darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

مشاوره برای کنکور انسانی

می توان گفت این مقاله یکی از مهمترین مقالات در زمینه مشاوره تحصیلی است ، رشته انسانی همانند رشته های ریاضی و تجربی نیازمند به برنامه ریزی دقیق و مفصل و جمع بندی کلی دارد دانش آموزانی که در رشته انسانی تحصیل می کنند قطعا می دارند تعداد زیاد کتاب های این رشته کار را برای آنها سخت کرده است ، پس این دانش آموزان نیازمند یک برنامه ریزی دقیق هستند تا بتوانند در رشته انسانی موفق شوند در این مقاله میخواهیم اهمیت و فنون مشاوره کنکور انسانی را بیان کنیم تا بتوانیم مشکلاتی که در مسیر مشاوره کنکور انسانی برای دانش آموزان وجود دارد را برطرف کنیم.

 

 

برای اینکه بتوانیم برنامه ریزی خوب برای رشته انسانی داشته باشیم باید ابتدا درس های مهم تر و سوال خیز را بشناسیم و روشهای مطالعه آنها را یاد بگیریم پس لازم است فنون مشاوره کنکور انسانی را به جدی بگیریم . در این مسیر مشاوره آنلاین یکی از راه هایی است که می تواند به ما کمک کند.

اگر دانش آموز رشته انسانی هستید و می خواهید برای پیشرفت خود تلاش کنید حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

مقدمات مشاوره کنکور انسانی !

برای اینکه مشاوره کنکور انسانی درست و اصولی باشد باید ابتدا مقدمات مشاوره کنکور انسانی را شناخت چیزی که مشاور می تواند به دانش آموز آموزش بدهد و باعث پیشرفت او و موفقیتش در کنکور شود این است که ابتدا دانش آموز روش های مطالعه هر درس و سپس روش تست زنی آن درس را به خوبی یاد بگیرد در واقع اینکه دانش آموز بداند برای هر دست باید با چه روشی مطالعه کند تاثیر بسیار زیادی در کاهش اتلاف وقت و افزایش موفقیت او دارد.

گام بعدی برای موفقیت در کنکور انسانی و داشتن یک مشاوره کنکور انسانی عالی این است که بهترین منابع کنکور انسانی را برای سطوح مختلف ضعیف ، متوسط و قوی بشناسید. اگر دانش آموز کنکوری هستید و هنوز نمی دانید که کدام منابع را استفاده کنید همراه داشتن یک مشاور دلسوز و آگاه می تواند به شما کمک زیادی بکند پس تا پایان این مقاله همراه ما بمانید تا فنون مشاوره کنکور انسانی را به شما آموزش دهیم همچنین شما را با یک مشاوره تلفنی آنلاین مناسب آشنا کنیم.

گام مهم بعدی در مشاوره کنکور انسانی برنامه ریزی برای کنکور است رشته انسانی به خاطر تعداد بالای کتاب ها و تنوع دروس بسیار حساس است و برای برنامه ریزی دقت زیادی را می طلبد در نتیجه برای این کار باید مشاور آشنا به اصول برنامه ریزی رشته انسانی را انتخاب کنیم تا بتواند برنامه ریزی مناسبی برای کنکور انسانی انجام دهد.

 

موارد مهم در برنامه ریزی کنکور انسانی

دو مورد از مهم ترین مسایل مشاوره کنکور انسانی که باید رعایت شود تا برنلمه ریزی درست و اصولی انجام شود:

1- توجه به بودجه بندی دروس رشته انسانی

2- توجه به برنامه ریزی هدفمند

که در زیر هریک را توضیح میدهیم.

 

توجه به بودجه بندی دروس رشته انسانی

گام مهم بعدی در مشاوره کنکور انسانی برنامه ریزی برای کنکور است رشته انسانی به خاطر تعداد بالای کتاب ها و تنوع دروس بسیار حساس است و برای برنامه ریزی دقت زیادی را می طلبد در نتیجه برای این کار باید مشاور آشنا به اصول برنامه ریزی رشته انسانی را انتخاب کنیم تا بتواند برنامه ریزی مناسبی برای کنکور انسانی انجام دهد.

توجه به برنامه ریزی هدفمند

برای اینکه برنامه ریزی مناسب برای رشته انسانی داشته باشید نیازمند مشاوره کنکور انسانی آگاه هستید چرا که با توجه به تعداد زیاد دروس رشته انسانی باید از اهداف و سپس زیرگروه های این رشته آگاه باشید تا بدانید برای هر زیر گروه و هر رشته کدام درس در اولویت است پس ابتدا لازم است که هدف دانشگاهی خود را مشخص کنید.

رشته های مختلف دانشگاهی علوم انسانی پنج زیر گروه تقسیم شدند که در هر زیرگروه هر درس دارای ضریب مشخصی است که به طور مستقیم و رتبه و تراز شما تاثیر می گذارد به همین دلیل برای برنامه ریزی کنکور انسانی لازم است که ابتدا رشته دانشگاهی مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس با توجه به زیرگروه آن دروس را اولویت بندی کرده و سپس برنامه ریزی کنید.

مثلا اگر هدف دانش آموز قبولی در رشته حقوق است با توجه به زیر گروه رشته حقوق دروس ادبیات و عربی بالاترین ضریب را دارند در حالیکه اگر هدف دانش آموز قبولی در رشته روانشناسی است دروس ریاضی ، روانشناسی و علوم اجتماعی بالاترین ضریب و تاثیر را در قبولی خواهند داشت.

 

 

برای شناخت بیشتر رشته ها اولویت هر درس برای انتخاب رشته دانشگاهی مناسب خود با زیر گروه های رشته انسانی آشنا می شویم:

 

زیر گروه ۱ انسانی

زیر گروه یک شامل رشته های حقوق ، فقه و حقوق ، معارف ، الهیات ، ادبیات ، زبان عرب و... است. مهمترین دروس این زیرگروه ادبیات و عربی اختصاصی هستند که با ضریب ۴ لقب مهمترین دروس زیرگروه ۱ را به خود اختصاص داده اند بعد از این دروس درس فلسفه و منطق با ضریب ۳ و سپس درس ریاضی با ضریب ۲ قرار دارد تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی به عنوان کم اهمیت ترین درس های زیرگروه ۱ شناخته شده اند.

زیر گروه ۲ انسانی

مهمترین درس در این زیرگروه ریاضی که با ضریب ۴ نقش سرنوشت‌سازی برای رشته های زیر گروه دو ایفا می کند.

بعد از درس ریاضی درس علوم اجتماعی با ضریب ۳ بیشترین اهمیت را دارد . عربی اختصاصی با ضریب ۱ اهمیت ترین درس این زیرگروه است سایر دروس نیز ضریب دو دارند زیر گروه ۲ شامل رشته های علوم اجتماعی ، دبیری علوم اجتماعی و ... است.

زیر گروه ۳ انسانی

درس ریاضی در این زیرگروه بیشترین اهمیت و اولویت را دارد این درس دارای ضریب ۴ است و بیشترین تاثیر را برای قبولی در رشته های زیرگروه دارد. پس از ریاضی اقتصاد با ضریب ۳ و عربی و ادبیات اختصاصی با ضریب ۲ قرار دارد.

حسابداری ، مدیریت فرهنگی ، مدیریت جهانگردی ، مدیریت بانکداری و ... از جمله رشته های زیر گروه است.

زیر گروه ۴ انسانی

دروسی که بیشترین تاثیر را برای قبولی در رشته های زیرگروه ۴ انسانی دارند تاریخ ، جغرافیا ، روانشناسی و ریاضی هستند این دروس با ضریب ۴ بیشترین تاثیر را در رشته های زیرگروه ۴ انسانی دارند. بعد از این دروس فلسفه و منطق ، علوم اجتماعی ، ادبیات اختصاصی واقتصاد قرار دارند که هر کدام از آنها ضریب دو را به خود اختصاص دادند کم اهمیت ترین درس این زیرگروه عربی اختصاصی است با ضریب ۱.

زیر گروه ۵ انسانی

این زیر گروه دارای یکی از پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی است پس آشنایی با درس هایی که اولویت بیشتری برای این زیرگروه دارند می‌تواند کمک زیادی به دانش آموزان بکند این زیر گروه به زیر گروه روانشناسی معروف است و مهمترین درس ها برای آن روانشناسی ، علوم اجتماعی و ریاضی می باشد بعد از دروس نوبت به فلسفه و منطق ، ادبیات اختصاصی و اقتصاد میرسد که با ضریب ۲ در این زیرگروه قرار دارند. کم اهمیت ترین درس در زیرگروه ۵ انسانی درس عربی با ضریب یک است.

 

 

 

اصول مهم برنامه ریزی مشاوره کنکور انسانی

برای مشاوره کنکور انسانی برنامه ریزی کنکور باید اصول مهمی را رعایت کرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

۱-در ابتدای مقاله گفتم که تعداد دروس رشته انسانی و کتاب‌هایی که دانش آموز باید مطالعه کنند بسیار زیاد است بنابراین لازم است دانش آموز طبقه هدفی که دارد و رشته دانشگاهی که انتخاب کرده است در مورد درس ها برنامه ریزی کند و اولویت هر درس را شناسایی کند.

۲-در برنامه ریزی که برای کنکور انسانی به صورت هفتگی انجام می‌شود لازم است برخی از درس ها روزانه در برنامه وجود داشته باشد توجه مشاوران برای این منظور بیشتر به درس های عمومی است و مباحثی مثل آرایه های ادبی ترجمه عربی قرابت معنایی معنی لغت و املا

۳-یکی دیگر از اصول که در همه برنامه ریزی های دروس باید اجرایی شود این است که دو درس سنگین و سخت را به طور متوالی مطالعه کنید مثلاً در رشته انسانی درس هایی مثل فلسفه و منطق و عربی را پشت سر هم مطالعه نکنید چرا که اینگونه خواندن باعث میشود زود از درس خواندن خسته شوید و انرژی لازم و کافی را برای ادامه اجرای برنامه نداشته باشید

۴-برای برنامه ریزی هفتگی رشته انسانی زمان لازم برای مطالعه هر درس باید بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم باشد همچنین میزان استراحت بین هر درس یک ربع تا بیست دقیقه باشد نکته دیگری که لازم است اشاره کنیم این است که برای درس هایی مثل فلسفه و منطق و ریاضی بهتر از زمان های ۹۰ دقیقه ای در نظر بگیریم.

۵-برای کنکور انسانی برای برنامه ریزی کنکور توصیه می کند برنامه مطالعاتی خود را از دروس تحلیلی آغاز کنید و درس هایی را که در آنها مشکل دارید و برای شما سخت تر هستند یا دروسی که اولویت و اهمیت بیشتری در زیر گروه مربوط به رشته مورد نظر شما دارند را در ابتدای برنامه خود قرار دهید.

۶-بهتر است مطالعه شما به گونه‌ای باشد که ساعات درس خواندن شما در طول روز مشخص باشد یعنی زمان شروع و پایان برنامه درسی شما در هر روز مشخص و تقریباً ثابت باشد.

۷-برای اینکه یک برنامه درسی خوب برای کنکور انسانی بنویسیم بهتر است که در هر روز تنوع درسی زیادی در برنامه خود داشته باشیم و حداقل پنج کتاب درسی را در برنامه خود قرار دهیم و تلاش کنیم که همه دروس را به طور همزمان مطالعه کنیم.

اهمیت مشاوره کنکور انسانی

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم و همه دانش آموزان نیز به آن آگاهی دارند این است که مطالعه دروس کنکور با مطالعه همان دروس برای امتحانات مدرسه تفاوت بسیاری دارد دانش آموزان برای خواندن درس به صورت کنکوری باید سی و مفهومی درس را بخوانند در مشاوره کنکور انسانی مشاور آموزش های لازم در مورد روش های مطالعه دروس انسانی و سایر فنون و نکات مهم و لازم را به دانش آموزان آموزش می دهد اما اینکه شما بتوانید یک مشاور مطمئن و آگاه را پیدا کنید خود در موفقیت شما برای کنکور اهمیت بسیاری دارد توصیه می کنیم برای اینکه با یک تیم قوی برای مشاوره کنکور انسانی و روش کار آنها آشنا شوید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

اگر دانش آموزی هستید که قصد دارد برای کنکور به صورت کاملا اصولی و برنامه ریزی شده درس بخواند بهتر است از مشاوره آنلاین کنکور غافل نشوید چرا که مشاوره آنلاین کنکور همیشه در کنار شما قرار دارد به صورت روزانه به سوالات شما پاسخ می دهد همچنین در پیام رسان های مختلف پیگیر اجرای برنامه ریزی شما می باشد یکی دیگر از مزایای مشاوره آنلاین کنکور همراهی همیشگی مشاور با دانش آموز برای تحلیل آزمون است.

یکی از بهترین و معتبرترین مشاوره های آنلاین کنکور آکادمی دورخیز است که به صورت تماس تلفنی آن هم چندین بار در هفته پیگیری و ناظر کار شما خواهد بود همچنین مشاوران مجرب دورخیز در برنامه ریزی و اجرای آن به شما کمک خواهند کرد.

مشاوره آنلاین اکادمی دورخیز شناخت به نقاط ضعف شما کمک می کند همینطور با اجرای برنامه های هوشمندانه به شما کمک می کند نقاط ضعف خود را برطرف کنید و با تنظیم برنامه دقیق از اتلاف وقت و تنبلی خود بکاهید.

 

 

در آکادمی دورخیز مشاوره آنلاین به صورت روزانه برای دانش آموز مطابق با توانایی ها و ویژگی های فردی او برنامه ریزی می کند برای پیگیری اجرای برنامه های دانش آموز به صورت کاملا منظم چندین بار در هفته با تماس تلفنی با او ارتباط برقرار می کند تا بتواند پیگیر کارهای دانش آموز باشد یکی از مهمترین کارهای مشاوران برای دانش آموزان تحلیل دقیق آزمون و بررسی نقاط ضعف آنها و تلاش برای حل نقاط ضعف می باشد آکادمی دورخیز همچنین برای افزایش انگیزه دانش آموزان مصاحبه انگیزشی اصولی انجام می دهد که باعث می شود اعتماد به نفس دانش آموز تا حد معقول به او برگردد.

برای داشتن مشاوره با بهترین رتبه‌های کنکور انسانی در آکادمی دورخیز روی مشاوره کنکور انسانی کلیک کنید یا با شماره 28421071-021 تماس بگیرید.
darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋