دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

آزمون گروه علوم تجربی پرمخاطب ترین کنکور 99

آزمون گروه علوم تجربی پرمخاطب ترین کنکور 99

کنکور علوم تجربی 99 هم اکنون در حوزه های آزمون سراسر کشور در حال برگزاری است و طبق آمار ارائه شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور امسال ۵۹۴ هزار ۲۵۹ داوطلب در آزمون گروه تجربی ثبت نام کرده اند.

به گفته فاطمه رزین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش امسال ۵۱۵ هزار داوطلب رشته علوم تجربی کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کردند و در ۷۷۳ حوزه اصلی (از جمله ۱۰ مصلی و ۴۸ سالن ورزشی) به رقابت با هم می پردازند تا مجوز حضور در دانشگاه ها را پیدا کنند.

طبق اعلام سخنگوی سازمان سنجش از این تعداد ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر خانم و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ هزار نفر داوطلب آقا هستند. رشته علوم تجربی در سال های اخیر به پر مخاطب ترین رشته کنکور بدل شده و آمار داوطلبان این کنکور حالا برابر با کل داوطلبان سایر گروه های آزمایشی است که این نشان دهنده رونق رشته های پزشکی در کشور و بازار نه چندان خوب کار برای مهندسان و دانش آموختگان گروه ریاضی است (برخلاف سایر کشورها).

به گفته ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، امسال ۵۸ درصد کل داوطلبان کنکور را خانم ها و ۴۲ درصد آن را آقایان تشکیل دادند.

کنکور تجربی 99

آزمون گروه تجربی امسال ۴۳ داوطلب مبتلا به کووید ۱۹ دارد که سه نفرشان در تهران زندگی می کنند و مابقی در سایر شهرهای کشورمان.

مهمترین تغییر کنکور ۹۹ به گروه آزمایشی علوم تجربی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط می شود که طبق آن از امسال پذیرش در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد متمرکز و تجمیع شده است. به عبارت دیگر این دانشگاه پذیرش مستقل نخواهد داشت و یک انتخاب رشته متمرکز در سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد.

بعد از پایان کنکور علوم تجربی 99،‌ دفترچه های سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

کنکور امسال به خاطر بحران کرونا با حاشیه های بسیاری همراه بود و در روزهای گذشته خبرهای تایید نشده زیادی مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور ریاضی و هنر منتشر شد. سازمان سنجش تا به الان کلیه این ادعاها را رد کرده و آن را ناشیانه خوانده است.

در ادامه می توانید آمار شرکت کنندگان کنکور ۹۹ به تفکیک رشته ها را مشاهده نمایید:

کنکور تجربی

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋