نام پر سابقه « اسکورت » سال ۲۰۰۲ از بازار اروپا و همین پارسال همزمان با فوکوس، از بازار آمریکا خداحافظی کرد. اما فورد امسال تصمیم گرفته که دستی بر چهره قدیمی شده نسل آخر اسکورت بکشد که از سال ۲۰۱۴ در بازار چین، حضور دارد. این سدان کامپکت برای چینیها بر روی پلت فرم فوکوس طراحی شده است. هر چند که در سال ۲۰۱۸ هم یک به روز رسانی کوچک را تجربه کرده بود، اما اکنون برای ۲۰۲۱، با تغییرات بیشتر، معرفی شده است.
هنوز هم میتوان ساختار قدیمی فوکوس را زیر پوست این خودرو احساس کرد. هر چند که فورد تمام تلاش خود را کرده تا چهره آن را به روز کند. تغییرات قابل ملاحظهای هم درون کابین اتفاق افتاده که شامل نمایشگرهای چند گانه برای مشتریان چینی میشود. مشابه این نمایشگرها را اخیرا در SUV سه ردیف صندلی Equator هم دیده بودیم. البته سایز آنها در اسکورت اندکی کوچک شده و به جای نسخه ۱۲.۳ اینچی، از نمونه ۱۰.۲۵ اینچی در آن استفاده شده است. این نمایشگرها ما را به یاد خودروهای جدید مرسدس بنز هم میاندازند.
اسکورت جدید در طول، عرض و ارتفاع، به ترتیب ۴.۶۳، ۱.۸۲ و ۱.۴۹ متر بلندی دارد. فاصله محوری آن هم ۲.۶۸ متر میرسد. یعنی اسکورت جدید، فقط اندکی از نسل چهارم فوکوس سدان که در برخی بازارهای اروپایی فروخته میشود، کوتاهتر است. زیر کاپوت، پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری را میبینیم که ۱۲۲ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس ۶ سرعته به چرخهای جلو، انتقال میدهد. خریداران میتوانند این خودرو را با رینگ چرخهای ۱۵.۰ یا ۱۶.۰ اینچی آلومینیومی سفارش دهند. به طور کلی میتوان گفت که فورد اسکورت جدید توانسته به خوبی با تغییرات جزئی، پلت فرم قدیمی خودش را مخفی نگه دارد.
اسکورت فیس لیفت شده در بازار چین، یک پله پایینتر از فوکوس سدان قرار میگیرد، حال آنکه فورد در این کشور، سدان میان سایز موندئو را هم عرضه میکند. برای یادآوری بد نیست بدانید که موندئو سال گذشته با بازار آمریکا خداحافظی کرد و به زودی عرضه آن در اروپا هم متوقف میشود. در حالی که فورد بسیاری از سدانهای محبوبش همچون فوکوس، موندئو، اسکورت و فیوژن را از بازارهای مختلف جمع آوری کرده است، همچنان تاروس را به عنوان یک برگ برنده در بسیاری از کشورهای جهان، به فروش میرساند.
پاسخ ها