بامو از نسخه تولیدی کانسپت i4 در یک کنفرانس خبری پردهبرداری کرد. اولین چیزی که در مواجهه با تصاویر این نسخه جلب توجه میکند، وفاداری زیاد آن به مدل کانسپت است.
سال گذشته و در جریان رونمایی از کانسپت i4، باواریاییها وعده داده بودند مدل نهایی تا 85 درصد مشابه نسخه مفهومی خواهد بود. حالا آنها به وعده خود عمل نموده و مدل تولیدی i4 را با کمترین تغییرات ظاهری معرفی کردهاند.
مثل دیگر محصولات اخیر بامو، i4 هم ظاهری جنجالی دارد، جنجالی از آن جهت که جلوپنجره بزرگ و به زعم بسیاری افراد زشت، در این خودرو نیز دیده میشود.
با توجه به برقی بودن پیشرانه، این جلوپنجره مشبک نبوده و همانند کراساوور iX، چند سنسور پیشرفته را در خود جای داده است.
به طور کلی i4 در نمای روبرو بسیار شبیه به نسل اخیر سری 4 طراحی شده و شباهت فراوانی به آن دارد.
این خودرو در دسته کوپههای چهار درب قرار گرفته و میتوان آن را پیشنمایشی از نسل بعدی سری 4 گرن کوپه دانست.
متاسفانه بامو فعلا هیچ تصویری از فضای داخلی i4 منتشر نکرده، اما با توجه به میزان شباهت آن با سری 4 بنزینی، به احتمال زیاد کابین این دو نیز اشتراکات فراوانی با هم دارند.
آنطور که بام و اعلام کرده i4 به آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت اختصاصی کمپانی یعنی iDrive 8 مجهز بوده و از یک نمایشگر بزرگ 14.9 اینچی سود میبرد؛ این نمایشگر و یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتیمنت، از آپدیتهای نرمافزاری از راه دور پشتیبانی میکند.
در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد.
پیتر نوتا (Pieter Nota) یکی از اعضای هیئت مدیره گروه بامو در رابطه با i4 گفته:
«بامو i4 به خاطر ویژگیهایی چون ظاهر اسپرت، بهترین هندلینگ در کلاس خود و آلایندگی صفر یک بامو واقعی است. این خودرو باعث میشود قلب برند بامو اکنون به صورت کاملا الکتریکی بتپد.»
به گفته باواریاییها، نسخه تولیدی i4 با چند پیشرانه و باتری قابل انتخاب خواهد بود. قویترین نسخه موجود قدرتی برابر با 523 اسب بخار داشته و در عرض تقریبا 4 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت میرساند.
این نسخه با یک بار شارژ و بر اساس استاندارد WLTP توانایی پیمایش 590 کیلومتر مسافت را دارد. البته بر مبنای استاندارد واقعگرایانهتر EPA این رقم به 482 کیلومتر تقلیل پیدا میکند.
بامو i4 که سه ماه زودتر از موعد معرفی شده، از پاییز پیش رو راهی بازار خواهد شد. در رابطه با قیمت این خودرو اطلاعاتی در اختیار رسانهها قرار نگرفته است. این سدان الکتریکی در بازارهای بینالمللی باید با تسلا مدل 3 رقابت کند.
پاسخ ها