darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

سبقت از رقبای کنکوری با برنامه ریزی تابستان

یکی از فرصت های مطالعاتی بسیار خوب و به اصطلاح طلایی مطالعه کنکور برای دانش آموزانی که میخواهند از رقبای خود پیشی بگیرند و یک شروع طوفانی داشته باشند فصل تابستان است در این زمان بیشتر دانش آموزان و داوطلبین فرصت را غنیمت نمی شمارند و به سمت مطالعه کنکوری حرکت نمی کند اما دانش آموزانی که برنامه ریزی تابستان را به صورت دقیق و اصولی و با تعیین اهداف پیش می برند از رقبای خود جلو می افتند.

نتیجه برنامه ریزی برای تابستان برای داوطلبانی که میخواهند به رتبه دلخواه خود و رشته های خوب دانشگاه برسند لازم و ضروری است.

 

 

اگر دانش آموزی هستید که به دنبال کسب بهترین رتبه قبولی در بهترین دانشگاه های کشور است رمز موفقیت شما شروع به موقع برنامه مطالعاتی کنکور است.

برنامه ریزی تابستان به شما کمک می کند فرصت مطالعاتی تابستان را از دست ندهید یک شروع به موقع عالی داشته باشید پس اگر میخواهید در مورد نحوه برنامه ریزی برای تابستان اطلاعاتی به دست آورید و آگاه شوید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

 

آیا برنامه ریزی برای تابستان واقعا مهم است؟

برنامه ریزی تابستان بهترین فرصت برای دانش آموزانی است که در بعضی از دروس پایه و برخی مفاهیم پایه ضعیفی دارند، این دانش آموزان برای اینکه فرصتی داشته باشند تا بتوانند نقاط ضعف خود را برطرف کنند بهتر است برنامه ریزی برای تابستان را جدی بگیرند چرا که این دوره ، دوره طلایی مطالعاتی کنکور برای دانش آموزان است. و اگر نقاط ضعف خود را در این دوره جبران کنند با خیال راحت به سراغ دروس پایه در درس های سال بعد میروند و در سال دوازدهم نگرانی و دغدغه ای از بابت دروس پایه دهم و یازدهم ندارند.

همانطور که می دانید آزمون کنکور دارای داوطلبان بسیاری است که هر ساله بر تعداد آنها افزوده می شود اگر دانش آموزان بخواهند فرصتی داشته باشند که رقیبان خود را پشت سر بگذارند باید از از تابستان شروع کنند یک برنامه ریزی تابستان اصولی با توجه به سطح تحصیلی هر دانش آموز نوشته می شود که این کار به شکل اصولی از دست مشاوره کنکور بر می آید، بهتر است برای برنامه ریزی تابستان از مشاوره کنکور کمک بگیریم.

دانش آموزان و داوطلبین کنکور سراسری آگاهی دارند که هر چقدر کتاب های آموزشی و کمک آموزشی را در ساعات بالا مطالعه کنند اما در زمینه تست زنی ضعیف عمل کنند در کنکور سراسری موفق نمی شوند کنکور برخلاف امتحانات مدرسه یک آزمون ۴ ساعته کاملاً تستی است و مهارت تست زنی در آن اهمیت ویژه ای دارد. علاوه بر مزایایی که برای برنامه ریزی تابستان گفتیم باید بگوییم برنامه ریزی تابستان فرصت بسیار مناسبی است برای دانش‌آموزانی که مهارت تست زنی ضعیفی دارند تا بتوانند در این فرصت مهارت تست زنی خود را تقویت کرده و برای سال دوازدهم نیازی به وقت گذاشتن برای این کار نداشته باشند.

ویژگی های برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1402

برنامه ریزی که می توان از آن به عنوان یک برنامه ریزی خوب یاد کرد باید برنامه ای باشد که شما را به اهداف تعیین شده خود برساند و همچنین راه را برای شما هموار کند، برنامه ریزی برای تابستان نیز از این قاعده مستثنا نیست. پس برنامه ریزی تابستان هنگامی مفید می باشد شما را به اهداف تعیین شده بودخود در دوره تابستان برساند و تمام دروس پایه دهم یازدهم در آن برنامه گنجانده شود.

برنامه ریزی برای تابستان هنگامی یک برنامه ریزی اصولی و درست است که متنوع باشد ، دانش آموز به جای اینکه دچار خستگی و افت شود برنامه را تا پایان ادامه دهد و کلیه دروسی که در پایه دهم و یازدهم وجود دارد در برنامه هفتگی گنجانده شوند.

همینطور بسیاری از دانش آموزان در دوره تابستان در کلاسهای فوق برنامه ثبت نام میکنند و در آزمون های آزمایشی مختلف شرکت میکنند. برنامه ریزی برای تابستان باید این امر را مورد توجه قرار می دهد که به گونه ای باشد که با کلاس های درس و آزمون های دانش آموز تداخل پیدا نکند.

در مبحث قبل در مورد اهمیت مهارت تست زنی برای سطح کنکور صحبت کردیم در این بخش از مقاله نیز توضیح می دهیم که یکی دیگر از مهمترین ویژگی های برنامه ریزی تابستان تمرین و تکرار تقویت مهارت تست زنی است چرا که هر چقدر برای کنکور آمادگی مطالعاتی داشته باشیم اما نتوانیم به خوبی تست بزنیم در این آزمون دچار شکست می شویم همینطور تست زنی خود به نوعی باعث مرور مطالب میشود و مطالبی که تازه آموخته شده اند را در ذهن دانش آموز تثبیت می کند.

برای برنامه ریزی تابستان بهتراست بیشترین توجه خود را بر دروس سخت تر و نقاط ضعف خود قرار دهید تا خیالتان از بابت ایراداتی که در قبل داشتید راحت شود و سال دوازدهم را با آرامش خیال آغاز کنید.

اهداف برنامه ریزی تابستان 1401

اگر دانش آموزی هستید که انگیزه زیادی برای رتبه برتر شدن و رسیدن به رتبه های عالی و قبولی در دانشگاه های تاپ کشور را دارید باید به شما بگویم که عجله کنید! زیرا برای اینکه بتوانید یک دانش آموز رتبه برتر شوید باید از لحظه به لحظه فرصت های خود استفاده کنید ، علی الخصوص فرصت تابستان که یکی از بهترین و مهمترین زمان ها برای مطالعه کنکور پیشی گرفتن از رقیبان است.

برای برنامه ریزی تابستان باید توجه کنید دروس اختصاصی اهمیت بسیار زیادی در کنکور دارند و ضریب اهمیت آنها در مقابل ضریب اهمیت دروس عمومی ۳ می باشد، پس باید وقت و سرمایه گذاری بیشتری برای این دروس داشته باشید. اما این به این معنا نیست که دروس عمومی را نادیده بگیرید بلکه اگر شما در دروس اختصاصی نمره خوبی به دست آورید اما در دروس عمومی ضعیف عمل کنید امکان رتبه برتر شدن شما بسیار کم می شود پس به این ترتیب بهتر است با یک مشاور مجرب و آگاه همراهی کنید تابرای برنامه ریزی تابستان یک برنامه تبدیل دقیق داشته باشید.

برنامه ریزی تابستان برای سطح قوی

اگر دانش آموز سطح قوی تحصیلی هستید چیزی که به شما کمک می کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و سکوی پرتاب شما میشود کسب مهارت تست زنی است ،علی الخصوص تست های زمان دار و آزمون ها که باعث می شود سرعت و دقت خود را در تست زنی بالا ببرید و همینطور تحلیل پاسخ تست ها برای شما به مرور دروس کمک می کند.

برخی از دانش آموزانی که در سطح تحصیلی قوی قرار دارند گمان می کنند دیگر نیازی مرور درس ها ندارند اما باید بگوییم عدم مرور مجدد و مطالعه دروس دهم و یازدهم باعث می شود از سطح خود افت کند در حالیکه با یک برنامه مطالعاتی ساده و مرور منظم در تابستان می توانند بدون دغدغه به سال آینده فکر کند.

برنامه ریزی تابستان برای سطح متوسط

اگر شما دانش آموزی هستید که در سطح متوسط تحصیلی قرار دارد به این معنا است که شما تا حد زیادی دروس پایه را یاد گرفته اید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر این دروس مسلط شوید و نقاط ضعف خود را برطرف کنید. بهترین روش برای انجام این کار تمرکز بر مهارت تست زنی است ، شما با حل تست های مختلف می توانید تسلط خود را بر دروس افزایش دهید و همچنین مهارت تست زنی خود را نیز تقویت کنید.

 

برنامه ریزی تابستان برای سطح ضعیف

بعضی از دانش آموزان در دوران مدرسه دروس پایه دهم و یازدهم را به خوبی یاد نگرفته اند و بر آنها تسلط کافی و لازم را ندارند اگر از این دست دانش آموزان هستید که در سطح تحصیلی ضعیفی قرار دارند باید به شما توصیه کنیم ابتدا به تعیین سطح خود بپردازید و نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کنید سپس در برنامه ریزی تابستان خود اهمیت ویژه ای برای نقاط ضعف خود قائل شوید.

همه دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری می دانند که حدود ۵۰ درصد سوالات کنکور از دروس پایه دهم و یازدهم طرح می شود به همین دلیل این دو پایه در کنکور سراسری اهمیت زیادی را دارند چرا که تقریباً نیمی از سرنوشت کنکور ما را تعیین می کند به همین دلیل توصیه می شود دانش آموزانی که میخواهند برنامه ریزی برای تابستان خود داشته باشند مطالعه را از دروس پایه آغاز کنند. همینطور باید بدانند دروس اختصاصی پایه اهیت بسیار زیادی در کنکور دارد و لازم است وقت و انرژی کافی برای آنها صرف شود.

بهترین شیوه برای مطالعه دروس دهم و یازدهم این است که دروس این دو پایه را به صورت همزمان پیش ببرید نه اینکه ابتدا دروس سال دهم را خوانده و پس از اتمام به سراغ دروس سال یازدهم بروید.

نمونه برنامه ریزی تابستان برای کنکور

داشتن یک برنامه مطالعاتی اصولی و درست به شما کمک می کند تا از سردرگمی نجات پیدا کنید در واقع این کار نقشه راه را به شما نشان می دهد تا بتوانید در ماراتون کنکور به خوبی عمل کنید.

برنامه ریزی برای تابستان به دانش آموزان کمک می کند از اتلاف وقت جلوگیری کنند و فرصت های طلایی خود را از دست ندهد به همین دلیل برای آشنایی بیشتر شما با برنامه ریزی تابستان چند نمونه از برنامه ریزی برای تابستان را به شما نشان می دهیم:

 

نمونه برنامه ریزی تابستان رشته تجربی
نمونه برنامه ریزی تابستان رشته تجربی

 

نمونه برنامه ریزی تابستان رشته ریاضی
نمونه برنامه ریزی تابستان رشته ریاضی

 

نمونه برنامه ریزی تابستان رشته انسانی
نمونه برنامه ریزی تابستان رشته انسانی

 

اگر دوست دارید برنامه ریزی تابستان خود را از رتبه های برتر کنکور بگیرید، حتما از مشاورین با تجربه و متخصص آکادمی دورخیز کمک بگیرید. روی کلمه مشاوره کنکور کلیک کنید یا با شماره 09101801700 تماس بگیرید.

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋