توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

اسپیس ایکس ارتباط مشتریان را از دسترسی به اینترنت Starlink در مناطق غیرمجاز قطع خواهد کرد

اسپیس ایکس دسترسی مشتریان به اینترنت استارلینک در مناطق تأییدنشده را قطع می‌کند

دسترسی کاربران این مناطق به استارلینک از تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت‌ماه) قطع خواهد شد.

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک درحال‌حاضر بیشتر در آمریکا و اروپا در دسترس قرار گرفته است. اما برخی کاربران نقاط دیگر دنیا نیز اگرچه به‌صورت رسمی تحت پوشش این سرویس قرار ندارند، اما از این اینترنت استفاده می‌کنند. حالا براساس گزارش‌های موجود، ظاهراً اسپیس‌ایکس دسترسی مشتریانی که از کشورها یا مناطق تأییدنشده درحال استفاده از Starlink هستند، قطع می‌کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، برخی مشتریان استار‌لینک در سودان، زیمباوه و آفریقای جنوبی طی روزهای گذشته ایمیلی از اسپیس ایکس دریافت کرده‌اند که در آن گفته‌شده دسترسی آن‌ها به این سرویس تا پایان ماه جاری میلادی قطع خواهد شد. شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، در ایمیل خود توضیح می‌دهد که استفاده از استارلینک در مناطقی که این سرویس هنوز توسط رگولاتورهای محلی تأیید نشده، خلاف قوانین این شرکت است.

مقابله اسپیس ایکس با بازارهای غیرقانونی استارلینک

اسپیس ایکس دسترسی مشتریان به اینترنت استارلینک در مناطق تأییدنشده را قطع می‌کند
متن ایمیل اسپیس ایکس

در این ایمیل‌ها با اشاره به محصولات رومینگ استارلینک که به مشترکین اجازه می‌دهد از خدمات اینترنتی آن در کشورهای مختلف استفاده کنند، نوشته شده است:

«در دسترس‌بودن طرح‌های خدمات تلفن همراه ما منوط به عوامل مختلفی ازجمله تأییدیه‌های نظارتی است. اگر از کیت استارلینک خود در منطقه‌ای غیر از مناطقی که در نقشه دسترسی ما به‌عنوان «در دسترس» تعیین‌ شده‌اند، استفاده می‌کنید، به شما یادآوری می‌کنیم که این کار شرایط خدمات ما را نقض می‌کند.»

اسپیس ایکس قصد دارد دسترسی این دسته از کاربران به استارلینک را در تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت) قطع کند. پس از این زمان، کاربران دیگر قادر نخواهند بود از طریق Starlink به اینترنت متصل شوند، اما همچنان به اطلاعات حساب خود دسترسی خواهند داشت.

اسپیس ایکس دسترسی مشتریان به اینترنت استارلینک در مناطق تأییدنشده را قطع می‌کند
مناطقی که با رنگ آبی روشن مشخص شده‌اند به استارلینک دسترسی دارند

دولت زیمباوه چند روز پیش از اسپیس ایکس خواسته بود که تا زمان دریافت تأییدیه‌های لازم، دسترسی تمام کاربرانی که به‌صورت غیرمجاز از سرویس استارلینک استفاده می‌کنند را متوقف کند.

از زمان پرتاب اولین ماهواره‌های Starlink در سال 2019، اسپیس ایکس تلاش کرده تا نظر رگولاتوری‌های سراسر جهان را برای تأیید این سرویس جذب کند. به‌گفته این شرکت، تا اواخر ماه مارس، 72 کشور به استارلینک مجوز داده‌اند. این شرکت در ایمیل خود همچنین توضیح داده که در سریع‌ترین زمان ممکن برای دریافت تأییدیه‌های نظارتی موردنیاز از دولت‌های محلی تلاش می‌کند.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋