«اینتربرند» گزارش «برترین برندهای جهان» (Best Global Brands) سال 2020 را منتشر کرد. اپل توانست لقب ارزشمندترین برند جهان را در سال جاری از آن خود کند و در جایگاه نخست نشست. آمازون و مایکروسافت به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
اینتربرند، ارزش برند اپل را به صورت تقریبی 323 میلیارد دلار برآورد کرده است. آخرین تغییرات رتبه بندی برندهای مختلف جهان، خبر از سقوط گوگل به دو جایگاه پایینتر از سال قبل میدهد.
گوگل امسال برخلاف سال گذشته، نتوانست در بین سه برند ارزشمند جهان حاضر شود و به رتبهای بهتر از چهارم دست پیدا نکرد. ارزش برند گوگل با افت یک درصد نسبت به سال قبل رقمی در حدود 165 میلیارد دلار برآورد شده است.
مایکروسافت، رشد چشمگیر 53 درصدی را نسبت به سال تجربه کرد. ارزش این برند رقمی در حدود 166 میلیارد دلاری برآورده شده است. با این حساب ردموندیها توانستند از گوگل پیشی بگیرند. آمازون نیز با ارزش برند 200 میلیارد دلاری و رشد سالانه 60 درصدی، جایگاه دوم را در این رتبه بندی به نام خود زد.
از دیگر برندهای معروف حوزه فناوری، سامسونگ در جایگاه پنجم و اینتل در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند. در بین شبکههای اجتماعی مطرح، فیسبوک رتبه سیزدهم و اینستاگرام رتبه نوزدهم را از آن خود کردند.
در نظر داشته باشید که این اعداد و ارقام ارزش برند را نشان میدهند و بیانگر ارزش شرکتهای مربوط نیستند. برای مثال ارزش شرکت اپل کمی بیش از 2 تریلیون دلار است؛ در حالیکه ارزش برند براساس رتبه بندی اینتربرند در حدود 323 میلیارد دلار برآورد شده است.
سال 2020 مسایل و چالشهای خاص خودش را داشت و همه گیری کرونا باعث شد برخی برندها دچار مشکلاتی شوند. براساس گزارش اینتربرند، ارزش کل 100 برند برتر جهانی درحدود 9 درصد در سال جاری افزایش یافته است.
ارزش کل 100 برند برتر جهان نیز بیش از 2 تریلیون دلار از سوی اینتربرند برآورد شده است. بررسیهای اینتربرند نشان میدهد که بسیاری از برندهای قوی و مطرح دنیا در شرایط دنیاگیری کرونا، قویتر شده و برندهای حوزه فناوری نیز در این میان قدرتمندتر از سالهای قبل در بازار حضور داشتهاند.
پاسخ ها