توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

صد درصد سهام «شیر کامپیوتر» به «الماس رایان ایرانیان» فروخته شد

صد در صد سهام «لیون کامپیوتر» به «الماس رایان ایرانیان» فروخته شد

کلیه سهام لیون کامپیوتر که از سال 1383 درحال فعالیت است، توسط شرکت الماس رایان ایرانیان در دو مرحله خریداری شد.

کلیه سهام شرکت لیون کامپیوتر که در حوزه فروش آنلاین قطعات کامپیوتر و کالاهای دیجیتال فعال است، توسط شرکت الماس رایان ایرانیان، در دو مرحله خریداری شده. بنیان‌گذار لیون کامپیوتر در گفت‌وگو با دیجیاتو اعلام کرد که فروش این مجموعه هیچ سود مالی برای او نداشته است و او قصد دارد در آینده، در راستای توسعه محصولاتی در حوزه آی‌تی که پیش‌ازاین در ایران عرضه نشده است، فعالیت کند.

«سعید حسینی»، بنیان‌گذار و مدیرعامل لیون کامپیوتر، در گفت‌وگو با دیجیاتو اعلام کرد که فروش کل سهام این شرکت باید در شش سال پیش اتفاق می‌افتاد. او بیان کرد که در همان سال، لیون کامپیوتر از نظر قدرت، توانمندی، سودآوری، فروش و بسیاری از شاخص‌های دیگر، در موقعیت خوبی قرار داشت. او براساس آمارهای موجود در ماه اکتبر ۲۰۲۱ بیان کرد لیون کامپیوتر 406 هزار کاربر، 3 میلیون بار بازدید، بین 200 تا 270 نفر کاربر آنلاین درلحظه، بین 12 تا 20 هزار نفر کاربر روزانه و بین 90 تا 130 هزار بازدید روزانه داشته است.

سودی از فروش لیون کامپیوتر به دست نیامد

حسینی ضمن تأکید بر محرمانه‌بودن مبلغ دریافت‌شده از الماس رایان ایرانیان، در مورد ارزش‌گذاری‌های انجام‌شده در سال‌های قبل بیان کرد: «طبق ارزش‌گذاری‌هایی که در اواخر سال 1400 انجام دادیم، مبلغ 380 میلیارد تومان از لحاظ دارایی و برندینگ برای موارد مشهود و نامشهود تخمین زده شد. همچنین با ارزش‌گذاری مجددی که در اواخر سال 1401 داشتیم، لیون کامپیوتر 350 تا 400 میلیارد تومان به‌صورت تخمینی ارزش‌گذاری شد.»

به گفته حسینی، قبل از فروش کل سهام، هیچ جذب سرمایه‌ای برای این کسب‌وکار صورت نگرفته و درآمد و سود لیون کامپیوتر صرف شرکت و ارتقای برندش شده است. او درخصوص میزان سود به‌دست‌آمده از فروش کلیه سهام لیون کامپیوتر به دیجیاتو گفت: «از دیدگاه خودم، من سودی در این مورد به‌دست نیاورده‌ام و تلاش کردم آن را به‌موقع و در زمان مناسب به شرکتی توانمند که با داشتن تسلط خود می‌تواند در این زمینه خوب کار کند، بفروشم.» حسینی باور دارد بازار فعلی در مقایسه با گذشته، تغییرات بسیاری داشته است و تا حدی که الان شاهدش هستیم، در انحصار واردکننده و تأمین‌کننده نبوده است.

اهمیت داشتن تعهد نیروی متخصص

او در پاسخ به پرسش دیجیاتو در مورد چرایی عدم حضور تولیدات بومی لیون کامپیوتر در بازار توضیح داد: «در سال 1399، من پروژه ورود به تولیدات بومی را شروع کردم و تا سال گذشته نیز مشغول آن بودم. متأسفانه باید بگویم که من در این پروژه شکست خوردم. دراین‌خصوص باید بگویم مهم‌ترین چیزی که یک کسب‌وکار حتی قبل از سرمایه نیاز دارد، منابع انسانی و نیروی متخصص است.» او می‌گوید تا زمانی که فعالان و صاحبان کسب‌وکار، افراد مشخص و فعال در حوزه موردنظر ندارند، نباید پروژه‌ای را آغاز کنند. او همچنین عدم تعهد نیروی متخصص را یکی از مهم‌ترین دلایل شکست یک پروژه دانست.

صد در صد سهام «لیون کامپیوتر» به «الماس رایان ایرانیان» فروخته شد

«نشد تا بازارهای دیگری مثل لپ‌تاپ و موبایل وارد شویم»

بنیان‌گذار لیون کامپیوتر در مورد اقدامات ناکام‌مانده در مراحل اجرایی این شرکت به دیجیاتو گفت: «یکی مهم‌ترین اقدامات ناکام‌مانده، بحث تولید بود. ما در راستای تولید می‌توانستیم وارد بخشی از تولید کامپیوتر شویم و می‌خواستیم در این وهله کاری را انجام دهیم که حتی مواد اولیه آن نیز در ایران تولید شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتم، در این زمینه شکست خوردیم و شاید در آینده با سبک و افراد متفاوت، بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

حسینی در مورد چرایی عدم ورود به بازارهای جانبی نیز توضیح داد: «ورود به بازارهای جانبی مثل لپ‌تاپ، ماشین‌های اداری و درنهایت موبایل، از اهداف ما بوده است. در گام اول برای برند ما، بایستی به بازار موبایل ورود می‌کردیم. ازجمله چالش‌های مهمی که در این بین وجود داشت، ساخت بازار جدیدی بود که متأسفانه نتوانستیم در آن خوب عمل کنیم.»

بنیان‌گذار لیون کامپیوتر در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر نقش فعلی او در این شرکت و اهداف فعالیت‌هایش در آینده گفت: «در ابتدا قرار بود من داخل سیستم باشم و به ادامه فعالیت بپردازم، اما متأسفانه به‌دلیل تغییر نگرش و دیدگاه، از آن به‌صورت کلی خارج شدم و درحال‌حاضر عهده‌دار هیچ نقشی نیستم. درخصوص داشتن برنامه‌های مختلف، در همین راستا باید بگویم که همه آن‌ها مختص به فضای کامپیوتر است و بازهم در فضای گیمینگ و فروش قطعات هستم اما به سبک‌های متفاوت که از آن رونمایی خواهم کرد. همچنین اقدامات جدیدی درحال اجراست که پس از انجام آن‌ها، به‌عنوان اولین‌بار در ایران رونمایی خواهد شد. از این فعالیت‌ها، 10 درصد به‌صورت فیزیکی و 90 درصد آن به‌صورت آنلاین است.»

او با تأکید بر اینکه مدل هر کسب‌وکاری باید منعطف با رفتار مصرف‌کننده باشد، گفت: «علاوه بر تغییراتی که بازار به‌همراه داشته است، رفتار مردم نیز به دلایل مشکلات اقتصادی و چالش‌هایی که بر آن‌ها تحمیل شده، بسیار تغییر کرده است. بیزنس‌های جدید نیز در راستای الگوهای جدید مصرف خواهند بود.»

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋