شرکت دکورچوب

شرکت دکورچوب

بهترین واردکننده پارکت لمینت و کاغذ دیواری در ایران

مزایا و معایب پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

برخی کفپوش ها در لبه تایل های خود دارای شیارهایی هستند که مقاومت آن ها را در برابر تغییرات دما افزایش می دهند. قطعات این کفپوش باید محکم به کف متصل شوند که در صورت عدم اتصال کامل آنها به کف، پس از مدتی به محض راه رفتن بر روی آنها، شروع به سر و صدا می کنند. راه رفتن بر روی لمینت بعضاً با سر و صدا همراه است، از این رو افراد از این صدای ناخوشایند شکایت دارند، در مقابل تردد بر روی پارکت چوبی حس خوبی ایجاد می کند و طبیعی بودن آن را به طور کامل نشان می دهد. برای تمیز کردن کفپوشهای لمینیتی نیاز به شوینده خاصی نیست یا نیازی نیست که با ماده خاصی آنها را برق انداخت. لمینت ماده ای سخت است، از این رو این سختی، حسی از راحتی به ساکنین منتقل نمی کند. همچنین دارای فوم عایق صدا، برودت و حرارت می باشد، به خاطر همین فوم هم گرمای خود را به راحتی از دست نمی دهند و از انتقال صدا جلوگیری می نمایند. پارکتهای چوبی با هر نوع ضخامتی عمر طولانی دارند و به راحتی پوسته پوسته نمی شوند.

در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان جزئیات و اطلاعات کافی در این زمینه می پردازیم. اطلاعات کافی کسب نمایید. به همین دلیل شما می توانید با تی مرطوب به راحتی آنرا نظافت نمایید. پارکت را به کف اتاق میچسبانند. این پارکت نوعی عایق گرمایی برای کف ساختمان است که زیبایی بی نظیری به فضای مورد نظر می بخشد. در گذشته قطعات پارکت با استفاده از چسب مخصوص به کف می چسبیدند اما در حال حاضر این قطعات به شکل کلیکی در هم قفل می شوند. لمینت از چهار لایه تشکیل شده که لایه اصلی آن از جنس (HDF(high density fiberboard یعنی صفحات فیبر با چگالی بالا است، که به دلیل همین چگالی بالا، مقاومت لمینت در برابر هر نوع آسیب نسبت به چوب طبیعی بیشتر است. پارکت چوبی در دو نوع پارکت چند لایه (Enginered) و پارکت تمام چوب (solid) تولید می گردد. در پارکت چند لایه که پارکت مهندسی شده نیز نام دارد از چوب ارزان قیمت با کیفیت معمولی برای لایه های زیرین استفاده می شود و لایه رویی از جنس چوب ترمووود یا ترمو است اما در پارکت تمام چوب تنها چوب ترمووود به کار برده می شود. در ساخت کفپوش ها به غیر از کفپوش های سنگی و سرامیکی عموماً نوعی پلاستیک به نام پی وی سی (PVC) استفاده می شود.

 

بعد از اتمام کار حدود 4 تا 5 ساعت به کفپوش وقت دهید تا کاملا مشاهده کنید که روش تعمیر لمینت به خوبی صورت گرفته است. اولین کاری که طراحان دکوراسیون داخلی برای این کار انجام می دهند این است که از سالم بودن و محکم بودن پی ساختمان و همچنین عدم رطوبت اطمینان حاصل کنند و سپس با توجه یه بزرگی و یا کوچکی خانه و سبک معماری که داشته است و همین طور با در نظر گرفته سلیقه صاحب خانه به تغییر دکوراسیون بپردازند. ممکن است برخی از مدل ها از نظر رنگ و طرح برای شما زیبا باشند اما دوام مناسبی با محل کار شما نداشته باشند همین باعث می شود با گذشت زمان کوتاهی مجبور به تعویض شوید. اگر نگاهی به مطالعات مردمشناسی و جامعهشناسی فرهنگی و یا میراث فرهنگی و گردشگری بیندازید و یا تصاویر کهن فرهنگهای متفاوت را سرچ کنید متوجه میشوید که جوراب در زندگی ما انسانها نقشی بسیار پررنگ داشتهاند. امروزه از مدل پارکت لمینت بعنوان یک جایگزین بسیار مناسب برای کفپوش های چوبی گران قیمت یاد می شود. طرح، رنگ و بافت پارکت چوبی منحصر بفرد بوده و زیبایی آن قابل مقایسه با کفپوش لمینت نیست.

فرمالدهید از جمله این مواد است که برای محیط زیست مضر می باشد اما پارکت چوبی دوستدار محیط زیست است و قطعات آن مجدداً قابل استفاده هستند. آن ها در انواع مختلف از جمله سرامیکی، پی وی سی، لمینت، گرانولی، اپوکسی، سنگی، بامبو، بتنی، پلی یورتان، سه بعدی، پارکت چوبی و … پارکت چوبی از جمله پوشش هایی است که این روزها مورد استقبال فراوان قرار می گیرد. این نوع از کفپوش یکی از بهترین و سالم ترین کفپوش هایی است که در منازل نصب می شود و به دلیل تولید از جنس چوب طبیعی هنگامی که بر روی این کفپوش راه می روید احساس گرما و راحتی کرده و از حضور آن در خانه لذت خواهید برد. برای پاک کردن لکه هایی که به موادی مانند استون یا الکل نیاز است بجای پاشیدن مستقیم این مواد بر روی لمینت، پارچه را به آن آغشته کرده و سپس بر روی سطح لمینت بکشید. نگهداری لمینت از پارکت بسیار راحت تر است ، شما می توانیدبا پارچه ای مرطوب یا تی سطح لمینت را تمیز کنید اما برای پارکت باید از موادی خاص استفاده کنید تا به پوشش محافظ آن آسیبی نرسد و ورم نکند در عوض پارکت را می توان سنباده زد اما لمینت چنین قابلیتی ندارد.

منبع پارکت دکورچوب

شرکت دکورچوب
شرکت دکورچوب بهترین واردکننده پارکت لمینت و کاغذ دیواری در ایران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋