شرکت مازراتی قصد دارد به تدریج وابستگی خود به موتورهای ساخت فراری را کاهش دهد. خودروساز مودنایی در راستای دستیابی به این هدف، اخیرا از یک موتور کاملا جدید رونمایی کرده است. این موتور که صفر تا صد طراحی و ساخت آن توسط مهندسین مازراتی انجام شده، «نتونو» (Nettuno) نام دارد.
نتونو اولین موتور جدید شرکت مازراتی در 20 سال اخیر محسوب میشود
نتونو حجمی برابر با 3 لیتر داشته و در دسته موتورهای V6 توئین توربو قرار میگیرد. آنطور که مازراتی ادعا میکند وزن این موتور زیر 220 کیلوگرم بوده و در آن از سیستم روغنکاری حوضچه خشک استفاده شده است؛ همچنین این موتور از سیستم احتراق قبل از محفظه و شمعهای جرقهزن دوقلو که از خودروهای فرمول یک اقتباس شده، سود میبرد.
از لحاظ خروجی موتور اختصاصی مازراتی راندمان مناسبی دارد. به گفته مازراتی نتونو قادر است 630 اسب بخار قدرت در دور 7,500 و 730 نیوتن متر گشتاور بین دورهای 3,000 و 5,500 تولید کند. این موتور تا 8,000 دور میگیرد و ترتیب احتراق سیلندرهای آن به شکل 1-6-3-4-2-5 است.
به ازای هر لیتر حجم نتونو 210 اسب بخار قدرت تولید میکند که نشان از راندمان بسیار خوب آن دارد
سوپر اتومبیل MC20 که قرار است در اواخر تابستان معرفی شود، نخستین مدل مجهز به موتور جدید مازراتی خواهد بود. پیشبینی میشود در سایر مدلها خروجی نتونو تعدیل گشته و شاهد خروجی پایینتری باشیم. بر اساس برخی گزارشها قدرت این موتور در مدلهای اسپرت 542 اسب بخار و در مدلهای شاسیبلند 523 اسب بخار خواهد بود.
مازراتی سال آینده یک مدل شاسیبلند جدید معرفی خواهد کرد
طبق نقشه راه مازراتی، اواخر امسال نسخه فیسلیفت دو سدان گیبلی و کواتروپورته و همچنین شاسیبلند لوانته معرفی خواهند شد. سال آینده نیز نسل بعدی گرنتوریسمو و دومین شاسیبلند مازراتی به همراه یک مدل اسپرت کابریو – که احتمالا همان نسخه روباز MC20 است – از راه خواهند رسید.
مازراتی در نظر دارد در سال 2022 جایگزینهای گرنکابریو و کواتروپورته را معرفی کند؛ اگر همه چیز طبق نقشه راه پیش برود، نسل بعدی لوانته هم در سال 2023 رونمایی خواهد شد.
گفتنی است مازراتی برقیسازی محصولات را در دستور کار خود قرار داده و به احتمال زیاد چند پیشرانه هیبریدی مبتنی بر نتونو را توسعه خواهد داد.
پاسخ ها