توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

رقیب Neuralink با قرار دادن 4096 الکترود در مغز این رکورد را شکست

رقیب نورالینک با قراردادن 4096 الکترود در مغز، رکوردشکنی کرد

رکورد ثبت‌شده قبلی در این مورد، 2048 الکترود بود که سال گذشته به ثبت رسید.

شرکت تراشه مغزی Precision Neuroscience اعلام کرده که با قراردادن 4096 الکترود عصبی در مغز، رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرده است. رکورد ثبت‌شده قبلی در این مورد، 2048 الکترود بوده است که سال گذشته به ثبت رسید.

مؤسس این شرکت در بیانیه مطبوعاتی آن می‌گوید:

«این رکورد گام مهمی به سوی عصر جدید است. توانایی جمع‌آوری اطلاعات قشر مغز در این بزرگی و مقیاس می‌تواند به ما اجازه دهد مغز را به روشی بسیار عمیق‌تر درک کنیم.»

طبق گزارش CNBC، این چهاردهمین باری است که Precision دستگاه خود را روی مغز یک انسان قرار می‌دهد. همچنین این شرکت انتظار دارد که تا سال 2025 بتواند اولین دستگاه خود را وارد بازار تجاری کند.

تفاوت تراشه مغزی Precision و نورالینک

رقیب نورالینک با قراردادن 4096 الکترود در مغز، رکوردشکنی کرد

رابط مغز و رایانه Precision به هیچ‌وجه داخل مغز نفوذ نمی‌کند، بلکه در بالای آن قرار می‌گیرد. این دستگاه حاوی حداقل یک لایه زرد است که گفته می‌شود ضخامت یک پنجم موی انسان را دارد و حاوی 1024 الکترود است. در مقابل، رابط نورالینک حاوی 1024 الکترود در 64 سیم نازک‌تر از مو است که توسط یک ربات جراج در مغز کاشته می‌شود. در اولین بیمار دریافت‌کننده ایمپلنت این شرکت، سیم‌هایی با اندازه 3 میلی‌متر تا 5 میلی‌متر در بافت مغز قرار داده شدند، اما ظاهراً 85 درصد آن‌ها در هفته‌های پس از جراجی از مغز بیمار خارج شدند.

نورالینک هفته گذشته مجوز FDA برای دومین جراحی کاشت تراشه در مغز انسان را دریافت کرد.

تعداد بالای الکترودها به دانشمندان علوم اعصاب کمک می‌کند تا فعالیت نورون‌ها را با وضوح بیشتری بررسی کنند. Precision Neuroscience نیز مانند بسیاری از رقبای خود، قصد دارد از رابط مغز و کامپیوتر (BCI) با هدف بازگشت توانایی گفتار و حرکات بیمارانی استفاده کند که به‌ویژه دچار سکته مغزی یا آسیب نخاعی شده‌اند.

شرکت Precision توسط یک جراح مغز و‌ اعصاب و مهندس به‌نام «بن راپوپورت» که در سال 2016 نیز یکی از بنیانگذاران نورالینک بود، در سال 2021 تأسیس شد. همچنین سه مدیر قبلی نورالینک نیز در این شرکت حضور دارند.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋