دانگ فنگ اچ30 کراس از آن دست محصولاتی است که ایران خودرو آن را به منظور افزایش تنوع در سبد خودروهای پرتیراژ خود، وارد خطوط تولید نمود تا با بهرهگیری از ظاهر نسبتا مدرن و قیمت مناسب آن بتواند اندکی شور و هیجان در دل مشتریان خسته و دلزده از مدلهای پرتیراژ و قدیمی خود راه بیاندازد.
دانگ فنگ اچ30 کراس را بایستی محصول مشترک چین و فرانسه دانست، چرا که دو شرکت دانگ فنگ چین و پژو فرانسه آن را بر روی پلتفرم پژو 308 بنیان نهادهاند تا در بازار چین و سایر کشورها به عنوان یک خودروی ارزان قیمت به فروش برسد.
میدانیم که هم خودروسازان ایرانی مراودات تجاری گستردهای با کشور چین دارند و هم پژوی فرانسه که فعلا دستش از بازار بزرگ ایالات متحده کوتاه است و بایستی نفوذ خود را در بازارهای نوظهور گسترش دهد، با چینیها و در پی آن با شرکت دانگ فنگ پیمان همکاری بسته و در پی افزایش نفوذ خود در این بازار بسیار بزرگ است.
بنابراین طبق قاعده نانوشتهی «دوست دوست من می تواند دوست من نیز باشد» دانگفنگ و ایران خودرو که یک دوست مشترک فرانسوی به نام پژو را در فصل مشترک خود شاهد بودند، تصمیم گرفتند از در رفاقت درآمده و در عرصه تولید خودروهای سواری با یکدیگر وارد شراکت شوند.
خودروی اچ30 کراس به عنوان تحفهی این دوستی از سال 95 وارد بازار ایران شد. البته ناگفته نماند که دانگ فنگ پیش از آن با محصولات تجاری-کشنده سنگین خود، حضور در بازار ایران را تجربه نموده بود اما اولین حضورش در بخش خودروهای سواری بازار ایران معطوف به H30 کراس میشد.
اخیرا ایران خودرو مدل صندوقدار این خودرو را تحت عنوان دانگ فنگ S30 به برخی مشتریان داخلی عرضه نموده که از همان ابتدا به خاطر قیمت فوق کذایی، با اعتراض بسیاری از مشتریان و کارشناسان مواجه شد.
از نظر فنی، قلب تپنده اچ30 کراس اصالت فرانسوی داشته و برای ما ایرانیها نیز بسیار آشناست. پیشرانه 1.6 لیتری پژو موسوم به TU5 که پیش از این در بسیاری از محصولات ایران خودرو به ویژه پژو ۲۰۶ مورد استفاده قرار گرفته، وظیفه تامین قوای H30 کراس را بر عهده دارد.
بنابراین از منظر پیشرانه، مشتریان اچ30 کراس دغدغه کمبود لوازم یدکی و تعمیرکار ماهر را در ذهن نخواهند داشت. این پیشرانه قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت و گشتاور 142 نیوتنمتر است. همچنین یک گیربکس 4 سرعته اتومات نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد.
پس از افزایش قیمتهای دوسال اخیر که در بازار خودرو شاهد آن بودیم، بالاخره میتوان گفت که گوش شیطان کر فعلا بازار در ثبات نسبی قرار داشته و دیگر شاهد آن افزایشهای چند ده میلیونی یک هفته ای نیستیم؛ امیدواریم در آینده نیز شاهد تداوم ثبات قیمتها و یا حتی کاهش آنها باشیم.
بدین روی و به جهت آگاهی از قیمت نسخههای مختلف اچ30 کراس در بازار ایران و آگاهی از اینکه چه مقدار تفاوت قیمت با گذشته پیدا کردهاند، تصمیم گرفتیم تا بهای جدید نسخههای مختلف این خودرو را در قالب جدول زیر به اطلاع شما مخاطبان گرامی برسانیم.
بنابراین اگر خواهان اطلاع از میزان این تفاوت بها هستید، لطفا جدول زیر را مطالعه نمایید. (مهر 99)
نوع خودرو | متوسط قیمت بازار(تومان) |
دانگ فنگ اچ30 کراس ، مدل 98، مشکی، بدون رنگ، 20هزار کیلومتر کارکرد | 350میلیون |
دانگ فنگ اچ30 کراس ، مدل 97، سفید، بدون رنگ، 57هزار کیلومتر کارکرد | 305میلیون |
دانگ فنگ اچ30 کراس ، مدل 96، مشکی، بدون رنگ، 74هزار کیلومتر کارکرد | 290میلیون |
دانگ فنگ اچ30 کراس ، مدل 97، مشکی، دو لکه رنگ، 9هزار کیلومتر کارکرد | 315میلیون |
پاسخ ها