darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

چطور بهترین کتاب شیمی کنکور را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان در سال های کنکور داشتن منبع آموزشی مناسب است،درس شیمی یکی از دروسی است که درصد بالای ان تاثیر زیادی بر تراز و رتبه دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی دارد به همین جهت در این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب منبع یکی از مهم ترین دروس کنکور تجربی و ریاضی یعنی شیمی صحبت کنیم در ادامه به بررسی کتاب های مختلف شیمی می پردازیم.

باید بدانیم کتابی که به عنوان بهترین کتاب ریاضی تجربی کنکور معرفی می شود کتابی است که متناسب با سطح تحصیلی و علمی دانش آموز انتخاب شده باشد در واقع برای موفقیت لازم است قدم به قدم پیشرفت کنید.

پس اگر به دنبال ارتقا و پیشرفت خود در درس شیمی هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

برای انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

میتوان گفت یکی از سخت ترین دروس کنکور تجربی و ریاضی بخش سوالات مربوط شیمی می باشد بهترین کتاب شیمی کنکور کتابی است که فنون لازم برای حل تست های شیمی را آموزش داده باشد. درس شیمی درسی است که هم دارای مطالب حفظ کردن و هم مطالب مفهمی است برای حل سوالات حفظی تنها مطالعه کتاب درسی کفایت میکند اما برای حل سوالات تستسی لازم است درسنامه و تست های مناسب داشته باشیم.

بهترین کتاب شیمی کنکور کتابی است که متنسب با سطح تحصیلی دانش آموز باشد اگر کتابی که برای مطالعه خود انتخاب میکنید در سطح پایین تر از سطح تحصیلی شما باشد حوصله ادامه دادن را از شما میگیرد و شما را دچار اعتماد به نفس کاذب میکند.

همچنین اگر کتاب شما در سطح بسیار بالاتر از دانش شما باشد باعث میشود شما انگیزه خود را از دست بدهید و احساس شکست بکنید.

انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور نکات مهمی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

کتاب باید درسنامه کامل و جامع داشته باشد که در آن روش های حل مسایل تستی درس شیمی آورده شده باشد .

بهترین کتاب شیمی کنکور کتابی است که متناسب با سطح علمی داوطلب باشد مثلاً در سطح قوی متوسط و ضعیف طراحی شده باشد.

حرفه ای شدن در درس شیمی کنکور نیازمند حل تعداد زیادی تست و مسیله است بهترین کتاب تست شیمی کنکور کتابی است که به تعداد کافی در هر مبحث مثال داشته باشد.

تست هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم باید به صورت دسته بندی شده و طبقه بندی شده از آسان تا سخت طراحی شده باشد.

کتاب باید دارای پاسخنامه تشریحی برای هر مسیله باشد تا بتوان نکات آن را استخراج کرد و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

اکنون که شما ویژگی های بهترین کتاب شیمی کنکور آشنا شدید به سراغ معرفی بهترین کتاب شیمی کنکور ۱۴۰۲ برای سطح ضعیف ، متوسط و قوی می رویم.

 

کتاب موضوعی مسایل شیمی

در قبل اشاره کردیم بخش بسیار مهمی از سوالات شیمی کنکور به صورت مسئله است برای این که تسلط بیشتری در مسائل شیمی کنکور داشته باشید می توانید از کتاب موضوعی مسائل شیمی خیلی سبز استفاده کنید.

همانطور که از نام این کتاب پیداست این کتاب به صورت اختصاصی به مسائل شیمی پرداخته است.

این کتاب برای دانش آموزانی که در سطح قوی ومتوسط شیمی قرار دادند می خواهند درصد بالایی از شیمی کنکور را به دست آوردن آن توصیه می شود.

بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح ضعیف

در مباحث قبل اشاره کردیم بهترین کتاب شیمی کنکور برای هر فرد کتابی است که متناسب با سطح تحصیلی و توانایی آن فرد انتخاب شده باشد در این قسمت می خواهیم بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح ضعیف را معرفی کنیم.

برای انتخاب بهترین کتاب ریاضی تجربی کنکور باید به درسنامه آن توجه کنید، چرا که لازم است است درسنامه ای کامل و جامع داشته باشد باشد تا بتواند به خوبی مفاهیم را برای دانش اموزان سطح ضعیف توضیح دهد.

بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح ضعیف کتاب شیمی خیلی سبز دو جلدی است، این کتاب درس نامه کامل اما کم حجمی دارد که مباحث را به خوبی برای دانش آموز توضیح میدهد.کتاب شیمی خیلی سبز دو جلدی دارای دوجلد است که جلد اول برای پایه دهم و یازدهم و جلد دوم برای پایه دوازدهم مورد استفاده میگیرد.در زیر نام کامل این کتاب برای دانش آموزانی که قصد دارند آن را تهیه کنند آورده شده است.

  • شیمی جامع تست خیلی سبز(جلد اول)
  • شیمی جامع خیلی سبز پاسخ نامه (جلد دوم)

 

تحلیل درسنامه و تست کتاب شیمی خیلی سبز

کتاب شیمی خیلی سبز درسنامه کامل دارد که ابتدا آن را مقدمه شروع می کند و سپس به توضیحات می پردازد که این توضیحات به تفصیل مطالب کتاب را توضیح میدهد که سپس با جمع بندی آن مطالب به پایان می رسد درسنامه ها کتاب درسی را به صورت کامل آموزش داده و به شکلی نیست که فقط به نکات تستی آن توجه شده باشد. این مسئله باعث می‌شود که کلیه مطالب لازم را با خواندن درس نام یاد بگیرید.

بهترین کتاب شیمی کنکور کتابی است که برای هر فصل به تعداد کافی تست داشته باشد و همچنین برای هر تست پاسخنامه تشریحی نوشته شده باشد و تست و مورد تجزیه و تحلیل قرار داده باشد کتاب پایه شیمی خیلی سبز برای هر فصل حدود ۲۰۰ ست طراحی کرده است که تعداد قابل قبول می‌باشد همچنین برای هر تست پاسخنامه تشریحی نیز دارد.

بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح متوسط

اگر دانش آموزی هستید که در درس شیمی در سطح متوسطی قرار دارید برای شما کتاب چهار جلدی شیمی مبتکران را پیشنهاد میکنیم این کتاب برای پایه دوازدهم دارای دو جلد و برای هرکدام از پایه های دهم و یازدهم دارای یک جلد است در زیر به طور جداگانه به نام هر یک از جلد های آن اشاره می کنیم:

  • شیمی دهم تست مبتکران (تک جلدی)
  • شیمی یازدهم تست مبتکران (تک جلدی)
  • شیمی دوازدهم فصل مبتکران (جلد اول)
  •  شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد دوم)

تحلیل درسنامه و تست کتاب شیمی مبتکران

بهترین کتاب شیمی کنکور کتابی است که دارای درسنامه آموزشی کاملی باشد و توضیحات کتاب را به صورت گام به گام برای دانش آموز توضیح داده باشد بگونه ای که دانش آموز احساس کند در کلاس درس قرار دارد.کتاب شیمی مبتکران این ویژگی ها را به خوبی دارد.اگر دانش آموز سطح ضعیفی هستید مطالعه درسنامه پر نکته این کتاب وقت و حوصله زیادی از شما میگیرد به همین دلیل این کتاب برای دانش آموزان سطح متوسط توصیه شده است.کتاب شیمی مبتکران بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح متوسط و متوسط رو به بالا است در این کتاب تست ها به صورت طبقه بندی شده از آسان تا سخت قرار گرفته اند.تعداد این تست ها برای پایه دهم حدود ۳۰۰ تست ، برای پایه یازدهم حدود ۴۰۰تست و برای پایه دوازدهم ۵۰۰ طراحی شده است همچنین در پایان هر فصل سوال های آزمونی قرار داده شده است دانش آموز بتواند سطح یادگیری و پیشرفت خود را بسنجد.

بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح قوی

برای دانش آموزانی که در سطح قوی شیمی قرار دارند بهترین کتاب شیمی کنکور کتابی است که دارای تست های بیشتر باشد که ذهن این دانش آموزان را نسبت به سوالات کنکور فعال تر کند کتاب شیمی جامع کنکور IQ بهترین کتاب شیمی کنکور برای دانش آموزان این سطح است که با توجه به سطح قوی و سختی که دارد میتواند مهارت تست زنی دانش آموز در درس شیمی را تقویت کنید کتاب شیمی جامع کنکور IQ در دو جلد آماده شده است ، جلد اول تست وجلد دوم درسنامه. نام کامل این کتابها به شرح زیر است:

  •  شیمی جامع کنکور IQ جلد اول (بانک تست و پاسخنامه)
  •  شیمی جامع کنکور IQ جلد دوم (درسنامه)

تحلیل درسنامه و تست کتاب شیمی جامع کنکورIQ

درسنامه این کتاب بر خلاف بیشتر کتاب‌های کمک آموزشی در جلد دوم قرار دارد که در آن مطالب کتاب های شیمی سال های دهم یازدهم و دوازدهم آموزش داده شده در این در سال مباحث به صورت مفهومی توضیح داده شده است و در واقع یک جزوه آموزشی قوی برای سوالات سخت شیمی کنکور است.

سوالات تستی و پاسخنامه کاملا تشریحی آن در جلد اول کتاب قرار دارد در این کتاب تست ها به صورت درس به درس و پایه به پایه طراحی شدند همچنین این سوالات مطابق با استانداردهای کنکور سراسری سالهای گذشته طراحی شده است.

 پس لازم است هر تست را چندین بار حل کنید تا در آزمون سراسری ۱۴۰۲ مشکلات کمتری داشته باشید.

نتیجه گیری

در مقاله حاضر اشاره کردیم که بهترین کتاب شیمی کنکور برای دانش آموزان کتابی است که متناسب با سطح تحصیلی و علمی آنها باشد پس برای موفقیت در شیمی کنکور انتخاب منبع درست بسیار مهم است دانش آموزان برای خرید کتاب کنکور باید کتابی را انتخاب کنند که درسنامه و تست های آن متناسب با سطح تحصیلی آنها باشد و همچنین نکات مهم و مفهومی درس شیمی را به خوبی به آنها آموزش دهد درس شیمی درسی است که اگر میخواهید در آن به درصد مناسبی برسید باید هم مطالب حفظی و هم مطالب مفهومی را به خوبی یاد بگیرید برای مطالب حفظی کنکور همان کتاب درسی دانش آموز کفایت می کند اما برای مطالب مفهومی و تستهای سخت تر کتاب هایی که معرفی کردیم می تواند به عنوان بهترین کتاب شیمی کنکور مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورتی که تمایل دارید کتاب های معرفی شده در این مقاله را با بالاترین تخفیف و قیمت مناسب تهیه کنید روی لینک بهترین کتاب شیمی کنکور کلیک کنید. یا با شماره 28421071-021 تماس بگیرید.

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋