده‌های حساس مانند میکروفون، دوربین، Face ID، داده‌های سلامت و موارد دیگر دسترسی داشته باشند، و البته رضایت کاربر نیز برای فعال‌کردن این موارد پس از نصب اپلیکیشن موردنیاز است.

اپل محتواهای این اپلیکیشن‌ها را بررسی نخواهد کرد و این شرکت هشدار می‌دهد که اپ‌هایی که سایدلودینگ می‌شوند، به اندازه اپ‌هایی که در اپ استور حضور دارند، ایمن نخواهند بود.

در به‌روزرسانی iOS 17.4، کاربران آیفون در اتحادیه اروپا می‌توانند اپلیکیشن‌ها را از طریق فروشگاه‌هایی غیر از اپ استور نصب کنند. چندین شرکت مانند اپیک گیمز و Setapp درحال کار بر روی فروشگاه اختصاصی خود هستند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋