darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری گمان می کنند اگر برای کنکور مطالعه کنند ، مهارت تست زنی خود را تقویت کند ، برنامه ریزی و مشاور داشته باشند می توانند به نتیجه دلخواه خود برسند. اما از این نکته غافل اند که برای اینکه بتوانند به رشته و شهر دلخواه خود برسند باید پس از اتمام کنکور نیز ارتباط خود را با مشاور خود حفظ کنند تا بتوانند انتخاب رشته درستی داشته باشند. در مورد اهمیت انتخاب رشته باید بگوییم برخی کارشناسان اعتقاد دارند انتخاب رشته کنکور حتی از خود کنکور نیز اهمیت بیشتری دارد. اگر داوطلبی رتبه و تراز مورد قبولی داشته باشد اما انتخاب رشته درستی انجام ندهد بدون شک به نتیجه مطلوب خود نمی رسد. اما اگر دانش آموزی با یک وضعیت متوسط و حتی نسبتاً ضعیف انتخاب رشته معقول و درستی داشته باشد میتواند به رشته و شهر مناسبی دست پیدا کند.

این که دانش آموز بخواهد پس از پایان کنکور زمان خود را صرف تحقیق در مورد رشته ها قبولی با تراز های مختلف در رشته های مختلف بکند باعث میشود داوطلب نتواند پس از کنکور ذهن خود را به آرامش برساند. همچنین دفترچه انتخاب رشته کنکور بسیار پیچیده است لازم است کسی که میخواهد از آن استفاده کند تکنیک های چیدمان آن را به خوبی بلد باشد و اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود حتی اگر در شهر کوچک قرار دارید برای انتخاب رشته کنکور خود با مشاور مشورت کنید. مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور این امکان را برای دانش آموزان فراهم کرده است.

اگر دانش آموز کنکوری هستید و می خواهید اطلاعاتی در مورد انتخاب رشته تلفنی کنکور به دست آورید این مقاله را تا پایان بخوانید.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور

زمانی که برای انتخاب رشته کنکور مشخص میشود ۴الی۶ روز است. این زمان بسیار سرنوشت ساز می تواند نتیجه طلایی کنکور را به یک نتیجه بعد باید نسبتاً ضعیف را به یک نتیجه مطلوب معقول تغییر دهد. اما لازم است دانش آموزان در این مدت به برخی افکار خود سامان بدهند برای مشاوره انتخاب رشته کنکور آماده شوند. که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

۱- دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری باید پس از اتمام کنکور و در هنگام آغاز زمان انتخاب رشته به خوبی فکر کنند و رشته هایی که مورد نظر آنها است را مشخص کند. همچنین باید اولویت خود را در انتخاب شهر و دانشگاه معلوم کنند. سپس رشته ها شهرها و دانشگاه را جمع بندی کرده و به ترتیب اولویت روی برگه ای بنویسند.

۲- در بهترین حالت به دانش آموزان توصیه می شود حداقل چند روز باقی مانده به آغاز زمان انتخاب رشته مشاور خود را مشخص کنند و نوبت مشاوره رزرو کنند. زیرا به دلیل اهمیت انتخاب رشته کنکور در زمان مشخص شده مشاوران با تراکم دانش آموزان کنکوری رو به رو شده و وقت خالی آنها کم میشود. به همین دلیل دانش آموزانی که نمی خواهند در این آیات دچار اضطراب و سردرگمی بشوند باید مدتی قبل تر از از زمان انتخاب رشته با مشاور هماهنگ کند

۳- حتی دانش آموزانی که از کنکور خود رضایت ندارند و نتیجه دلخواه خود را در این آزمون کسب کردند بهتر است در مورد رشته ها به شهر مورد علاقه خود تصمیم گیری و تحقیق کنند. این کار باعث می شود اگر دانش آموزان دست دارند مجدداً سال آینده نیز در کنکور شرکت کنند مطمئن باشم که این توقف یک ساله ارزش رسیدن به رشته با شهر دلخواه را دارد.

۴- تعداد زیادی از دانش آموزان در شهرستانهای قرار دارند که امکان دسترسی به مشاوران کنکور مجرب و متخصص برای انتخاب رشته کنکور وجود ندارد. همچنین باید برای نوبت گرفتن از یکی از این مشاوران وقت و انرژی زیادی صرف کنند. اما مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است. این امکان را برای دانش آموزان کنکوری فراهم کرده اند که در هر شهری که هستند بتوانند یک انتخاب رشته مناسب و اصولی داشته باشند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از پشت سر گذاشتن کنکور سراسری مهمترین بخش رسیدن به هدف و نیمه دوم کار انتخاب رشته کنکور است.

برای دانش آموزان رشته ریاضی ، انسانی ، تجربی ، زبان و هنر دفترچه های جداگانه ای بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org قرار می گیرد. داوطلبین برای اینکه از سردرگمی خارج شوند و اطلاعاتی در مورد انتخاب رشته کسب کنند بهتر است چند روز قبل از شروع موعد انتخاب رشته کنکور دفترچه مربوط به رشته خود را از این سایت دانلود کرده و مطالعه کنند. نکاتی را که دانش آموزان باید در دفترچه انتخاب رشته خود به آن توجه کنند به طور مختصر در زیر بیان می کنیم.

۱- دفترچه انتخاب رشته کنکور را می توان به دو بخش تقسیم کرد. قسمت اول در مورد نکات کلیدی انتخاب رشته و طریقه وارد کردن رشته های انتخاب شده در سایت سازمان سنجش توضیح می دهد. یعنی در واقع راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور است.

۲- قسمت دوم از بخش اول یعنی همان راهنمای عملی انتخاب رشته اطلاعاتی را در مورد وضعیت هر رشته ، میزان تاثیر سهمیه در آن رشته ، نحوه گزینش بومی و مقررات کلی انتخاب رشته توضیح می دهد.

۳- در قسمت دوم دفترچه کد هر رشته محل در دانشگاههای مختلف کشور را نشان رشته ها و دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاههای سراسری ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، فرهنگیان ، شاهد و ... .

اگر دانش آموزان بخواهند کلیه مطالب نوشته شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را زیر و رو کنند کاری بسیار زمان بر و سخت می باشد. به علاوه ممکن است به دلیل کم تجربگی دانش آموزان اشتباهاتی در انتخاب رشته رخ بدهد که جبران آن برای آنها غیر ممکن باشد. لازم است بدانید اگر اشتباهی در انتخاب رشته مرتکب شوید و در دانشگاه دولتی اشتباهی پذیرفته شوید و به آن دانشگاه نروید تا دو سال از کنکور محروم می شویم و نمی توانید در دانشگاه های دولتی دوره روزانه ثبت نام کنید. به همین دلیل توصیه می شود این کار مهم را به دست مشاوران متخصص بسپارید. مشاوران ای که با استفاده از مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری در همه جای ایران در کنار شما قرار دارند.

چیدمان صحیح رشته ها درلیست انتخاب رشته

دانش آموزانی که کنکور را به پایان رسانده در مرحله انتخاب رشته قرار دارند باید اولویت های خودشان را از خوشبینانه ترین حالت تا بد بینانه ترین حالت چینش کنند. دانش آموزان اجازه انتخاب ۱۵۰ رشته را دارند. برای چیدمان انتخاب رشته باید از حالتهای خوش‌بینانه شروع کنید مثلاً قبولی رتبه ۷۰۰ کنکور انسانی برای رشته حقوق در دانشگاه تهران احتمال ضعیفی دارد اما این مورد نیز به عنوان احتمالات خوش‌بینانه در ابتدای لیست انتخاب رشته درج می شود.

بعد از اینکه انتخاب های خوش بینانه داوطلب به پایان رسید نوبت به انتخاب های واقع‌بینانه میرسد. این مورد باید بیشترین حجم انتخاب های داوطلب را در نظر بگیرد. برای مثال احتمال قبولی داوطلبی با رتبه ۲۰۰ در دانشگاه علم و صنعت و رشته مکانیک تقریباً حتمی است دانش آموز باید این مورد را بعد از انتخاب های خوش بینانه قرار دهد. تنها کاری که دانش آموز باید در قسمت انتخاب های واقع بینانه انجام دهد این است که رشته هایی که قبولی در آنها منطقی و معقول است را برای خود اولویت بندی کند.

پس از اینکه دانش آموز در مورد انتخاب رشته های خوش بینانه و واقع بینانه تصمیم گیری کرد نوبت به انتخاب رشته های بدبینانه میرسد. این نکته بسیار مهم است که بدانیم انتخاب های بدبینانه انتخاب هایی هستند که با توجه به اینکه دانش آموز کسب کرده در بدترین حالت ممکن و اگر در جای بهتری پذیرفته نشوند قبولی در آنها حتمی است. در نتیجه اگر داوطلب انتخاب های بدبینانه خود را وارد بخش خوش‌بینانه یا واقع‌بینانه کند بدون شک تعداد زیادی از شانس های قبولی خوب خود را از دست میدهد. در نتیجه پیشنهاد می کنیم این کار را به دست متخصصین خودش بسپارید مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور استفاده کنید.

بومی گزینی به چه معناست؟

یکی از کلید واژه های مهمی که در انتخاب رشته کنکور باید به آن توجه کنید واژه بومی گزینی است اما برای اینکه این مفهوم را به خوبی درک کنیم لازم است که بدانیم اصلاً بوم به چه معناست؟سازمان سنجش تعریف خاصی را برای بوم ارائه داده است .‌به این شکل که استانی که دانش آموز در سه سال آخر تحصیلات دبیرستان اش در آن زندگی می کرده به عنوان بوم در نظر گرفته می شود. مثلاً دانش آموزی که سه سال آخر تحصیلاتش در شهرستان شاهین شهر اصفهان به پایان رسانده بومی استان اصفهان شناخته می شود.

بومی گزینی به چهار دسته تقسیم می شود که در زیر هر یک را توضیح می‌دهیم:

۱- بومی گزینی کشوری : وقتی بومی گزینی یک رشته به صورت کشوری در نظر گرفته می شود به این معنی است که شانس قبولی داوطلبان در آن رشته ها در کلیه استانهای کشور یکسان است و دانش آموزان هیچ استانی به استان دیگر برتری ندارند.

۲- بومی گزینی استانی : این نوع بومی گزینی برای این است که گاهی استان به افراد متخصص در یک رشته خاص نیاز دارد. به همین دلیل شرط قبولی داوطلبین در آن رشته این است که سال آخر تحصیل خود را در آن شهر یا استان زندگی کرده باشند. مثلا رشته های دانشگاه فرهنگیان دارای بومی گزینی استانی هستند. به این صورت که اگر کسی متقاضی قبولی در دانشگاه فرهنگیان استان فارس است باید سه سال آخر را در آن استان زندگی کرده باشد.

۳- بومی گزینی ناحیه ای : به مجموعه چندین استان در کنار هم یک ناحیه گفته می شود. قبولی در رشته هایی که شامل بومی گزینی ناحیه می‌شوند به این صورت است که دانش آموزانی که در یک ناحیه قرار دارند برای قبولی در ناحیه خودشان دارای اولویت بیشتری نسبت به سایر دانش آموزان هستند. مثلاً دانش آموزی که در استان مرکزی درس می خواند برای قبولی در دانشگاه سمنان اولویت بیشتری نسبت به دانش آموزی که در استان اردبیل است دارد چرا استان مرکزی و استان سمنان هر دو در یک ناحیه قرار دارند.

۴- بومی گزینی قطبی : قطب به معنای دونه مجاور هم میباشد. دانش آموزانی که در یک قطب قرار دارند برای قبولی در دانشگاه قطب خودشان بیشتری نسبت به دانش آموزانی که در آن قرار ندارند دارند. دانش آموزی که در استان البرز درس می خواند برای قبولی در استان گیلان اولویت بیشتری از دانش آموزی که در استان خراسان رضوی قرار دارد و می خواهد در استان گیلان پذیرفته شود دارد.

شرایطی که در فوق توضیح دادیم هر سال دچار تغییر و تحولاتی میشود برای اطلاع کامل از آن بهتر است از مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور بهره بگیرید.

اگر میخواهید مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور با مشاورین با تجربه داشته باشید، حتما از  مشاورین متخصص آکادمی دورخیز کمک بگیرید. روی کلمه دورخیز کلیک کنید یا با شماره 09101801700 تماس بگیرید.

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋