darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

چطور بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان در سال های کنکور داشتن منبع آموزشی مناسب است ، برای اینکه دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی بتوانند در رشته های پرطرفدار و خوب دانشگاه ها پذیرفته شوند مطالعه کتاب ها و منابع عالی دروس اصلی و تخصصی است درس فیزیک به عنوان یکی از مهمترین دروس رشه تجربی و ریاضی نقش مهمی در موفقیت در کنکور این رشته ها دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب یکی از مهمترین منابع کنکور تجربی و ریاضی یعنی درس فیزیک صحبت کنیم. در ادامه به بررسی کتاب های مختلف فیزیک می پردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

باید بدانیم اهمیت درس فیزیک در کنکور تجربی و ریاضی به چه اندازه است؟ آیا مطالعه کتاب درسی برای موفقیت در درس فیزیک کفایت می کند؟ چگونه میتوانیم بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور ۱۴۰۲ را بشناسیم؟

باید بدانیم کتابی که به عنوان بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور معرفی می شود کتابی است که متناسب با سطح تحصیلی و علمی دانش آموز انتخاب شده باشد در واقع برای موفقیت لازم است قدم به قدم پیشرفت کنید.

اگر دانش اموزی هستید که میخواهید در درس فیزیک به نتیجه دلخواه برسید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

درس فیزیک یکی از دروسی است که در کنکور تجربی و ریاضی به کسب رتبه خوب بسیار موثر است پس اگر می‌خواهید نتیجه خوبی از کنکور تجربی و ریاضی بگیرید باید به آن توجه کنید یکی از راه های رسیدن به رشته های پرطرفدار به رشته تجربی و ریاضی قوی بودن در درس فیزیک است.

می‌دانیم که بیشتر دانش آموزان برای حل کردن تست های درس فیزیک ترس و واهمه دارند اما به طور قطع با انتخاب بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور ۱۴۰۲ می‌توانید به سطح خوبی از درصد های این درس برسید و از آن لذت ببرید.

ویژگی های بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور

میتوان گفت تقریباً یکی از سخت ترین دروس در کنکور تجربی و ریاضی بخش سوالات مربوط درس فیزیک می باشد بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور کتابی است که فنون لازم برای حل حل سریع و آسان مسایل فیزیک را آموزش داده باشد.و موارد و دلایل استفاده فرمول ها را با بیانی ساده بیان کرده باشد.

اگر کتابی که برای مطالعه خود انتخاب میکنید در سطح پایین تر از سطح تحصیلی شما باشد حوصله ادامه دادن را از شما میگیرد و شما را دچار اعتماد به نفس کاذب میکند این خود آسیب زننده است.

همچنین اگر کتاب شما در سطح بسیار بالایی باشد باعث میشود شما انگیزه خود را از دست بدهید و احساس شکست بکنید.

انتخاب بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور نکات مهمی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

کتاب باید درسنامه کامل و جامع داشته باشد که در آن فنون حل مسایل تستی درس فیزیک آورده شده باشد همچنین برای یادگیری بهتر باید در کنار درسنامه به تعداد لازم و کافی و برای هر مبحث مثال اورده شده باشد.

بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور کتابی است که متناسب با سطح علمی داوطلب باشد مثلاً در سطح قوی متوسط و ضعیف طراحی شده باشد.

حرفه ای شدن در درس فیزیک نیازمند حل تعداد زیادی تست و مسیله است بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای تست زنی کتابی است که به تعداد کافی در هر مبحث مثال داشته باشد.

تست هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم باید به صورت دسته بندی شده و طبقه بندی شده از آسان تا سخت طراحی شده باشد.

کتاب باید دارای پاسخنامه تشریحی برای هر مسیله باتشد تا بتوان نکات آن را استخراج کرد و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

حال که شما ویژگی های بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور آشنا شدید به سراغ معرفی بهترین کتاب تست کنکور ۱۴۰۲ برای سطح ضعیف ، متوسط و قوی می رویم.

 

بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای سطح ضعیف

در این مقاله گفته شد بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای هر فرد کتابی است که متناسب با سطح تحصیلی و توانایی آن فرد انتخاب شده باشد در این قسمت می خواهیم بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای سطح ضعیف و حتی گاها متوسط را معرفی کنیم.

برای انتخاب بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور باید به درسنامه آن توجه کنید، چرا که لازم است است درسنامه ای کامل و مفصل داشته باشد باشد تا بتواند به خوبی مفاهیم و فرمول ها را برای دانش اموزان سطح ضعیف توضیح دهد.

بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای سطح ضعیف کتاب های فیزیک چهار جلدی خیلی سبز است نام کامل این کتاب ها به شرح زیر است:

1- فیزیک پایه تجربی خیلی سبز (تست)

2- فیزیک پایه (دهم و یازدهم) تجربی خیلی سبز(درسنامه و پاسخنامه )

3- فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز(تست)

4- فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز (درسنامه و پاسخ تشریحی)

نگاهی بر درسنامه و تست های کتاب فیزیک تجربی خیلی سبز

درسنامه های کتاب فیزیک تجربی خیلی سبز مطالب کتاب را به صورت ریشه‌ای و پایه ای توضیح داده به صورتی که با مطالعه این کتاب اطمینان پیدا می‌کنید در کتاب درسی فیزیک دیگر مشکلی نخواهید داشت این کتاب درسنامه طولانی و مفصل دارد. این کتاب حتی برای سطح متوسط نیز استفاده می‌شود در درس نامه های این کتاب مباحث با لحن بسیار ساده و روان توضیح داده شده است و از مثال های کتاب درسی ها استفاده کرده است.

کتاب فیزیک پایه تجربی خیلی سبز برای هر فصل دو نوع تست طراحی کرده یک نوع تست هایی که در پایان هر فصل برای مرور فصل می آیند تحت عنوان آزمون ها و یکی دیگر تست هایی که برای هر یک از فصول طراحی شده و حدود ۲۰۰ تست برای هر فصل می باشد همچنین پاسخنامه تشریحی یکی از مهمترین اجزای تست های کتاب های تستی است که به افزایش مهارت شما در آن درس کمک می کند.

کتاب تست دیگر کتاب فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز است که همانند کتاب قبلی پایان هر فصل است و آزمون جامع نام دارد و برای هر فصل نیز حدود ۴۰۰ تست طراحی شده است تفاوت این کتاب با کتاب قبلی در این است که این کتاب کمی حجیم تر از کتاب قبل میباشد.

 

بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای سطح متوسط

بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای دانش آموزانی که در سطح متوسط از درس فیزیک قرار دارند و می خواهند خود را برای کنکور آماده تر کنند کتاب میکرو طبقه بندی گاج است.

این کتاب در چهار حالت طراحی شده که نام های کامل آنها به شرح زیر است :

1- فیزیک پایه تجربی میکرو طبقه بندی گاج (بانک تست)

2- فیزیک پایه تجربی میکرو طبقه بندی گاج (درسنامه و پاسخ نامه تشریحی)

3- فیزیک دوازدهم تجربی میکرو طبقه بندی گاج (بانک تست)

4- فیزیک دوازدهم تجربی میکرو طبقه بندی گاج (درسنامه و پاسخ نامه تشریحی)

نگاهی بر درسنامه و تست های کتاب میکرو طبقه بندی فیزیک تجربی گاج

در کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی گاج درسنامه ها در پاسخنامه های تشریحی قرار دارند پس برای اینکه بتوان تست های این کتاب را حل کرد لازم است ابتدا پاسخ نامه تشریحی را مطالعه کنیم تا تمامی نکات لازم برای حل تست های فیزیک تجربی کنکور را آموزش ببینید.

کتاب فیزیک پایه میکرو طبقه بندی گاج برای دروس پایه دهم و یازدهم به صورت طبقه بندی شده و آموزش آسان برای هر درس حدود ۲۰۰ ست طراحی کرده است.

همینطور کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو طبقه بندی برای هر فصل تعداد تست های بیشتری دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید قدم به قدم پیشرفت کنید تعداد تست های کتاب میکرو طبقه بندی گاج برای هر فصل از فیزیک سال دوازدهم حدود ۵۰۰ می باشد.

 

بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای سطح قوی

برخی از دانش آموزان نسبت به درس فیزیک سطح قوی تری دارند و تقریباً به سوالهای آن مسلط هستند برای این دست دانش آموزان که نیازی به خواندن توضیحات و درسنامه های طولانی و مفصل ندارند کتاب سه سال نشر الگو و موج آزمون نشر الگو را پیشنهاد می کنیم.

این کتاب در چهار جلد طراحی شده است که نام های کامل آن به شرح زیرند:

1- فیزیک دهم تجربی نشر الگو

2- فیزیک یازدهم تجربی نشر الگو

3- فیزیک دوازدهم تجربی جامع نشر الگو (جلد اول - درسنامه و تست )

4- فیزیک دوازدهم تجربی جامعه نشر الگو (جلد دوم - پاسخ تشریحی )

نگاهی به درسنامه و تست های کتاب نشرالگو

این کتاب درسنامه هر درس را به صورت بسیار ساده توضیح داده است اما نکته مهمی که دارد این است که با استفاده از آن می توانید فرمول های فیزیک را یاد بگیرید و بدانید که کدام فرمول برای کدام مسئله استفاده می شود.

این کتاب برای هر درس از سال دهم حدود ۲۰۰ تست ، سال یازدهم حدود ۳۰۰ تست و برای سال دوازدهم حدود ۵۰۰ تست طراحی کرده است که به صورت طبقه بندی شده در طبقه های آسان و سخت قرار دارند برای این که تسلط بهترین روی تست را به دست آورید ابتدا باید تستهای درجه آسان را چندین بار حل کنید و سپس به سراغ تست های سخت تر بروید.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم که چگونه بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور را انتخاب کنیم،کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا به کمک مشاوره تحصیلی کنکور سطح تحصیلی خود را در درس فیزیک به صورت کاملاً واقع بینانه تعیین کنید و سپس متناسب با سطح خود کتاب آموزشی تهیه کنید .همچنین لازم است برای یادگیری بهتر هر مبحث ابتدا سوال های تشریحی و سپس تست های تالیفی و کنکوری حل کنید تا بتوانید درصد فیزک خود را در کنکور تجربی افزایش دهید.

در صورتی که تمایل دارید خرید کتاب کنکور معرفی شده در این مقاله را با بالاترین تخفیف و قیمت مناسب انجام دهید روی لینک بهترین کتاب شیمی کنکور کلیک کنید. یا با شماره 28421071-021 تماس بگیرید.

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋