دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

۳ قدم برای تبدیل شدن به متخصص در هر زمینه ای از زبان منتور گوگل

۳ قدم برای تبدیل شدن به متخصص در هر زمینه‌ای از زبان منتور گوگل

شاید بسیاری از ما در زمینه کاری‌مان خودمان را متخصص بدانیم اما آیا واقعاً اینگونه است؟ متخصص بودن چه تعریفی دارد و باید چه شرایطی را برای کسب این عنوان طی کرد؟ «دیوید میتراف»، مشاور بازاریابی و منتور گوگل که دکترای روانشناسی هم دارد طی یک «تد تاک» جذاب به بررسی مسیری پرداخته که برای بدل شدن به یک متخصص زبردست نیاز داریم.

این منتور گوگل می‌گوید در این مسیر هرچه بیشتر می‌آموزیم بیشتر پی می‌بریم که دانسته‌هایمان درباره یک موضوع خاص چقدر اندک است. به گفته میتراف با دنبال کردن ۳ راهکار زیر می‌توانیم تبدیل به متخصص شویم.

۱. سه سال را صرف یادگیری موضوع مورد نظر کنید

۳ قدم برای تبدیل شدن به متخصص در هر زمینه‌ای از زبان منتور گوگل

میتراف می‌گوید پس از مدت‌‌ها تحقیق و کلی دردسر کشیدن به این نتیجه که متخصص شدن ۳ سال زمان می‌برد البته این جدای از رشته‌‌هایی مثل پزشکی است که دریافت مدرک درآنها مسیری از پیش تعیین شده دارند.

رسیدن به این نقطه خاص هم اینطور نیست که ۳ سال دست روی دست بگذارید و بعد بگویید خب، به مبارکی متخصص شدم. این میسر نیاز به تلاش و کوشش دارد و قبل از هر چیز با کسب دانش شروع شده و با یادگیری مداوم ادامه می‌یابد:

«تحقیقات نشان داده متخصصان خود را در روند یادگیری فزاینده و پیوسته قرار داده و حتی اطراف خود را از کسانی پر می‌کنند که در این مسیر به آنها کمک می‌کند. روند یادگیری در این مسیر هرگز متوقف نمی‌شود.»

تردید نکنید که باهوش‌ترین افرادی که می‌شناسید از همین روش استفاده می‌کنند. حتی نمادین‌ترین کارآفرین‌ها و افراد باهوش مثل بیل گیتس و وارن بافت هم بخش عمده‌ای از وقتشان را صرف مطالعه، یادگیری و صحبت با دیگر افراد متخصص و زبردست می‌کنند.

۲. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

۳ قدم برای تبدیل شدن به متخصص در هر زمینه‌ای از زبان منتور گوگل

چه فایده‌ای دارد اگر در زمینه‌ای تخصص داشته باشید اما آنرا از بقیه پنهان کنید و سودی برایتان نداشته باشد؟ میتراف توصیه می‌کند پس از کسب دانش و مهارت لازم به خودتان باور داشته باشید: «باید به خودتان، محصول یا سرویسی که ارائه می‌کنید ایمان داشته باشید.»

شما پس از صرف زمانی طولانی برای یادگیری یک مهارت و تمرین و ممارست بخشی از مسیر تبدیل شدن به متخصص را طی کرده‌اید. البته همه می‌دانیم که این بدان معنی نیست که هرگز در آن زمینه خاص اشتباه نمی‌کنید، همانطور که دیگر افراد زبردست هم با ۳۵ سال سابقه گاهی دچار لغزش می‌شوند.

از طرف دیگر قرار نیست دیگر متخصص‌ها همیشه با شما موافقت کنند. در واقع مساله خیلی ساده است؛ شما زمان زیادی را صرف مطالعه و یادگیری یک موضوع خاص کرده‌اید از اینرو حق دارید که خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید. ترس را کنار بگذارید و اجازه ندهید تفکرات مسموم اعتماد به نفستان را تخریب کند؛ اگر یک متخصص هستید دلیلی برای پنهان کردن آن نیست.

۳. دست به کار شوید

تا زمانی که جایی بنشینید و بگویید که چه اندازه مهارت دارید، تخصص شما به کار کسی نخواهد آمد، بنابراین مهارت خود را به کار بگیرید. استفاده از این توانایی نه تنها باعث ایجاد تغییر و کمک به دیگران می‌شود بلکه در زندگی شخصی و حرفه‌ای نیز به شما کمک خواهد کرد.

میتراف به عنوان یک مشاور بازاریابی پس از بررسی‌‌های متعدد به این نتیجه رسیده که اکثر افرادی که برای جوایز نامزد می‌شوند، برنده نخواهند شد اما همین نامزد شدن باعث افزایش اعتبار آنها می‌شود. این منتور گوگل با علم این مساله، شروع به نامزد کردن مشتریان و آشنایانش برای دریافت جوایز در زمینه‌های مربوطه کرد. میتراف می‌گوید: «چرا که نه؟ آن‌ها شاید برخی مواقع به صورت اتفاقی برنده شوند، اما اگر برنده نشوند هم مهم نیست.»

سایر افراد در مقابل چنین رفتاری، میتراف را برای دریافت جوایز نامزد کردند و او نیز برای خود دست به چنین اقدامی زد و شروع به اعلام نامزدی خود کرد. در این مسیر، میتراف نامزد دریافت جایزه «تحول آفرین» شهر «اوکلند» ایالت کالیفرنیا شد. به گفته او، چنین نامزدی منطقی به نظر می‌رسد چرا که بیش از ۶۰ بار به صورت رایگان برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک در تالار شهر اوکلند سخنرانی کرده است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋