dermaroze

dermaroze

هر رنگ آنژیوکت برای چیست؟

آنژیوکت یکی از پرکاربردترین وسیله های پزشکی است و از دیرباز عمدتاً برای بیماران بستری بیمارستانی استفاده می‌شود. با کمک آنژیوکت نیازی به وریدهای متعدد برای تزریق دارو نیست. هنگامی که آنژیوکت به بیمار متصل می شود، می توان چندین دوز دارو یا محلول را از طریق دریچه آنژیوکت به بیمار تزریق کرد.

آنژیوکت معمولاً به پشت دست یا ساعد بیمار متصل می شود تا دسترسی به وریدهای بیمار را فراهم کند. در صورت تمایل می توانید پس از 3 روز آن را تعویض کنید.

سوزن آنژیوکت از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. تولید کنندگان برتر سوزن های آنژیوکت را با یک لایه سیلیکونی می پوشانند تا بیماران هنگام ورود سوزن به ورید احساس درد یا ناراحتی نکنند.

انواع آنژیوکت و کاربرد آن

انواع آنژیوکت در قطرها و طول های مختلف موجود است و برای سهولت استفاده دارای کد رنگی است. اندازه آنژیوکت به وضعیت بیمار، نوع مایعی که عرضه می شود و کاربرد مورد نظر بستگی دارد. قطر سوزن آنژیوکت که به گیج معروف است بین 14 تا 16 متغیر است. انواع آنژیوکت عبارتند از:

آنژیوکت گیج 14 نارنجی

آنژیوکت  گیج 16 طوسی

آنژیوکت گیج 18 سبز

آنژیوکت گیج 20 صورتی

آنژیوکت گیج 22 آبی

آنژیوکت گیج 24 زرد

آنژیوکت گیج 26 بنفش

 

اندازه ها و رنگ های مختلف آنژیوکت کاربردهای متفاوتی دارند. برخی از این کاربردها در زیر ذکر شده است.

تغذیه وریدی

مایعات سریع

خونگیری های مکرر

اداره و انتقال خون

داروهای داخل وریدی

تزریق داخل وریدی برای شیمی درمانی

تزریق داخل وریدی خون یا فرآورده های خونی

رادیولوژی تزریق داخل وریدی ماده حاجب

آنژیوکت صورتی

کاربرد آنژیوکت صورتی به عنوان یک ابزار پرکاربرد در تزریق، مزایا و کارایی بالایی دارد. از این وسیله به عنوان مثال برای خون گیری و تزریق داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک یا داروهای شیمی درمانی استفاده می شود. همچنین به حمایت از ایمنی مراقبین از تماس مستقیم با خون و فرآیندهای تزریق کمک می کند.

آنژیوکت صورتی همچنین دارای یک دریچه کاتتر خود تنظیم است که به جریان هوا در هنگام عبور کاتتر کمک می کند. از آنژیوکت نیز می توان برای تنظیم و کنترل دستی میزان و مقدار مایع تزریقی استفاده کرد. این ویژگی ها به کنترل دوز دقیق داروها و تزریق آنها در موارد اضطراری مانند کم آبی یا از دست دادن خون شدید بدن بیمار کمک می کند.

آنژیوکت آبی

آنژیوکت آبی یک وسیله کاملا استریل با سوزن بسیار ظریفی است که اجازه می دهد مایع به راحتی و سریع جریان یابد. به طور گسترده ای به عنوان یک وسیله بهداشتی استفاده می شود که از یک سوزن کشویی با ایمنی عالی استفاده می کند. این کار برای کاهش خطر افتادن یا برداشتن تصادفی سوزن و حفظ ایمنی کارکنان مراقبت های بهداشتی است که اغلب در نتیجه از بیماری های جدی رنج می برند. از این آنژیوکت در مراکز درمانی و بیمارستان ها برای تزریق دارو و مواد محلول در آب برای نوزادان و افرادی که رگ های بسیار حساس دارند استفاده می شود.

dermaroze
dermaroze

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋