dermaroze

dermaroze

گاز غیر استریل برای چی مصرف میشه؟

گاز نوعی پارچه طبی نازک با بافت باز و غیر متراکم است که در مراقبت از زخم استفاده می شود.  گاز پانسمان به دو صورت استریل و غیر استریل ارائه می شود. برای زخم های باز توصیه می شود فقط از گاز استریل استفاده شود.

گاز ساده یا گاز غیر استریل برای بعد از ضدعفونی کردن زخم و جراحت کاربرد دارد. این نوع گاز از الیاف پنبه ای ساخته شده است و استریل نمی باشد.

گاز برای پانسمان زخم ها، ممکن است استریل شود و با یک ضد عفونی کننده آغشته  شود، که آن را به یک پانسمان موثر برای تماس زخم تبدیل می کند. برخی از محصولات گاز در بسته بندی های از قبل استریل شده و پلمپ هستند و نیازی به استریل اضافی ندارند.

گاز بیشتر اوقات برای کاربردهای پزشکی و مدیریت مراقبت از زخم استفاده می شود مانند:

تمیز کردن زخم

جذب و کنترل ترشحات زخم

محافظ بستر زخم

محکم کردن پانسمان زخم

پانسمان زخم ها

فشرده سازی سبک

در دنیای پزشکی استریل به محصولی گفته می شود که به طور جداگانه بسته بندی و عاری از هر گونه میکروب، آلودگی و میکرو ارگانیسم های زنده می باشد.

پانسمان با گاز غیر استریل را نمی توان روی زخم باز قرار داد. این نوع گاز غیر استریل برای ضدعفونی کردن یا روی زخم های بسته استفاده کرد.

گاز ساده برای تمیز کردن عمومی، پانسمان (محکم کردن گاز استریل) و زخم ها بعد از ضدعفونی کردن عالی هستند.

گازهای غیر استریل معمولاً ارزان تر از نوع استریل هستند، گاز استریل نیز معمولاً برای از بین بردن تخلیه زخم و محافظت و تمیز نگه داشتن آن ساخته می‌شوند. گاز غیر استریل بیشتر برای زخم های بسته استفاده می شود .آن‌ها برای حمایت یا پوششی برای کبودی یا هر زخم مرتبط دیگر عالی هستند.

گاز استریل گران‌تر است، بنابراین خرید گاز غیر استریل برای مراکز درمانی که اغلب با زخم‌های باز یا جراحی سروکار ندارند، مقرون به صرفه‌تر است.

تعویض پانسمان زخم نیاز به حوصله و دقت فراوان دارد و به همین دلیل است که باید آن را به یک متخصص پزشکی واگذار کنید، مگر اینکه نحوه انجام آن توسط پزشکتان به شما آموزش داده شده باشد. برخی از انواع زخم ها نیاز به مراقبت خاصی دارند و می توانند به انواع خاصی از گاز نیز نیاز داشته باشند.

زخم ها ممکن است عفونی شوند که نه تنها بهبود را به تاخیر می اندازد بلکه می تواند باعث تب و بیماری شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم عفونت زیر، فوراً به دنبال کمک پزشکی و مشاوره باشید.

dermaroze
dermaroze

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋