دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

آرامش مطالبه امروز صنعت خودروسازی کشور است؛ تغییرات مدیریتی متعدد مشکلی را حل نمی کند

آرامش مطالبه امروز صنعت خودروسازی کشور است؛ تغییرات مدیریتی متعدد مشکلی را حل نمی‌کند

در حالی که به ماه های پایانی دولت دوازدهم نزدیک می شویم، در کمال تعجب گمانه زنی های بسیاری در خصوص تغییرات در سطح کلان مدیریت بنگاه های صنعتی به گوش می‌رسد. این درحالیست که طی چندسال اخیر بارها شاهد تعویض و تغییر مدیران بوده‌ایم ولی در عمل این تغییرات به جز هدر رفت وقت و سرمایه حاصلی را در پی نداشته‌است.

هر چند همه این گمانه زنی‌ها در حوزه خودرو نیست، اما بدون شک با نزدیک‌تر شدن انتخابات ریاست جمهوری، صنعت خودرو به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین صنایع کشور بیشتر مورد توجه قرار دارد.

صنعت خودرو

در ماه‌های گذشته نام های مختلفی برای نشستن روی صندلی‌های جاده مخصوص شنیده شده است. گاهی نام افراد نزدیک به قطعه سازان به گوش می‌رسد و گاهی نام اشخاصی نزدیک به وزارت صمت. حتی در این میان نام‌ها مدیران قدیمی این صنعت نیز در محافل خبری مطرح شده‌است.

اگر کارنامه دو خودروساز بزرگ کشور در سال 99 را بررسی کنید، فارغ از ورود به بحث های آماری، باید گفت دو خودروساز تلاش کرده اند تا حد امکان چراغ تولید را پُرنور نگه دارند. در حالی که کشور سخت ترین دوران را از نظر اقتصادی پشت سر می‌گذارد و تامین مواد اولیه به یکی از چالش‌های اصلی تولید کنندگان بدل شده‌است، معرفی خودروهای جدید با برند داخلی همچون تارا، شاهین، اطلس، دناپلاس توربو اتوماتیک و گیربکس 6 سرعته نیمه اتوماتیک نشان از برنده بودن ترکیب تیم جاده مخصوص دارد.

صنعت خودرو

شاید یکی دیگر از اشکالات بزرگ در سیاست‌های کلان صنعت خودرو، تغییر در ترکیب تیم‌های برنده و عمر کوتاه مدیریت باشد. موضوعی که عملا باعث ایجاد تلاطم در استراتژی های خودروسازان شده و به مدیران اجازه نمی‌دهد برنامه های بلند مدت خود را اجرا کنند. در نتیجه نمودار کیفیت مدیریت در صنعت خودرو با شاخص امنیت شغلی مدیران رابطه مستقیم دارد.

بی‌شک یکی از مهمترین مسیرهای اصلاحی در این صنعت می تواند جانمایی درست افراد، سازمان‌ها، ارگان ها و تولید کنندگان باشد. تجربیات تلخ حضور شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو، تلاش بعضی از قطعه سازان برای افزایش تاثیرگذاری در مدیریت کلان خودروسازان، حتی مطرح شدن نام‌های مختلف نزدیک به وزارت صمت و مواردی از این دست بخش مهمی از دست انداز های راه صنعت خودرو در مسیر بهره وری هستند.

اگر پای سخن مدیران عامل سال های نه چندان دور دو خودروساز بزرگ کشور نیز بنشینید، درد دل های بسیاری از اعمال فشارهای مختلف از سیاسیون تا صنعت گران دارند. موضوعی که علاوه بر ایجاد استرتس های فکری و جلوگیری از تمرکز درست در سطوح مدیریت، ممکن است کیفیت تصمیم گیری ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

آرامش مطالبه امروز صنعت خودروسازی کشور است؛ تغییرات مدیریتی متعدد مشکلی را حل نمی‌کند

امروز بیش از هر زمان دیگری صنعت خودرو کشور نیاز به آرامش دارد. آرامشی که در سایه آن همه اهالی این صنعت بدون این که قصد پارک کردن خودروی خود در پارکینگ همسایه را داشته باشند، همه تلاش خود را صرف حوزه تخصصی خود کنند. البته نباید فراموش کرد به دلیل  وجود بعضی از تعاریف ساختاری نادرست در صنایع و اقتصاد کشور، رفت و آمد افراد و تغییر صندلی های مدیریت نمی‌تواند یک معجزه لحظه ای به وجود بیاورد. اما مهم است که پتانسیل های موجود حداکثر بهره‌وری حاصل شود.

شاید بهترین نسخه برای تن بیمار، اما رو به بهبود صنعت خودرو امروز آرامش باشد. آرامشی که از وزارت صمت انتظار می رود به عنوان متولی این صنعت آن را حفظ کند.

صنعت خودرو

هر چند به نظر ساکنین ساختمان خیابان سمیه آنقدرها هم به این امر اعتقاد ندارند. از طرفی سهم خواهی ها از هیئت مدیره خودروسازان و در نهایت تغییرات مدیرعامل توسط فشارهای تامین کنندگان تجربه ای است که هیچ گاه برای صنعت خودرو کارنامه درخشانی بر جای نگذاشته است.

به این ترتیب آنچه که امروز باید مطالبه دلسوزان صنعت خودرو از وزارت صمت باشد، آرامش و جلوگیری از رفت و آمد های بی حاصل روی صندلی های جاده مخصوص است. شاید وقت آن رسیده وزارت صمت در نقش یک مربی با تجربه، ترکیب تیم برنده را حفظ کند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
امین امینی
باسلام : انشاالله و به پشتوانه قبور همیشه نورانی وگلباران یکایک شهدای معظم هشت سال دفاع مقدس وخون های نورانی و طاهر شهدای والامقام مدافعین حرم مطهر زینب (سلام الله علیها) که انشاالله خداوند کریم و رحیم همگی مارا مدیون این خون های طاهر و نورانی شهدا نمیراند ۰ احترامأ پیرو ۳۱ سری گزارشات و کامنت های ارسالی به مقامات ومسئولان محترم نظام و ارسال به مدیریت شرکت ایران خودرو که پاسخی از سوی آن مدیریت شرکت نیامده است ، مع الوصف توصیف نهایتأ مدیریت شرکت ایران خودرو را خواهان وخواستار ارسال گزارش به مقامات و مسئولان محترم نظام قلمداد است ۰ در این خصوص قطعأ جریان نفوذی وپنهانی است که پشتوانه ایست برای اینان که با گستاخی و بیشرمی خواستار ارسال مظلومیت ۰۰۰ و۰۰۰ میباشند و چرایی ان نکته ایست غیر قابل باور که ریشه یابی نهادهای مسئول را می طلبد ۰ و عملکرد پیدا وپنهان این شبکه نفوذ که علاوه بر گستاخی در عدم حرمت حرمات ۰۰۰ همواره ضرباتی به واسطه خیانت اینان به صنعت کشور وارد شده است که دراین مهم ( واکاوی پرونده کروز و عظام با دکتر علی خاکساری) درگفتگو با نود اقتصادی قابل تامل است ۰ که انشاالله نهادهای مسئول شبکه نفوذ را شناسایی و منهدم نمایند ۰ " فرشاد مقیمی مدیریت عامل گروه صنعتی شرکت ایران خودرو و مدیران مسئول "بزودی پاسخگوی نکات ارسالی به مقامات و مسئولان محترم نظام مقدس والهی جمهوری اسلامی ایران و قضات محترم متعددی از دستگاه محترم قضا خواهند بود۰
رضا طهماسبی کد ملی ۰۳۲۱۳۹٨۳٨۶ مورخ ۱٤۰۰/۲/۲
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋