مدیرعامل سابق شرکت رنو تیری بولور فرانسوی که قرار داد مهم و تاریخی شرکت رنو با وزارت صنعت و معدن کشورمان را نهایی کرده بود جایگزین سر رالف اسپت مدیرعامل شرکت جگوار لندرور شد.
تیری بولور در اکتبر سال گذشته و پس از رسوایی های مالی و بحرانی که گریبان گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی را گرفت از شرکت رنو اخراج شد.
پیش از این دلیل این کار توسط رنو رابطه بسیار نزدیک تیری بولور و کارلوس گون برزیلی مدیرعامل سابق کل گروه بزرگ رنو-نیسان-میتسوبیشی اعلام شده بود. کارلوس گون به علت اختلاس چندی در کشور ژاپن زندانی شد اما توانست به کشور لبنان متواری شود.
شرکت مادر جگوار لندرور یعنی تاتا هند با اعلام خیر مقدم به تیری بولور، عنوان کرد که سابقه درخشان وی، او را لایق دریافت چنین مقام مهمی در صنعت خودروسازی جهان میکند.
پیش از این سر اسپت به مدت 10 سال سکان شرکت جگوار لندرور را در اختیار داشت و از این به بعد نیز در نقش معاون غیر اجرایی شرکت جگوار لندرور کار خود را در این شرکت ادامه خواهد داد.
تیری بولور پیش از پیوستن به رنو، نقش مدیر اجرایی لاستیک سازی میشلن فرانسه و تولید کننده قطعات Faurecia را به عهده داشت. او در سال 2012 به رنو پیوست و در سال 2019 نیز به سمت مدیرعاملی این شرکت دست پیدا کرد اما دوره مدیریت او تنها 10 ماه عمر داشت و پس از آن در یک اتفاق عجیب به طور کامل از رنو کنار گذاشته شد.
او در دوران کوتاه مدیریت خود به دنبال ادغام با گروه فیات کرایسلر بود زیرا وضعیت شریک اصلی رنو یعنی نیسان در آن تاریخ کاملا نامشخص بود اما دولت فرانسه که سهام زیادی در این گروه خودروسازی دارد تمایلی برای انجام مذاکره و فروش سهام خود نشان نداد.
بولور ضمن اشاره به میراث بی نظیر جگوار لندرور، طراحیهای بی مانند و تاریخی در کنار مهندسی قدرتمند این شرکت، این گروه خودروسازی را یکی از اصیل ترین خودروسازان جهان نام گذاری کرده و از هیجان بسیار زیاد خود برای پیوستن به این تیم و رقم زدن آینده این شرکت صحبت کرده است.
پاسخ ها