توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

معاون علمی ریاست جمهوری: خودروهای تسلا را به ایران آوردیم و از آنها الهام گرفتیم. ما به دنبال کپی برداری نیستیم

معاون علمی ریاست‌جمهوری: خودروهای تسلا را به ایران آوردیم و از آن‌ها الهام گرفتیم؛ دنبال کپی‌کاری نیستیم

دهقانی فیروزآبادی باور دارد خودروی برقی برخلاف سایر خودروها به‌راحتی قابل کپی‌کردن نیست، چرا که مغزافزار این خودروها را با چشم نمی‌توان کپی کرد

معاون علمی رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی «بی‌واسطه» با بیان اینکه خودروهای تسلا را آورده‌ و آن‌ها را باز کرده‌اند، گفت که قصد دارند از این خودروها الهام بگیرند و دنبال کپی‌کاری نیستند.

معاون علمی رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا بازکردن ماشین‌های تسلا غیرقانونی نیست، گفت: «در دنیا غیرقانونی است اما ما به‌عنوان محقق این کار را کرده‌ایم. ماشین را خریدیم و دوست داشتیم بازش کنیم؛ گناه نکردیم.»

دهقانی فیروزآبادی باور دارد خودروی برقی برخلاف سایر خودروها به‌راحتی قابل کپی‌کردن نیست، چرا که مغزافزار این خودروها را با چشم نمی‌توان کپی کرد و باید اقدام‌های مهندسی انجام داد: «خودرو‌ی تسلا را باز کردیم و تا جایی توانستیم از آن الهام بگیریم. از یک جایی به‌بعد اما بحث نرم‌افزار است که اجازه ورود و بررسی نمی‌دهد.» او باور دارد خودروهای برقی چینی تا نود درصد کار خودروهای برقی تسلا را انجام می‌دهند: «ما نباید مسیر اشتباه خودروهای بنزینی را در مسیر تولید خودروهای برقی طی کنیم تا درنهایت خودروهای چینی برای خرید به مردم پیشنهاد شوند.»

معاون علمی ریاست‌جمهوری: خودروهای تسلا را به ایران آوردیم و از آن‌ها الهام گرفتیم؛ دنبال کپی‌کاری نیستیم

او درباره تشکیل بازار این خودروها نیز گفت: «ما با همه کشورهای دنیا مشکل نداریم؛ با چهار پنج مورد از آن‌ها مشکل داریم. باید با بقیه کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم. اشتباهی که در مبحث تولید داخلی داریم، این است که فکر می‌کنیم باید ۹۵ درصد یک خودرو تولید داخل کشور باشد تا یک خودروی داخلی محسوب شود، درصورتی‌که چه اشکالی دارد مثل همه دنیا، تولید یک محصول با همکاری چند کشور پیش برود؟ طراحی و پلتفرم مال ما باشد و برای تولید محصول از کشورهای مختلف کمک بگیریم. بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در دنیا چندملیتی هستند.»

او این موضوع را به ساخت هواپیمای مسافربری داخلی نیز تعمیم داد و گفت: «قرار است یک کنسرسیوم با ۵ کشور از کشورهای دوست داشته باشیم و هواپیمای مسافربری را به مرحله تولید برسانیم.‌ درواقع بخشی از کار را که ما در آن توانایی داریم، بر عهده می‌گیریم.»

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «من دوست دارم جوان‌های ایرانی خودرویی سوار شوند که دوست دارند و حس خوبی به آن دارند – در حد ماشین تسلا – و [این اتفاق] واقعاً شدنی است.»

بی‌واسطه برنامه‌ای تلویزیونی محصول سازمان هنری اوج است که از شبکه یک صداوسیما پخش می‌شود.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋