سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

iPad تحت قوانین DMA اتحادیه اروپا قرار می گیرد. بارگذاری جانبی برنامه ها در راه iPadOS

آیپد مشمول قوانین DMA اتحادیه اروپا می‌شود؛ سایدلودینگ اپ‌ها در راه iPadOS

اتحادیه اروپا iPadOS را یک دروازه‌دار دیجیتالی مهم معرفی کرد و اپل شش ماه فرصت دارد تا مطابق قوانین DMA، تغییراتی در آن اعمال کند.

در سپتامبر 2023 (شهریورماه)، کمیسیون اروپا سیستم‌عامل iOS آیفون، مرورگر سافاری و اپ استور را به‌عنوان دروازه‌دار معرفی کرد؛ اپل نیز به پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) ملزم شد. در همان زمان، این کمیسیون تحقیقات خود درباره iPadOS را شروع کرد تا ارزیابی کند آیا این سیستم‌عامل مشمول قوانین DMA می‌شود یا خیر. اکنون این تحقیقات پایان یافته و این کمیسیون iPadOS را به چند دلیل دروازه‌دار شناسایی کرده است.

براساس اعلام کمیسیون اروپا، iPadOS یک دروازه‌دار دیجیتالی مهم است و اپل شش ماه فرصت دارد تا مطابق قوانین DMA، تغییراتی در آن اعمال کند – که سایدلودینگ اپ‌ها یکی از آن‌هاست. کمیسیون اروپا به دلایل زیر این سیستم‌عامل را به‌عنوان دروازه‌دار معرفی کرد:

  • تعداد کاربران عادی این سیستم‌عامل نزدیک به آستانه است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک نیز از آن عبور کند.
  • این سیستم‌عامل و اکوسیستم اپل به‌نحوی طراحی شده است که کاربران عادی نمی‌توانند به‌سادگی به سیستم‌عامل دیگری مهاجرت کنند.
  • تعداد کاربران تجاری این سیستم‌عامل 11 برابر بیشتر از آستانه است.
  • کاربران تجاری به دلایلی مانند جامعه کاربری بزرگ‌تر، به این سیستم‌عامل محدود شده‌اند.
آیپد مشمول قوانین DMA اتحادیه اروپا می‌شود؛ سایدلودینگ اپ‌ها در راه iPadOS

اتحادیه اروپا iPadOS را ملزم به اجرای قوانین DMA می‌کند

کمیسیون اروپا اکنون به اپل یک مهلت شش‌ماهه داده است تا به‌طور کامل از مقررات DMA پیروی کند؛ به این معنی که باید در آپدیت‌های آینده iPadOS منتظر تغییراتی مانند قابلیت سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌های شخص ثالث و امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض باشیم.

شرکت‌ها و پلتفرم‌ها در صورت داشتن معیارهای خاص، به‌عنوان دروازه‌دار تلقی می‌شوند. برای مثال، دروازه‌دارها باید در سراسر اتحادیه اروپا حداقل 7.5 میلیارد یورو فروش یا ارزش بازار 75 میلیارد یورویی داشته باشند. همچنین این پلتفرم‌ها یا سرویس‌ها سالانه باید دارای بیش از 45 میلیون کاربر فعال ماهانه یا بیش از 10 هزار کاربر فعال تجاری در اتحادیه اروپا باشند.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋