در گفتگوی اخیری که میان Car & Driver و فیلیپ شیمر، مدیر عامل مرسدس AMG انجام شده، تصمیم نهایی این شرکت برای آینده مدل AMG – GT مشخص شده است. مرسدس میخواهد که ادامه حیات پیشرانههای درون سوز را در قالب سرمایه گذاری بر روی موتورهای هیبرید، پیش ببرد. فیلیپ شیملر همچنین خاطر نشان کرده که نسل جدید SL هم در حال توسعه است و به زودی با AMG – GT رودستر، جایگزین میشود.
تقریبا چند سالی از عرضه آخرین نسل SL میگذرد. با ورود AMG - GT و شکل گیری یک رقابت داخلی میان این دو مدل، از فروش SL به شدت کاسته شد. عدم تبلیغات جدید پیرامون این محصول هم گویای کم شدن اهمیت آن در سبد تولیدات مرسدس بنز بود. اما طبق صحبتهای شیملر، آینده درخشانی در انتظار SL است. در حقیقت با حذف AMG –GT رودستر، به زودی این رقابت درون خانوادگی از بین میرود.
نسل بعدی SL کلاس، همچون AMG – GT سدان و کوپه، یک اتومبیل اسپرت تمام عیار خواهد بود. طبق گفتههای شیملر، این خودرو همچنان برای مسافرتهای طولانی هم راحتی و کیفیت سواری خودش را حفظ میکند. هر چند که شجره نامه SL با مسابقات رالی پیونده خورده است! شیملر مدعی شده که SL جدید، قوای محرک اختصاصی خودش را خواهد داشت و مشخصات فنی آن با هیچ یک از محصولات فعلی مرسدس – AMG، مشترک نخواهد بود.
همان طور که گفته شد، آینده محصولات مرسدس – AMG به سمت هیبرید شدن میرود. هر چند که طبق شنیدهها، قرار است تیمهای مهندسی مسلط به فرمول یک هم برای ارتقای فنی خودروهای این برند، در مرسدس – AMG مستقر شوند. اما نکته مثبت ماجرا اینجاست که چرخش به سمت هیبرید شدن، در کنار حفظ پرفورمنس خودروها، آلایندگی آنها را هم به طرز محسوسی کاهش میدهد. با عزمی که مدیران دایملر به در جهت الکتریکی شدن دارند، میتوان پیش بینی کرد که جایگاه برندهای زیر مجموعه آنها همچون مرسدس – AMG در آیندهای نه چندان دور، بسیار ارج و قرب پیدا میکند.
پاسخ ها