توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

چگونه تجمیع کنندگان بیمه فناوری "بازدید از مشتری" را ایجاد کردند؟

اگریگیتورهای بیمه چگونه تکنولوژی «بازدید توسط مشتری» را ایجاد کردند؟

گفت‌وگو با مدیر ارشد تکنولوژی «ازکی» درباره چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات بیمه‌ای

با ورود اگریگیتورهای بیمه به صنعت بیمه که در ایران بسیار سنتی بود و با معیارهای روز فاصله داشت، خدمات و محصولات جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته که تا پیش از این، استفاده از آن‌ها غیرممکن بود. از خدماتی مانند پرداخت خسارت آنلاین گرفته تا ارائه امکان استفاده از روش‌های مختلف برای بازدید بدنه خودرو، مانند «بازدید توسط مشتری» که با کمک هوش مصنوعی ارائه می‌شود و میزان تقلب‌های احتمالی را کاهش داده است. همچنین طبق آمارهای منتشر شده، استفاده از سرویس «بازدید توسط مشتری»، فرآیند خرید بیمه بدنه را سریع‌تر از گذشته کرده و از سوی دیگر، کاربران شهرهای کوچک که دفاتر نمایندگان بیمه در آن حضور ندارند، با استفاده از این سرویس می‌توانند از خدمات بیمه بدنه استفاده کنند. اما این همه ماجرا نیست و مشکلاتی در استفاده از این تکنولوژی وجود دارد که احتمالا کار را برای اگریگیتورهای بیمه سخت می‌کند «محمود کهنسال» مدیر ارشد تکنولوژی «ازکی» در گفت‌و‌گویی با دیجیاتو توضیحاتی درباره تکنولوژی «بازدید توسط مشتری»، مزایا و چالش‌های آن ارائه داد که بخش‌هایی از آن را ادامه می‌خوانید.

اگریگیتورهای بیمه چگونه تکنولوژی «بازدید توسط مشتری» را ایجاد کردند؟

 چرا بازدید توسط مشتری مورد استقبال کاربران قرار گرفته؟

«محمود کهنسال» با بیان اینکه ازکی سه روش بازدید متفاوت برای فرآیند صدور بیمه بدنه ایجاده کرده، گفت: «این سه روش با توجه به تنوع مخاطبان ما در ازکی پیاده‌سازی شده است. در حال حاضر بازدید برای صدور بیمه بدنه در ازکی با سه روش بازدید توسط مشتری، بازدید در محل توسط کارشناس و «بازدید در مراکز ازکی صورت می‌گیرد و کاربر می‌تواند متناسب با شرایط خود، هر کدام از این سه روش را انتخاب کند.» او تاکید کرد که روش «بازدید توسط مشتری» از پرکاربردترین روش‌هایی است که اخیرا با استفاده از امکانات هوش مصنوعی فراهم شده است؛ او توضیح داد که با این شیوه، محدودیتی در رابطه با مکان بازدید از خودرو نیست؛ بر همین اساس کاربران ساکن شهرهای کوچک و روستاها نیز از امکان بررسی خودرو و صدور بیمه بدنه با این روش، برخوردارند.»

کاهش احتمال تقلب در فرآیند بازدید بدنه

اگریگیتورهای بیمه چگونه تکنولوژی «بازدید توسط مشتری» را ایجاد کردند؟

مدیر ارشد تکنولوژی ازکی با اشاره به کاهش احتمال تقلب در این پروسه، گفت: «در روش سنتی صدور بیمه بدنه، شرکت‌های بیمه پروتکل‌هایی داشتند که موجب اطمینان از عدم وجود تقلب‌های احتمالی بود؛ چرا که تقلب‌های احتمالی همواره مسئله مورد توجهی در صنعت بیمه بوده است. این مسئله‌ای بود که در راستای حل آن تیم تکنولوژی ازکی با استفاده از راهکارهای خلاقانه تکنیکال و استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی شرایطی را ایجاد کرده که بازدید توسط مشتری با کیفیت لازم و بدون احتمال تقلب انجام شود. فراهم کردن این شرایط برای شرکت‌های بیمه اعتماد ایجاد کرده است.»

کهنسال همچنین معتقد است که استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری صعودی برای روش «بازدید توسط مشتری» ایجاد کرده است. او در ادامه با شرح جزییاتی در این باره گفت: «در روش بازدید توسط مشتری، بر توانمندسازی کاربران تمرکز شده است. در این روش خریدار می تواند پروسه بازدید را مانند یک کارشناس انجام دهد. بر همین اساس در این روش نیازی به حضور در مراکز یا هماهنگی با کارشناسان نیست. این روش زمان صدور بیمه نامه را نیز کاهش داده و این امکان را فراهم کرده که بازدید در زمان و مکان مورد نظر کاربر صورت گیرد.» او ادامه داد: «چنین شرایطی در صنعت بیمه با مدل سنتی امکان‌پذیر نبود.» کهنسال به هدف دیگر در زمینه بهبود تجربه کاربران از خرید بیمه بدنه نیز اشاره کرد و گفت: «تیم تکنولوژی ازکی به دنبال آسان‌‌سازی خرید بیمه بدنه خودرو نیز بوده است و با شرکت‌های بیمه‌ مذاکره کردیم تا فرایند بازدید از بدنه خودرو را تسهیل کنیم.»

ثبت تصاویر و فیلم‌های بازدید برای افزایش دقت کارشناسی

او درباره روش‌هایی که برای افزایش دقت کارشناسی بدنه وجود دارد نیز گفت: «در روش بازدید توسط مشتری، کارشناسی بدنه خودرو از سوی کاربر انجام می‌شود. به این طریق که خریدار بیمه بدنه باید تصاویری از خودرو را ثبت کند. تعداد تصاویر مورد نیاز با توجه به پروتکل‌ شرکت‌های بیمه متفاوت است؛ اما قصد داریم از طریق تعامل با شرکت‌های بیمه، تعداد تصاویر را به حداقل برسانیم. در شیوه فعلی، کاربر باید دور تا دور وسیله نقلیه حرکت کرده و عکس بگیرد. همزمان با این فرایند، در پس زمینه نیز تصاویری ثبت می‌شود که نتیجه آن مانند فیلمی چند دقیقه‌ای خواهد شد. ثبت این تصاویر و تهیه فیلم موجب افزایش اعتماد شرکت‌های بیمه شده است.»

جمع آوری و ارائه دیتا درباره جایگاه حک شاسی خودرو

مدیر ارشد تکنولوژی ازکی به شرایطی که برای راهنمایی کاربران فراهم شده نیز اشاره کرد و در همین رابطه گفت: «کارشناسی بدنه خودرو کار راحتی نیست؛ برخی مراحل آن برای کارشناسانی با سال‌ها تجربه نیز چالش برانگیز است؛ به عنوان مثال گرفتن عکس از شاسی خودرو فرایندی است که گاهی کار کارشناسان را هم سخت می‌کند. جای حک شدن شاسی در بسیاری از خودروهای ایرانی، با مدل و حتی سال ساخت متفاوت، متغیر است. بر همین اساس سعی کردیم به بهترین روش ممکن کاربران را برای ثبت عکس راهنمایی کنیم. به عنوان مثال در رابطه با پیدا کردن جای شاسی، با اطلاعاتی که جمع آوری کردیم پس از وارد کردن اطلاعات خودرو، محل قرارگیری شاسی را به کاربر اعلام خواهیم کرد.»

دقت مدل هوش مصنوعی استفاده شده بیش از ٩٠ درصد است

اگریگیتورهای بیمه چگونه تکنولوژی «بازدید توسط مشتری» را ایجاد کردند؟

«محمود کهنسال» گفت: «ثبت عکس‌هایی با کیفیت و از زاویه دیدی مناسب هم دغدغه‌ شرکت‌های بیمه بود. تصاویر مورد نظر شرکت‌ها باید با استانداردهای لازم ثبت می‌شد. در این زمینه، این شرایط را ایجاد کردیم که حین ثبت عکس‌ها، بررسی‌ اولیه استاندارد‌ها با کمک هوش مصنوعی انجام شود. حالا اگر کاربر با استاندارد های کافی عکس نگیرد، هم‌زمان با بارگذاری عکس با اعلام خطا روبرو خواهد شد و بار دیگر می تواند با راهنمایی‌های داخل اپلیکیشن عکس صحیح را ثبت کند. دقت مدل هوش مصنوعی که از آن استفاده شده در اغلب موارد بیش از ۹۰ درصد بوده است. در گذشته کادربندی نامناسب اولین دلیل «عدم پذیرش بازدید» بود اما حالا هشتمین دلیل است.» او با اشاره به افق دیدی که ازکی برای استفاده از امکانات هوش مصنوعی در فرآیند خرید بیمه بدنه دارد، گفت: «به دنبال این هستیم که سایر دلایل عدم پذیرش بازدیدها را هم رفع کنیم.»

ترجیح کاربران کدام روش است؟

مدیر ارشد تکنولوژی ازکی درباره استقبال کاربران از روش‌های دیگر بازدید هم گفت: «هر کدام از دیگر روش‌های بازدید هم می‌تواند برای مخاطبان جذابیت‌هایی داشته باشد. باید این نکته را در نظر گرفت که استقبال از بیمه بدنه خودرو روندی افزایشی داشته و دایره مخاطبانش گسترده است. استقبال کاربران از دو روش بازدید در محل توسط کارشناس و بازدید در مراکز ازکی هم کم نیست. بعضی از خریدارانِ بیمه بدنه، ترجیح می‌دهند که کارشناس بازدید از خودروی آنها بازدید کند. در این شرایط کارشناسان آموزش‌دیده ازکی، به کاربر مراجعه خواهند کرد. درصد کمتری از کاربران هم تمایل دارند که خود در مراکز مشخص ازکی حاضر شده و خودروی آن ها توسط کارشناس بررسی شود.»

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋