اپل میخواهد وارد بازار خودروهای الکتریکی شود، اما هنوز نتوانسته سازندهای برای آن پیدا کند. به نظر میرسد کوپرتینوییها هنوز به دنبال شریک مناسبی هستند و احتمالا تا ۶ ماه آینده سازنده خودروی اپل مشخص میشود.
یکی از تحلیلگران «Wedbush» به نام «دنیل ایوز» به تازگی اعلام کرده مذاکرات میان اپل و هیوندای به عنوان بخشی از فرایند انتخاب یک شریک محسوب میشود. ایوز همچنین به مذاکره با نیسان هم اشاره کرده، مذاکرهای که البته از سوی ژاپنیها رد شده. به اعتقاد این تحلیلگر، این مذاکره هم بخشی از استراتژی کنونی اپل است.
ایوز پیشبینی کرده اپل به احتمال حداقل ۸۵ درصد طی ۳ تا ۶ ماه آینده بطور رسمی شریکش را معرفی خواهد کرد و سازنده خودروی الکتریکی آن مشخص میشود:
«به باور ما، اپل در نهایت شریک استراتژیک خود در دنیای خودروهای الکتریکی را در ۲۰۲۱ معرفی میکند که زمینه را برای رشد کوپرتینوییها در این بازار فراهم خواهد کرد.»
با توجه به سرمایهگذاری گسترده خودروسازان در بازار خودروهای الکتریکی، حضور قدرتمند تسلا در بازار و همچنین برنامههای رئیس جمهور جدید آمریکا، جو بایدن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل دولت، به اعتقاد ایوز اکنون بهترین زمان برای اعلام خبر ورود اپل به این بخش از بازار محسوب میشود.
به گفته این تحلیلگر، همکاری با شرکتهای بزرگی مانند هیوندای، تسلا، فورد یا فولکسواگن میتواند یک همکاری طلایی برای دهه آینده باشد. ایوز همکاری اپل با هیوندای و فولکسواگن را ایدهآل میداند چرا که این دو خودروساز دارای پلتفرم خودروهای الکتریکی ماژولار هستند. با این وجود مذاکره اپل با هیوندای شکست خورده و فولکس واگن هم گفته ترسی از خودروی اپل ندارد.
ایوز قیمت ۱۷۵ دلاری سهام اپل در ۱۲ ماه آینده را پیشبینی کرده که مبتنی بر ارزیابیهای Webbush برای ۲۰۲۲ است. در صورتی که کوپرتینوییها در ۲۰۲۱ خبر ورود به بازار خودروهای الکتریکی را اعلام کنند، به احتمال زیاد با افزایش ارزش سهام مواجه میشوند.
پاسخ ها