
در طراحی ورسا ۲۰۲۷ با الهام از سنترا و مورانو جدید، شاهد نمای جلوی جذاب با چراغهای روز دوبخشی و جلوپنجره جسورانه هستیم.
شایعات مربوط به پایان تولید نیسان ورسا از سالها پیش شنیده میشود، اما این سدان کوچک همچنان در خط تولید شرکت ژاپنی حضور دارد. در طول نه ماه اول امسال، نیسان ۴۱,۴۶۳ دستگاه ورسا را در ایالات متحده فروخت که نسبت به سال ۲۰۲۴ افزایش ۴۱.۵ درصدی داشته است.
در اوایل سال جاری، نیسان برنامههای خود را برای عرضه بیش از ۱۴ مدل جدید و بهروز تا سال ۲۰۲۷ تأیید کرد که فیسلیفت ورسا هم در میان آنها قرار دارد.
در طراحی ورسا ۲۰۲۷ با الهام از سنترا و مورانو جدید، شاهد نمای جلوی جذاب با چراغهای روز دو بخشی و جلوپنجره جسورانه هستیم.
بیشتر پنلها جدید هستند، اما پنجرهها و سقف بدون تغییر باقی ماندهاند. بدنه تمیزتر و سادهتر، منحنیها را با خطوط تیزتر و قوس چرخهای برجسته جایگزین میکند، درحالیکه چرخهای آلیاژی برش الماسی بزرگتر، ظاهر جذابتری به نمای جانبی میدهند.

در نمای عقب، یک اسپویلر لبهای یکپارچه روی درب صندوق قرار دارد و سپر برای بهبود آیرودینامیک بهصورت مربعی طراحی شده است.
ممکن است کیلومترشمار دیجیتال و سیستم چندرسانهای جدید برای ورسا معرفی شوند که زمان پردازش سریعتر و تصاویر واضحتری را ارائه میدهند. علاوهبراین، انتظار میرود پیشرفتهای کلی در متریال و ارگونومی کابین، حالوهوای کلی و کاربردی بودن را نسبت به مدل فعلی بهبود ببخشند.
مجموعهای از سیستمهای کمکراننده تحت عنوان «سپر ایمنی» استاندارد هستند، اما در مدلهای بالارده سیستم دید ۳۶۰ درجه با قابلیت تشخیص اجسام متحرک ارائه خواهد شد. اصلاحات شاسی شامل افزایش استحکام و تنظیم سیستم تعلیق برای بهبود راحتی است.
ورسا ۲۰۲۷ احتمالاً به موتور بنزینی ۱.۶ لیتری قبلی با تغییرات جزئی و گیربکس متغیر پیوسته Xtronic مجهز خواهد بود.
در اوایل سال جاری، عرضه نیسان ورسا فعلی با گیربکس پنجسرعته دستی متوقف شد چون فقط ۵ درصد از فروش ورسا مربوط به مدلهای دنده دستی بوده است.
با توجه به جایگاه ورسا بهعنوان ارزانترین سدان نیسان، عرضه آن با پیشرانههای هیبریدی یا برقی بعید به نظر میرسد. این یک فیسلیفت اساسی است نه یک بازطراحی کامل و کاهش هزینهها همچنان ویژگی اصلی ورسا محسوب میشود.
ورسا که زمانی رقیب اصلی میتسوبیشی میراژ، مزدا ۲ و تویوتا یاریس بود، اکنون در بازار سدانهای کامپکت آمریکا تنها شده است.
بزرگترین رقیب آن کراساوور نیسان کیکس محسوب میشود، اما ورسا همچنان با قیمت ۱۷,۳۹۰ دلار از مزیت قیمتی برخوردار است.
ورسا فعلی در کارخانه CIVAC نیسان در کوئرناواکا مکزیک ساخته میشود. بااینحال بهدلیل تصمیم نیسان برای کاهش ظرفیت تولید جهانی، این کارخانه در سال ۲۰۲۶ تعطیل میشود. پس از آن تولید ورسا به کارخانه آگوئاسکالینتس منتقل خواهد شد.
پاسخ ها