آرکسان

آرکسان

طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

پارکت لمینت ایرانی

 

 

پارکت لمینت یکی از انواع پارکت هایی است که با توجه به خواصی که دارند گزینه ایده آلی برای کف پوش محسوب می شوند. نمونه های داخلی و خارجی پارکت لمینت وجود دارد. اما با ممنوعیت واردات پارکت لمینت در سال های اخیر، تولید و استفاده از پارکت لمینت در ایران افزایش یافته است. در واقع تولیدکنندگان لمینت که تا سال‌ها قبل همراه با محصولات خارجی و در مقادیر بسیار کم به فروش می‌رسیدند، پس از ممنوعیت واردات، هم از نظر حجم تولید و هم از نظر کیفیت روند رو به رشدی داشتند. در ادامه این مقاله از سایت دکورچوب با انواع و ویژگی های برندهای پارکت لمینت ایرانی بیشتر آشنا می شویم.
از برندهای معتبر داخلی آلتون، تکنوفلور، ایزوفام، آرتا، بنه، کنزو، کی اند تی، گاسپ، مونتکس، مستر، مارت فلور، ویلا، فرست وود، ZX، یشیل، داچ فلور، دنیز، دکو، انزو، یونیک، هانتر اشاره کرد . در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین برندهای پارکت ایران آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید و در صورت تمایل به دیدن و خرید لمینت های چوبی ایرانی به فروشگاه دکورچوب بروید.

 

کفپوش لمینت ایران با کیفیت

سال ها پیش بیشتر مواد مورد نیاز در صنعت دکوراسیون داخلی از کشورهای اروپایی و آسیایی تهیه می شد. اما با اعمال تحریم های چند جانبه علیه ایران، بسیاری از واردکنندگان و افراد فعال در این بخش به فکر تولید انواع کفپوش ها به ویژه کفپوش لمینت افتادند. البته ناگفته نماند که تولید پارکت لمینت در ایران سابقه طولانی دارد، اما در گذشته کیفیت تولید در حدی نبود که خریداران را متقاعد به خرید محصول داخلی کند. تولیدکنندگانی که واردات پارکت لمینت به ایران را به طور کامل متوقف کردند، بیشتر بر کیفیت محصول تمرکز کردند تا رضایت مشتریان را جلب کنند. حاصل تلاش سازندگان و طراحان کشورمان، ظهور تعداد زیادی برند و اغلب باکیفیت بود که پس از سال ها افت در این حوزه، سرانجام توانستند رضایت مشتریان را جلب کنند.
با مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر لک و تمیز شدن آسان بسیاری از لمینت های داخلی، تنوع طرح ها و رنگ های مختلف و متنوع مشکلات بسیاری از افراد را حل کرده است، بنابراین به جرأت می توان ادعا کرد که پارکت لمینت ایرانی تنها از نظر طرح و رنگ نیست، . از نظر کیفیت نیز از برندهای خارجی کم ندارد.

 

انواع پارکت لمینت ایرانی

در زیر با بسیاری از برندهای مطرح در پارکت لمینت آشنا خواهید شد که هر کدام به دلیل استفاده از مواد اولیه مختلف و گاه روش های مختلف تولید در مناطق خاصی قابل نصب هستند. به طور کلی در ساختار پارکت لمینت 4 لایه اصلی وجود دارد که کیفیت این 4 لایه تعیین کننده مقاومت و در نهایت کیفیت کلی پارکت لمینت است. 4 لایه ذکر شده از بالا به پایین به ترتیب شامل لایه بیرونی، لایه فشار، لایه مغزی و لایه تعادل می باشد.

 

پارکت لمینت آلتون

یکی از جدیدترین برندهای پارکت لمینت در ایران پارکت لمینت آلتون می باشد که از آخرین تکنولوژی روز در تولید خود بهره می برد. در پارکت لمینت آلتون از لایه مغزی بسیار مرغوب و متراکم استفاده شده است که ضامن مقاومت لمینت در برابر انواع آسیب می باشد. این لمینت مقاومت سایشی خوبی دارد و می توان از آن در مکان های با تردد متوسط ​​مانند مناطق مسکونی استفاده کرد.
لمینت کف آلتون علاوه بر کیفیت بالا ظاهری بسیار زیبا دارد. ترکیب رنگ لمینت آلتون بسیار زیبا و کاربردی بوده و شامل انواع رنگ های تیره و روشن می باشد. لمینت آلتون همچنین دارای یک روکش برجسته منطبق است. این پوشش باعث می شود سطح لمینت آلتون بسیار نزدیک به تمام کفپوش های چوبی باشد.

 

کفپوش لمینت تکنوفلور

یکی دیگر از برندهای مطرح پارکت در ایران، پارکت لمینت تکنوفلور محصول گروه صنعتی سپاهان است. لمینت های این برند در دو سری مختلف مدرن و البروس در بازار موجود می باشد که هر کدام دارای ویژگی های ظاهری و فنی متفاوتی هستند. پارکت لمینت سری مدرن تکنوفلور دارای لایه هسته HDF و لایه بیرونی این محصول بسیار با کیفیت می باشد. این لمینت در 16 کد رنگ کاربردی موجود است.
سری Elbrus Technoflor دارای ظاهری بسیار جذاب و پرطرفدارتر و همچنین دارای کیفیت مطلوب یعنی لایه مغزی متراکم و لایه بیرونی با کیفیت است. سری تکنوفلور کفپوش لمینت البروس ظاهری برجسته دارد و در 6 رنگ بسیار جذاب عرضه شده است.

 

پارکت لمینت آرتا

پارکت لمینت آرتا یکی از شناخته شده ترین پارکت لمینت های تولید شده در ایران می باشد. این پارکت لمینت دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است، بنابراین اگر ادعا کنیم پارکت لمینت آرتا یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین پارکت لمینت در بازار ایران است، اشتباه نخواهیم کرد. این پارکت لمینت مقاومت بسیار بالایی در برابر آب دارد و به دلیل استفاده از لایه روکش مرغوب، در برابر انواع آسیب های محیطی از جمله خراش سیگار و ضربه پاشنه کفش و اجسام نوک تیز مقاومت بالایی دارد.
مقاومت سایشی این پارکت لمینت از نوع AC4 به معنی نهایت استفاده در منزل می باشد. کلیک های آن از نوع چهار طرفه است و به همین دلیل ظاهر کار پس از نصب بسیار شکیل و آراسته به نظر می رسد. علاوه بر این، شیارهای موجود در پارکت لمینت آرتا U شکل هستند، بنابراین کشش به طور یکنواخت در فضای پارکت لمینت پخش می شود.

 

کفپوش لمینت منحصر به فرد

پارکت لمینت بی نظیر یک کفپوش ایرانی با کیفیت کامل می باشد. مقاومت سایشی این نوع لمینت AC4 بوده و لایه محافظ آن در برابر سایش و خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد. این نوع لمینت دارای چهار کلیک تک کلیکی می باشد. اسنپ ​​های تک کلیکی بهترین نوع اسنپ پارکت لمینت هستند. قیمت خرید لمینت منحصر به فرد متفاوت است و به درجه کفپوش لمینت و همچنین دوام و جنس آن بستگی دارد. لمینت یونیک به دلیل مقاومت بالا و زیبایی خیره کننده، انتخاب اول اکثر مشتریان است.

 

کفپوش لمینت KT

این نوع لمینت برند انحصاری دکورچوب می باشد. به جرات می توان گفت که این نوع لمینت از نظر کیفیت و دوام با برندهای خارجی رقابت می کند. افرادی که به دنبال پارکت لمینت خارجی قدیمی در بازار هستند و به دلیل تحریم برند مورد نظر خود را پیدا نمی کنند می توانند به راحتی و با خیال راحت پارکت لمینت KT را خریداری کنند. کفپوش لمینت KT 100% HDF و در تراکم 980 تولید شده است. Density 980 در واقع بالاترین کیفیت HDF برای تولید لمینت در سراسر جهان است.
برای اطمینان از دوام سطح لمینت KT می توان گفت که می توانید یک تکه سنباده را با خود حمل کنید و مقاومت آن را با حرکات دایره ای تست کنید. البته در نظر داشته باشید که هر نوع کفپوشی در اثر ضربه های شدید آسیب می بیند، پس مراقب باشید که به این نوع کفپوش لمینت تکی ضربه محکمی وارد نکنید.

 

کفپوش لمینت ایزوفام

این نوع لمینت در واقع توسط شرکت ایزوفام تولید می شود که در 11 رنگ مختلف تولید می شود. رنگ و نقش آن کاملا طبیعی است. مقاومت سایشی لمینت ایزوفام AC3، رویه ساخت تایلند و HDF آلمان است. عدم اتصال کفپوش لمینت دابل کلیک ایزوفام بعد از نصب بعدی زیبایی آن را بعد از اتمام کار دو چندان می کند. این نوع لمینت دارای روکش لمیگراف اسپانیایی می باشد. بنابراین این لمینت قدرت رقابت با لمینت های خارجی موجود در بازار را دارد. با توجه به مزیت های ذکر شده قیمت پارکت لمینت ایزوفام بسیار کمتر از پارکت لمینت خارجی می باشد.

 

شکارچی لمینت ایران

این نوع لمینت ایرانی با مقاومت سایشی AC3 بهترین انتخاب برای استفاده در مکان های کم تردد می باشد. به راحتی می توانید از این نوع لمینت برای خانه های کوچک یا اتاق خواب استفاده کنید. حمل و نقل و جداسازی آن در حین حرکت آسان است. اگرچه تنوع رنگی پارکت لمینت هانتر تنها شش رنگ است، اما این شش رنگ از رنگ های بسیار پرطرفدار در دکوراسیون داخلی به شمار می روند و ویژگی هماهنگی با سایر عناصر محیط را دارند.

 

کفپوش لمینت ویلا

در تولید کفپوش لمینت ویلایی از هسته HDF با استاندارد سایش AC4 استفاده می شود. این نوع لمینت برای مکان های پر رفت و آمد مناسب است. لایه بیرونی به کار رفته در داخل در برابر انواع خط و خش مقاوم است. لمینت ویلا در 8 رنگ مختلف در سایز 187*1200 و ضخامت استاندارد با کلیک تونیلین 8 میلی متر تولید می شود.

 

پارکت لمینت یشیل ایران

کفپوش لمینت یشیل یکی از قدیمی ترین انواع کفپوش های تولید شده در کشورمان به شمار می رود در حالی که این لمینت در ترکیه تولید و در گذشته به ایران عرضه می شد، امروزه با تجهیزات مدرن و مدرن در ایران تولید می شود. ماهیت این نوع لمینت HDF کیفیت و دوام بالا است. کلیک های آنها آغشته به پارافین بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. مقاومت سایشی آن AC3 است و می توان از آن در مکان هایی با ترافیک سنگین استفاده کرد. پارکت لمینت یشیل در 8 رنگ مختلف با ضخامت 8 میلی متر موجود می باشد.

 

کفپوش لمینت ZX

لمینت zx ایران دارای مقاومت سایشی AC4 است و به همین دلیل در مکان های پرتردد قابل استفاده است. ابعاد این نوع لمینت 190*1205 میلی متر می باشد. هر بسته لمینت ZX یک متر و 832 متر مربع می باشد. به لطف مقاومت بالای کلیک این نوع لمینت، به راحتی می توانید چندین بار آن را از مکانی به مکان دیگر حمل و نصب کنید. در واقع این لمینت قابلیت چیدمان و استفاده مکرر را دارد. لمینت ZX مقاومت بالایی در برابر رطوبت و رطوبت دارد و به خوبی شکل و حالت اولیه خود را در مقابل گرما و حرارت سیستم گرمایشی حفظ می کند. این نوع لمینت به راحتی تمیز می شود و لکه های سطحی به راحتی پاک می شوند. این محصول که از نظر زیبایی و تنوع رنگ بسیار محبوب است در 14 رنگ خاص تولید شده است.

 

کفپوش لمینت هلندی

این نوع لمینت به عنوان کفپوش استاندارد کیفیت لازم را دارد. قیمت کفپوش لمینت هلندی از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است. هسته لمینت فلور هلندی چمسون HDF ترکی بوده و در تولید آن از ماشین آلات آلمانی استفاده شده است. روکش این لمینت ساخت کشور آلمان می باشد. گیره های آنها از جنس یونی جین و پارافین ساخته شده است، بنابراین خاصیت ضد آب دارند. کفپوش لمینت هلندی دارای مقاومت سایشی AC4 بوده و می توان با خیال راحت در مکان های شلوغ از آن استفاده کرد.
یکی از ویژگی های بارز کفپوش لمینت هلندی ضد خش بودن آن است. این لمینت در برابر حرارت بسیار مقاوم است و می توان از آن برای نصب سیستم گرمایشی استفاده کرد. لمینت کف داچ در 10 رنگ مختلف با ضخامت 8.3 میلی متر و ابعاد 1204 در 191 میلی متر موجود است.

 

کفپوش لمینت دریایی

این نوع پارکت کاملا ایرانی و با کیفیت می باشد. رنگ های موجود در آن کاملا طبیعی بوده و از 10 رنگ پرکاربرد تشکیل شده است. هسته این لمینت از HDF ساخته شده و مناسب برای مناطق مسکونی می باشد. این لمینت علاوه بر ضد آب بودن، در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است. به دلیل فشردگی بالا در این لمینت مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. هر بسته از این لمینت 2 متر و 37 سانتی متر است. این پارکت لمینت در گروه پارکت لمینت ارزان قرار می گیرد.

 

کفپوش لمینت دکو

کفپوش لمینت ایرانی دکو دارای کلیک های تک کلیکی می باشد که در واقع یکی از بهترین کلیک های موجود در بازار می باشد. این پارکت لمینت از یک لایه روکش بسیار سخت و بادوام برای مقاومت بالا در برابر انواع خط و خش و حتی آتش سیگار ساخته شده است. این لمینت 187*1200 میلی متر ضخامت 8 میلی متر و هر بسته 1 متر و 8 سانتی متر مربع را پوشش می دهد.

 

کفپوش لمینت فریست وود

پارکت لمینت فرست وود در ایران و در ضخامت 8 میلی متر تولید می شود. این پارکت لمینت دارای مقاومت سایشی AC3 بوده و بهتر است در مناطق کم تردد استفاده شود. لمینت Firstwood از چوب پلی کربنات فشرده با مواد پلاستیکی ساخته شده است. این پارکت لمینت مانند سایر پارکت لمینت ها دارای ساختار 4 لایه می باشد.
لمینت فرست وود دارای استاندارد E1 است و برای مکان های کم تردد مانند اتاق خواب توصیه می شود. خوشبختانه این نوع لمینت مقاومت بالایی در برابر سیستم گرمایشی دارد و ضد آب است. علاوه بر همه اینها یکی از ویژگی های آن این است که کاملا ضد لک است. پارکت لمینت فرست وود در 12 رنگ پرطرفدار تولید می شود.

 

کفپوش لمینت انزو

پارکت لمینت انزو پارکت لمینت ایرانی با مقاومت سایشی AC4 می باشد. به دلیل زیبایی چشمگیر و همچنین مقاومت بالایی که دارد در ترافیک سنگین و مناطق مسکونی کاربرد فراوانی دارد. این لمینت نیز با قیمتی مقرون به صرفه در گروه لمینت های داخلی قرار می گیرد. این لمینت در 10 رنگ مختلف و طرح های بسیار زیبا تولید و عرضه می شود. تنوع طرح و رنگ این لمینت به حدی است که به راحتی می توانید طرح مناسب منزل خود را بیابید. طبیعی بودن طرح چوب لمینت انزو به قدری طبیعی است که می توان آن را با پارکت چوبی اشتباه گرفت. ضربه های این نوع لمینت بسیار قوی است. تراکم مغزی بالایی دارد، بنابراین مقاومت آن در برابر رطوبت و اشعه ماوراء بنفش بالاست.

 

قیمت کفپوش لمینت ایران

قیمت پارکت لمینت ساخت کشور ما با توجه به جنس و تکنولوژی به کار رفته در تولید آن متفاوت است. البته هرچه نوع مغزی HDF، لایه دکوراتیو، لایه روکش، لایه تعادل و نوع کلیک بهتر باشد، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت داشته و قیمت پارکت لمینت نیز بر همین اساس افزایش می یابد. البته هرگز فراموش نکنید که نام برند تعیین کننده کیفیت پارکت لمینت نیست. در واقع لمینت های چوب سخت ساخته شده در ایران قیمت کمتری نسبت به لمینت های خارجی دارند، اما این لزوما به معنای کیفیت پایین تر نیست. علاوه بر این در مراحل تولید پارکت لمینت از مواد اولیه خارجی استفاده می شود، بنابراین قیمت پارکت ساخت ایران با قیمت ارز مرتبط است.

 

انواع پارکت لمینت برند ایرانی

از اواسط سال 2018 تصمیم به اعمال تحریم های شدیدتر و ممنوعیت صادرات تعدادی از محصولات از جمله لمینت گرفته شد. پس از اجرای تحریم ها، بسیاری از واردکنندگان می توانند لمینت های خارجی را تا ماه های اول سال 2019 عرضه کنند و پس از آن به دلیل کمبود موجودی، تنها برندهای داخلی را در اختیار خواهند داشت. با توجه به محبوبیت لمینت های خارجی و به خصوص برندهای ترکیه ای سال ها در ایران، هیچکس به فکر برندهای ایرانی آنچنان نبود، اما اکنون دغدغه اول و آخر هر مشتری این است که آیا پارکت ساخت ایران کیفیت خوبی دارد یا خیر. آیا با گذشت زمان شکل اولیه خود را از دست نمی دهد؟
در پاسخ به این سوالات به راحتی می توان گفت که از آنجایی که پارکت لمینت به ایران وارد نمی شود، تولیدکنندگان برای از دست ندادن مشتریان خود مجبور به بهبود کیفیت لمینت های تولیدی خود شده اند. ما با اطمینان به شما خواهیم گفت، بسیاری از انواع لمینت های ساخت ایران کیفیت دیروز را ندارند، زیرا تولیدکنندگان سعی می کنند کیفیت محصول را نزدیک به لمینت های خارجی یا حتی بهتر از آن ارائه کنند. در حال حاضر بیش از 13 برند کشورمان مانند آرتا، ایزوفام، ویلا، فرست وود، یشیل، داچ فلاور، دنیز، دکو، انزو، یونیک، هانتر، زد ایکس با کیفیت عالی خرید و فروش می شود.

 

قیمت پارکت ایرانی

قیمت پارکت ایرانی نسبت به نمونه های خارجی مناسب تر است چرا که بسیاری از قطعات تولید داخل می باشد. مثلا قیمت پارکت ایرانی را نمی توان با قیمت پارکت آلمانی مقایسه کرد. در واقع از آنجایی که لمینت های خارجی وارد می شود، هزینه های گمرکی و غیره. و از طرفی به دلیل کیفیت بالاتر با قیمت بسیار بالاتری به فروش می رسند. بنابراین خرید لمینت ایرانی نسبت به نمونه های خارجی مقرون به صرفه تر است.

 

منبع: https://arcsun.ir/parquet/

آرکسان
آرکسان طراحی دکوراسیون داخلی اقدامی پرهزینه و زمان‌بر نیست مگر آنکه قصد داشته باشید با یک شرکت یا تیم غیرمتخصص یا کم‌تجربه همکاری کنید!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋