darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

چطور بهترین کتاب دین و زندگی کنکور را انتخاب کنیم؟

دین و زندگی یکی از مهم ترین دروس عمومی کنکور است اصطلاحاً درسی رتبه ساز می باشد به همین جهت اهمیت بسیار زیادی در تعیین رتبه و تراز کنکور دارد.

به همین دلیل باید بتوانیم با توجه به سطح تحصیلی خود بهترین کتاب دین و زندگی کنکور ۱۴۰۲ را انتخاب کنیم بهترین کتاب دین و زندگی کنکور کتابی است که درسنامه کاملی داشته باشد و نکات آیات و معانی آنها را به خوبی بررسی کند همچنین نکات مهم و کلید واژه های هر درس را برای توجه بیشتر دانش آموز تعیین کرده باشد بخش مهمی از سوالات دین و زندگی کنکور مربوط به بخش پیام آیه ها و احادیث هر درس است از کتابی که بتواند به خوبی این نیازها را پوشش دهد می تواند به عنوان بهترین کتاب دین و زندگی کنکور در نظر گرفته شود.

در قبل اشاره کردیم که بهترین کتاب دین و زندگی کنکور باید درسنامه کامل و جامعی داشته باشد شامل آیات احادیث و متن درس است همینطور این کتاب باید به اندازه کافی تست داشته باشد.

حال برخی از نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب دین و زندگی کنکور اشاره می کنیم:

1- درسنامه کامل و جامع داشته باشد یعنی مباحث مهم هر درس را به طور کامل و کافی توضیح داده باشد علی الخصوص پیان آیات و احادیث

2- بهترین کتاب دین و زندگی کنکور کتابی است که متناسب با سطح علمی شما باشدیعنی سطح ضعیف ، متوسط و قوی

3- تست های هر درس از سطح آسان تا سخت سطح بندی شده باشد شده باشد.

4- هر درس متناسب با اهمیتی که در کنکور دارد و نکات مهمی که در بر گرفته به تعداد کافی تست داشته باشد.

5- هر تست دارای تجزیه و تحلیل و پاسخ نامه تشریحی داشته باشد و نکاتش به طور کامل بررسی شده باشد.

 

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای آیات و روایات

شاید مهمترین و سوال خیز ترین قسمت دین و زندگی کنکور بخش پیام آیات احادیث باشد بهترین کتاب دین و زندگی کنکور که می توانیم برای مطالعه آیات و روایات استفاده کنیم کتاب لقمه طلایی پیام آیات مهر و ماه است این کتاب همان طور که از نامش پیداست بسیار کم حجم اما کامل است در واقع این کتاب در کنار منبع اصلی شما بسیار کمک کننده می باشد در کتاب لقمه طلایی پیام آیات مهر و ماه مفاهیم آیات واژه های مهم هر درس معانی آیات و شواهد پیامهای کنکور های سالهای گذشته و راه و روش تست زنی در این نوع مباحث آورده شده است توجه کنید این کتابی کتاب تست نیست و فقط به عنوان کتاب راهنمای پیام آیات استفاده می شود.

کتاب دیگری که می توان به این منظور پیشنهاد کرد کتاب پیام آیات و روایات موضوعی خیلی سبز می باشد که به عنوان بهترین کتاب دین و زندگی کنکور شناخته شده است.

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای سطح ضعیف و متوسط

در این مقاله گفته شد بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای هر فرد کتابی است که متناسب با سطح تحصیلی و توانایی آن فرد انتخاب شده باشد در این قسمت می خواهیم بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای سطح ضعیف و متوسط را شناسایی کنیم.

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای سطح ضعیف مسئله های متوسط کتاب دین و زندگی جامع خیلی سبز میباشد این کتاب دارای درسنامه بسیار کامل و مناسبی است که با مطالعه آن می توان مطالب مهم هر درس را به صورت کاملا مفهومی و جامع یاد گرفت.

این کتاب علاوه بر درسنامه قوی دارای تعداد مناسب و کافی تست هم می باشد تست های تالیفی این کتاب به صورت دسته بندی شده از سطح ساده بسته پیچیده و قوی گام به گام به شما در پیشرفته درس دین و زندگی کمک می کند.

این کتاب وجود دارد که جلد اول درسنامه ها و تست ها و جلد دوم پاسخ نامه تست ها را شامل می شود کلیه تست های این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی می باشد که در آن تست را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نام کامل این کتاب‌ها به شرح زیر است:

۲- کتاب دین و زندگی جامع ۱- خیلی سبز (جلد اول - درسنامه و تست)

۲- پاسخنامه کتاب دین و زندگی جامع خیلی سبز (جلد - دوم پاسخنامه)

 

تحلیل درسنامه و تست های کتاب دین و زندگی جامع خیلی سبز

در مرحله قبلی اشاره کردیم که بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای سطح متوسط و ضعیف کتاب دین و زندگی جامع خیلی سبز میباشد به سراغ تحلیل درسنامه و تست های این کتاب می رویم.

درسنامه این کتاب برای کسانی که نکاتی را از کتاب درسی یاد نگرفته اند بسیار مفید است چرا که در این کتاب مطالب به زبان بسیار ساده توضیح داده شده است و اینکه درسنامه ها بسیار مفصل و کامل و جامع است نکات مربوط به پیام آیات و روایات نیز به طور کامل بررسی شده است و اینکه با مراجعه به این کتاب می توانید به سوالات تشریحی معلمان خود نیز پاسخ دهید.

در کتاب دین و زندگی جامع خیلی سبز تست های بسیاری وجود دارد که می توان با مطالعه پاسخنامه آن ها و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادن این تست‌ها به بسیاری از نکات مهم درس پی برد در این کتاب تعدادی تست تالیفی وجود دارد و نیز تعداد زیادی تست های کنکور سراسری سالهای قبل که به دانش آموز کمک میکند با استانداردها و ادبیات سوالات کنکور آشنا شود توصیه می شود برای یادگیری بهتر هر فصل ابتدا تست های تالیفی را مطالعه کنید.

نکته مهمی که در تست زنی دانش آموزان وجود دارد این است که آنها باید هر تست را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند تا بتوانند مطلبی که در آن گنجیده شده است را استخراج کنند

علاوه بر ویژگی هایی که از کتاب دین و زندگی جامع خیلی سبز برشمردیم نکته دیگری نیز وجود دارد و آن این است که در این کتاب در کنار هر تست شماره صفحه ای که این تست از آن طراحی شده است نوشته شده و این خود باعث می شود شما بسیار راحت تر به منبع طراحی آن تست نکات مربوط به آن دست پیدا کنید.

 

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای سطح قوی

برای دانش آموزانی که در درس دین و زندگی مشکل خاصی ندارند و در آن قوی هستند کتاب دین و زندگی سفیر خرد نوشته مسلم بهمن آبادی معرفی می شود این کتاب دارای درسنامه جامعه و مفید است که با مطالعه ی آن می توان نکات مهم هر درس را استخراج کرد و همینطور مطالب پراکنده کتاب درسی را در کنار هم جمع بندی کرد.

این کتاب دارای تست هایی می باشد با توجه به استانداردهای کنکور و سطح علمی کنکور سراسری طراحی میشود برای به دست آوردن درصد و نتیجه دلخواه می توان از این کتاب بهره برد.

این کتاب نیز همانند کتاب قبلی که معرفی شد دارای دو جلد است جلد اول برای پایه دهم و یازدهم جلد دوم برای پایه دوازدهم اسم دقیق این دو جلد کتاب به شرح زیر است:

۱- دین و زندگی پایه دهم و یازدهم سفیر خرد (جلد اول)

۲- دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد (جلد دوم)

مجدداً یادآوری می شود این کتاب برای دانش آموزان طراحی شده است که دارای سطح قوی در درس دین و زندگی هستند پس اگر شما سطح مناسبی در این درس ندارید ممکن است مطالعه این کتاب اعتماد به نفس و انگیزه شما را سلب کند.

تحلیل درسنامه و تست های کتاب دین و زندگی سفیر خرد

درسنامه این کتاب درسنامه سایر کتاب های کتابخانه را معرفی کردیم مقداری تفاوت دارد در این کتاب درس ها بیشتر به صورت نمودار درختی بررسی شده اند و توضیحاتی در کنار آن نمودار ارائه شده که منجر به یادگیری بیشتر دانش آموز می شود.

نوع تست هایی که در این کتاب وجود دارد باعث شده است که این کتاب بهترین کتاب دین و زندگی کنکور شناخته شود این تست ها در دو دسته طبقه بندی می شوند تست های تالیفی و تست های کنکور تست های تالیفی به شما کمک می کند تا قدم قدم پیشرفت کنید و تسلط بیشتری در درس دین و زندگی به دست بیاورید توصیه می شود ابتدا تست های تالیفی را حل کنید سپس به سراغ تست های کنکور بروید.

این کتاب به اندازه کافی برای آموزش و مرور تست در اختیار دانش آموزان قرار می دهد توصیه می شود هر تست را چندین بار بررسی کند برای هر درس نیز حدود ۱۰۰ در نظر گرفته شده است که تعداد قابل توجه و مورد قبولی است.

 

نتیجه گیری

برای خرید کتاب کمک درسی دین و زندگی کنکور باید به این نکته توجه کنید که این کتاب را متناسب با سطح تحصیلی خود انتخاب انتخاب کنید و درسنامه این کتاب دارای کلیه مباحث مربوط به نکات مهم پیام آیات و روایات و متن کتاب درسی باشد اگر این شرایط را به خوبی رعایت کنید میتوانید به درصد خوبی از این درس دین و زندگی در کنکور سراسری دست پیدا کنید.

در صورتی که تمایل دارید کتاب های معرفی شده در این مقاله را با بالاترین تخفیف و قیمت مناسب تهیه کنید روی لینک بهترین کتاب دین و زندگی کنکور کلیک کنید. یا با شماره 28421071-021 تماس بگیرید.

 

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋