برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

روس ها به دنبال جایگزینی خودروهای ایرانی با خودروهای چینی هستند

روس‌ها به‌دنبال جایگزینی خودروهای ایرانی با خودروهای چینی هستند

هیئتی از اتحادیه فروشندگان خودرو روسیه (RoAD) به ایران خودرو آمده‌اند تا درباره صادرات خودروهای ایرانی به روسیه مذاکره کنند.

صنعت و بازار خودرو روسیه پس از آغاز جنگ این کشور با اوکراین، دچار صدمات زیادی شده است. خودروسازان معتبر خارجی یکی پس از دیگری بازار خودرو روسیه را ترک کردند. خودروسازان چینی نیز که فرصت‌شناسان قهاری هستند، همانند بازار ایران به بازار روسیه هجوم آوردند. بااین‌حال به نظر می‌رسد روس‌ها چندان از خودروهای چینی راضی نیستند،‌ چرا که با هدف جایگزینی آن‌ها با خودروهای ایرانی به ایران‌خودرو آمده‌اند.

طی روزهای اخیر هیئتی از اتحادیه فروشندگان خودرو روسیه (RoAD) به سرپرستی رهبر آن «الکسی پودشچکولدین» به ایران خودرو آمده‌اند تا درباره صادرات خودروهای ایرانی به روسیه مذاکره کنند. این گروه تصمیم دارد از کارخانه‌های خودروسازی ایران بازدید کند و به‌دنبال یافتن شرکای احتمالی است. البته این خبر را رسانه‌های روسی اعلام کرده‌اند و خودروسازان ایرانی در این خصوص اظهارنظری نداشته‌اند.

همچنین بخوانید: صادرات خودرو به روسیه ناکام ماند؛ سایپا بدون فروش بازار این کشور را ترک کرد

پیش از این، آلکسی پادشکولدین تأکید کرده بود که ظرفیت صنعت خودروسازی ایران حدود 300 هزار خودرو در سال است. این کشور قادر خواهد بود بیش از 20 تا 50 هزار خودرو به روسیه عرضه کند. همچنین مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه جذابیت این خودروها برای مشتریان را افزایش می‌دهد. سایپا نیز به اتحادیه فروشندگان خودرو روسیه، پیشنهاد راه‌اندازی خط تولید در جمهوری تاتارستان روسیه را ارائه کرده است.

خودروهای ایرانی برای روس‌ها جذاب نیستند

خودروسازان ایرانی چندبار سعی داشته‌اند تا به بازار روسیه ورود کنند. بااین‌حال اقدامات ایران‌خودرو و سایپا برای صادرات خودرو به روسیه نتیجه مطلوبی را در پی نداشته است. اکنون فرصت جدید برای صادرات به سراغ خودروسازان ایرانی آمده است. بااین‌حال رسانه‌های روسی به این موضوع چندان خوشبین نیستند.

نخستین دلیل عدم خوشبینی روس‌ها به موفقیت خودروهای ایرانی، قیمت این خودروها است. هزینه خرید یک خودرو ایرانی در روسیه با احتساب عوارض، گمرک و هزینه‌های حمل‌ونقل به حدود 1.5 میلیون روبل (930 میلیون تومان) می‌رسد.

خودروهای ایرانی

دومین دلیل عدم موفقیت خودروهای ایرانی در روسیه، وفور خودروهای خارجی در بازار این کشور است. انواع مختلفی از سدان‌های کره‌ای با کارکرد سه سال در روسیه حضور دارند که با شرایط آب‌وهوایی این کشور سازگار هستند. در این شرایط مشتریان روسی دلیلی برای انتخاب خودروهای ایرانی نمی‌بینند، به‌خصوص آن‌که اغلب خودروهای ایرانی براساس مدل‌های دهه 1990 میلادی پژو توسعه یافته‌اند.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋