توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

تسلا دامنه حرکت اغراق آمیز را در خودروهای مدل Y، S و X کاهش داد

تسلا برد حرکتی اغراق‌شده در خودروهای مدل Y ،S و X را کاهش داد

در پی انتقاداتی که نسبت به ارقام غیرواقعی برد خودروهای تسلا مطرح شده بود، این شرکت در آمریکا برد حرکتی برخی مدل‌ها را کاهش داد.

تسلا برای مدتی در اعلام برد حرکتی اغراق‌شده در برخی مدل‌های ماشین‌های برقی خود، خبرساز شده بود. اکنون چندین مدل محبوب این شرکت در ایالات متحده تخمین‌های برد حرکتی کمتری را نشان می‌دهند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در مورد ادعاهای اغراق‌شده این شرکت آغاز کرد. ارقام اصلاح‌شده فعلی حدود شش درصد کمتر از ارقام پیشین هستند؛ البته این ارقام در اروپا و بریتانیا تغییری نکرده‌اند.

براساس گزارش Electrek، تسلا تخمین برد شارژ باتری چندین خودروی خود شامل مدل‌های Y ،S و X در ایالات متحده را کاهش داده است. این رقم در برخی از مدل‌ها تا شش درصد کاهش یافته است. اکنون وب‌سایت تسلا برد حرکتی مدل Y را 456 کیلومتر تخمین می‌زند که قبلاً این رقم 488 کیلومتر بوده است.

اصلاح برد حرکتی مدل‌های S ،Y و X تسلا

تسلا برد حرکتی اغراق‌شده در خودروهای مدل Y ،S و X را کاهش داد
برد حرکتی مدل X اکنون 326 مایل (حدود 524 کیلومتر) ثبت شده، پیش‌تر این رقم 333 مایل (حدود 535 کیلومتر) درج شده بود.

حداکثر برد حرکتی مدل Y از 530 به 499 کیلومتر و در مدل X از 535 به 524 کیلومتر کاهش یافته است. تخمین این برد برای مدل S Plaid نیز به‌روز شده است؛ برد حرکتی این مدل از 637 به 577 کیلومتر تغییر یافته است. این تغییرات هنوز در لیست‌های تسلا در بریتانیا و اتحادیه اروپا اعمال نشده است؛ همچنین محدوده حرکتی دیگر خودروها مانند سایبرتراک، مدل 3 و مدل Y Rear-Wheel Drive نیز تغییری نکرده است.

تسلا تاکنون توضیحی برای کاهش این برد حرکتی، یا به عبارت درست‌تر اصلاح آن، ارائه نکرده است. برای سال‌ها، این شرکت به تخمین بیش‌ازحد و اغراق‌شده ارقام برد خود شهرت داشت، و سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده مدعی بود که «ایلان ماسک»، مدیر عامل تسلا، در سال 2020 درباره برد 400 مایلی (حدود 643 کیلومتری) تسلا مدل S اغراق کرده است. حالا این ارقام اصلاح شده‌اند.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋