
این موتور در حال انجام آزمایش داینو و کالیبراسیون است.
موتورهای درونسوز به این زودی از رده خارج نخواهند شد و میتوانند تا دهه آینده و حتی فراتر از آن در خط تولید باقی بمانند. در سال گذشته، خودروسازان در کنار مجموعهای از موتورهای پیشرفته دیگر، دوباره به تولید موتورهای بنزینی روی آوردهاند.
جدیدترین محصول نوآورانه شرکت بورهام موتورورکس، موتور چهارسیلندر ۲.۱ لیتری تنفس طبیعی بورهام Ten-K است. این موتور قدرت ۳۲۴ اسب بخار را در ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. وزن این پیشرانه ۸۵ کیلوگرم است که در مقایسه با سایر موتورهای با اندازه مشابه، به ویژه برای خودروهای جادهای، سبکتر است.

این موتور که قدرت فورد اسکورت Mk1 RS را تأمین میکند، دارای بدنههای دریچه گاز مجزا، میل بادامک دوقلوی تسمهای و قطعات داخلی و بیلت سبکوزن ازجمله میل لنگ، شاتونها، کرادل، حوضچه خشک و پوشش میل بادامک است. پیشرانه بورهام از هندسه دریچه الهام گرفته از فرمول ۱ و قطعات الکترونیکی مدرن بهره میبرد.
شرکت بورهام موتورورکس میگوید با استفاده از فناوری ریختهگری چاپ سهبعدی با دیواره نازک که یک بلوک موتور تراشیدهشده در اطراف اجزای داخلی شکل میدهد، وزن موتور را کاهش داده است.
این موتور درحال انجام آزمایش داینو و کالیبراسیون است. طبق گفته این شرکت، از اهداف توسعه برای عملکرد فراتر رفته و محدودیت قدرت و دور موتور آن از اهداف اولیه بالاتر است.
شرکتهای دیگر نیز درحال توسعه موتورهای درونسوز جدید هستند. اومودا و جیکو موتوری با ۴۸ درصد راندمان حرارتی معرفی کردهاند، که به معنای کاهش ۲.۵ درصدی مصرف سوخت است.

شرکت هورس پاورترین، تأمینکننده جهانی سیستمهای انتقال قدرت، خانوادهای از موتورهای افزایشدهنده برد، ازجمله یک پیشرانه هیبریدی با سوخت بنزینی و الپیجی معرفی کرده است. اگر روند فعلی ادامه یابد، انتظار داریم موتورهای درونسوز نوآورانهتری وارد بازار شوند.
خودروسازان برخلاف وعدههای قبلی مبنیبر برقیسازی کامل خط تولید خودشان، مجدداً به ساخت موتورهای بنزینی روی آوردهاند. خودروهای برقی هنوز با استقبال موردانتظار روبهرو نشدهاند، بنابراین موتورهای درونسوز همچنان به سلطه خود در بازار ادامه خواهند داد.
پاسخ ها