مراسم امضای تفاهمنامه همکاریهای سهجانبه بین شرکت ارتباطات مبیننت، مؤسسه خدمات رفاهی کارکنان همراه اول و فروشگاههای زنجیرهای رفاه با موضوع مشاوره، طراحی، توسعه و ایجاد زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات صبح روز شنبه 19 مهرماه با حضور مسئولین هر سه نهاد برگزار شد.
«مهدی غیناقی» عضو هیات مدیره همراه اول، «رضا سبحانی» مطلق مدیر مؤسسه خدمات رفاهی کارکنان همراه اول، «حسین طهرانی» مدیرعامل مبیننت و «رسول محمدی» مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای رفاه از جمله حاضرین در این مراسم بودند. غیناقی عضو هیات مدیره همراه اول با اشاره به اینکه بعد از تفاهم «توسعه اکوسیستم نوآوری شهری و راهکارهای شهر هوشمند» با شهرداری، موضوع این تفاهمنامه را گام دیگری در جهت تحول دیجیتال دانست و گفت: «امیدواریم ماحصل این همکاری، منجر به شکلگیری تجربه خوبی در سطح خاورمیانه شود و حتی بتوانیم آن را به عنوان یک موضوع جهانی در سطح دنیا مطرح کنیم.»
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران به اهمیت اینترنت اشیاء در جهان اشاره کرد و گفت: «همراه اول همگام با دیگر کشورهای جهان درباره ایجاد زیستبوم مورد نیاز اینترنت اشیاء از طریق سرمایهگذاری و تحقیق و توسعه اقدام کرده است.»
«رسول محمدی» مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای رفاه نیز با بیان اینکه همراه اول نماد بنگاه اقتصادی «چابک» و «پیشرو» است، اظهار کرد: «فروشگاههای زنجیرهای رفاه به عنوان یکی از رهبران صنعت خردهفروشی کشور، توانسته در چند سال اخیر گامهای خوبی در حوزه توزیع مدرن و سیستماتیک بردارد؛ ولی با توجه به اینکه در این مسیر نیازمند کمک دیگر بنگاهها هستیم، اعتراف میکنیم که راه زیادی در پیشرو داریم.»
محمدی با بیان اینکه پیشتر فروشگاه رفاه و همراه اول چندین تفاهمنامه با همدیگر امضا کردند اعلام کرد که با توجه به اینکه یکی از بندهای تفاهمنامه «هوشمندسازی و توزیع بر بستر شبکههایIOT » است و شرکت بزرگی نظیر «والمارت» نیز دو سه سال است که در این حوزه گام برداشته؛ آنها نیز قضد دارند با کمکهای همراه اول در لبه تکنولوژی این صنعت قرار بگیرند.
براساس این تفاهمنامه، شرکت مبیننت به عنوان متولی خدمات سازمانی در گروه «همراه اول»، متعهد به تأمین تمامی ارتباطات مبتنی بر تکنولوژیهای روز دنیا طی دو فاز به فروشگاههای زنجیرهای رفاه شد.
ارائه پهنای باند اینترنت اختصاصی، سرویسهای شبکههای VPN/APN، خدمات مرکز داده (رایانش ابری اختصاصی)، پنل پیامکی اختصاصی در فاز نخست و ارائه وایفای مدیریت شده، VoIP سازمانی، پلتفرم تبلیغاتی دیجیتال، هوشمندسازی انبارها و یخچالهای نگهداشت و توزیع بر بستر شبکههای IoT و سیمکارتهای سازمانی با مکالمه درون شبکهای رایگان نیز بخشی از خدمات در نظر گرفته شده برای فاز دوم این همکاری است.
به نظر میرسد راهی که فروشگاه رفاه برای هوشمندسازی خود برداشته برخلاف دیگر فروشگاههای زنجیرهای که روی فروشگاه آنلاین خود تمرکز کردهاند، زوایای دیگری دارد و این فروشگاه زنجیرهای قدیمی کشورمان قصد دارد که در کنار بستر فروش آنلاین به هوشمندسازی و توزیع بر بستر شبکههایIOT نیز بپردازند و بازوی فناوری خودشان در این راه را همراه اول و مبیننت انتخاب کردهاند.
پاسخ ها