siavash shahdoost

siavash shahdoost

معرفی انواع اهم متر

اهم متر (مولتی متر) همانند بسیاری از دستگاه ها که انواع مختلفی دارند، به طور کلی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شود.

نوع آنالوگ اهم متر ها قدیمی تر بوده که توسط یک عقربه مقیاس اندازه گیری شده را نمایش می دهد، که با ورود اهم متر های دیجیتال به بازار تقریبا منسوخ شده اند. و اما اهم متر های دیجیتال نیز به دو نوع دستی (سلکتور دار) و اتوماتیک (اتورنج) تقسیم می شود که در هر دو نوع سلکتور (انتخاب گر) وجود دارد اما در نوع اتو رنج تنها برای انتخاب پارامتر های الکتریکی استفاده می شود و در نوع دستی، علاوه بر انتخاب پارامتر باید بازه آن را نیز مشخص کرد که سختی کار را مقداری بالا می برد.

برای مثال در اهم متر دستی، هنگام اندازه گیری یک مقاومت باید بازه مقاومت را مشخص کرده اما در اهم متر اتو رنج تنها کافی است سلکتور را بر روی مقاومت تنظیم کرده و دو پراب را به دو سر مقاومت وصل کنید، اهم متر مقدار مقاومت قطعه را به صورت خودکار تشخیص داده و در صفحه نمایش نشان داده می شود.

قیمت اهم متر

از جمله مواردی که در خرید یک اهم متر باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید قیمت و هزینه ای است که می خواهید صرف تهیه این وسیله کنید. بازه قیمت اهم متر تا حد زیادی ویژگی ها، امکانات و قابلیت های آن را معین می سازد.

در برندهای معتبر به دلیل به کار بردن قطعات و امکانات بیشتر و بهتر، هزینه دستگاه مقداری بالا تر نسبت به اهم متر های ساده و ارزان است. زیرا ویژگی ها و امکاناتی که دستگاه اهم متر گران قیمت از آن برخوردار است، اهم متر های ارزان تر فاقد آن ویژگی ها می باشند.

توصیه ما به شما این است اگر کار شما حرفه ای است و به صورت پیاپی در طول روز وسیله اهم متر را استفاده می کنید، دستگاهی با کیفیت تهیه کنید هرچند هزینه آن بیش تر باشد. و در صورتی که تنها برای استفاده عادی آن را نیاز دارید می توان از اهم متر های ساده و قیمت پایین، دستگاه مورد نظر خود را تهیه کنید.

عوامل موثر در قیمت اهم متر

عوامل زیادی در تعیین قیمت یک اهم متر دخیل هستند. همان طور که قبلا هم گفتیم، برند های مطرح یکی از عوامل موثر در قیمت گذاری اهم متر ها هستند. زیرا به دلیل استفاده از متریال بهتر و در نظر گرفتن امکانات بیشتر در اهم مترهایی که به بازار ارائه می کنند، از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و به طبع آن قیمت افزایش پیدا می کند.

از دیگر عواملی که در تعیین قیمت یک دستگاه اهم متر نقش دارد میزان دقت و درصد خطای آن اهم متر است. تعداد عدد های نمایشی توسط اهم متر هرچه بیشتر باشد مسلما دقت آن دستگاه در اندازه گیری بهتر و دقیق تر است.

ویژگی ها و امکانات اهم متر عامل دیگری است که در قیمت آن نقش دارد. امکاناتی از قبیل: تست قطعی جریان، دما سنج، تشخیص ولتاژ بی سیم، رنج ولتاژ قابل پشتیبانی، گستره یابی اتوماتیک، RMS صحیح و …

منبع: https://digikolang.com/product-category/tools/non-electric-tools/ohm-meter/

siavash shahdoost
siavash shahdoost

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋