توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

ناسا بار دیگر ماموریت خدمه Crew-8 اسپیس ایکس را به تعویق انداخت

ناسا زمان مأموریت سرنشین‌دار Crew-8 اسپیس ایکس را دوباره به تعویق انداخت

دلیل این تاخیر ماموریت ماه Intuitive Mission است که روز چهارشنبه از سکوی پرتاب کیپ کاناورال انجام شد.

ناسا چند روز قبل گفته بود که پرتاب ماموریت Crew-8 اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را یک هفته به تعویق می‌اندازد. حالا این آژانس فضایی دوباره اعلام کرده که مأموریت Crew-8 ممکن است تا دو روز دیگر به تعویق بیفتد که با این وجود، زودتر از روز جمعه، 1 مارس (11 اسفند) شاهد پرتاب آن نخواهیم بود.

تغییرات این مأموریت به‌دلیل زمان‌بندی ماموریت ماه Intuitive Mission انجام شده است که روز چهارشنبه از سکوی پرتاب کیپ کاناورال آغاز شد. برای ماموریت Crew-8 نیز از همین سکوی پرتاب استفاده خواهد شد.

این آژانس فضایی در پستی از شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«تیم‌های ناسا و اسپیس ایکس پرتاب ماموریت Crew-8 را زودتر از جمعه، اول مارس ساعت 20:34 (به وقت ایران) انجام نمی‌دهند. این تغییر به‌دلیل پرتاب موفق فضاپیمای Intuitive Machines IM-1 در 15 فوریه، در یک مأموریت رباتیک برای فرود روی ماه از مرکز پرتاب 39A صورت می‌گیرد.»

ماموریت فضایی Crew-8

ناسا زمان مأموریت سرنشین‌دار Crew-8 اسپیس ایکس را دوباره به تعویق انداخت

خدمه این ماموریت که شامل «جنت اپس»، «مایکل برت» و «متیو دامنیک» فضانوردان ناسا و «الکساندر گربنکین»، فضانورد روسی می‌شود، با موشک فالکون 9 شرکت SpaceX از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا خواهند رفت. برت تاکنون دوبار به فضا رفته است و سایر خدمه برای اولین بار حضور در فضا را تجربه خواهند کرد.

همچنین این پرتاب قرار است حدود شش ماه بعد از پرتاب خدمه Crew-7 به ایستگاه فضایی بین‌المللی و حدود شش هفته پس از آخرین پرواز سرنشین‌دار به پایگاه مداری که توسط Axiom Space مستقر در تگزاس انجام شده بود، انجام شود. انتظار می‌رود که فضانوردان Crew-8 شش ماه در ایستگاه فضایی زندگی و کار کنند و در مداری بیشتر از 400 کیلومتر بالاتر از زمین قرار دارند.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋