مدیرعامل ولوو پیشبینی میکند پس از معرفی مدلی کوچکتر از XC40، بخش اعظمی از آمار فروش جهانی این شرکت در اختیار شاسیبلندها خواهد بود. هاکان ساموئلسن (Hakan Samuelsson) در مصاحبه با نشریه اتونیوز اروپا ضمن اشاره به این موضوع گفته مدل مذکور فروش کمپانی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و کفه را به سمت خودروهای شاسیبلند سنگینتر خواهد کرد، طوری که این دسته شاید تا 75 درصد از کل آمار فروش کمپانی را به خود اختصاص دهند.
اگر چه آقای ساموئلسن هیچ بازه زمانی را برای تحقق پیشبینی خود اعلام نکرده، اما با این حال آمار فروش ولوو در 11 ماه گذشته نشان میدهد 71 درصد از فروش کمپانی در سال 2020 به دسته شاسیبلندها تعلق دارد. بد نیست بدانید در مدت مشابه سال قبل، این رقم 63 درصد بود. پرفروشترین مدل هم در طول این مدت کراساوور XC60 است که راهی پارکینگ 169,445 مشتری جدید شده است.
یکی از مدیران اصلی ولوو این امر را نشانه استقبال فزاینده از شاسیبلندهای کوچک و لوکس دانسته و کلاس مذکور را بسیار موفق توصیف کرده است.
مدل جدید ولوو که قرار است ابعادی کوچکتر از XC40 داشته باشد، از پیشرانهای تمام الکتریکی سود برده و بر مبنای پلتفرم SEA (برگرفته از عبارت معماری تجربه پایدار) تولید خواهد شد. نکته جالب اینکه این پلتفرم با همکاری شرکت چینی جیلی (مالک بخش خودروهای سواری ولوو) توسعه یافته است.
درباره زمان معرفی کراساوور کوچک ولوو فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما شرکت لینک اند کو (Lynk & CO) به عنوان دیگر زیرمجموعه جیلی، سال آینده از نسخه تولیدی کانسپت Zero رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که این خودرو هم بر اساس پلتفرم SEA توسعه یافته، احتمالا کراساوور ولوو نیز در همان حوالی معرفی خواهد شد.
خودروساز سوئدی در نظر دارد هر ساله یک خودروی تمام الکتریکی به جمع محصولات خود اضافه کند. نخستین عضو این گروه کراساوور XC40 Recharge است که آن هم روی پلتفرم SEA تولید میشود.
مدیرعامل ولوو در اظهار نظری جالب گفته «به منظور اینکه این شرکت سودده باشد، باید بر قیمتهای بالاتر و کلاسهای لوکس تمرکز کند. برای مشتریانی که به دنبال خودروهایی با قیمت پایینتر هستند، ما محصولات لینک اند کو را پیشنهاد خواهیم کرد، چرا که آنها در جایگاهی پایینتر از ساختههای ما قرار خواهند گرفت.»
آقای ساموئلسن درباره احتمال عرضه شاسیبلندی بزرگتر از XC90 نیز گفته:
«اگر ما چنین تصمیمی بگیریم، باید آن را به شکلی پایدار عملی کنیم. ما باید مطمئن شویم که این مدل برای برقیسازی بهینهسازی شده باشد. فکر میکنم آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد، این است که شاسیبلندها باید ایرودینامیکتر باشند.»
پاسخ ها