darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم؟

هنگامی که دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای اولین بار میخواهند برنامه ریزی و درس خواندن برای کنکور سراسری را شروع کنند با سوالاتی مواجه می شوند مثل:

از کی برای کنکور ۱۴۰۲ شروع کنیم؟

 برای کنکور ۱۴۰۲ از کجا شروع کنیم؟

 و اصلاً چگونه برای کنکور ۱۴۰۲ شروع کنیم؟

 اگر همین امروز شروع به درس خواندن کنم احتمال قبولی در رشته دلخواه خود را دارم؟

 دانش آموزانی که سطح ضعیفی در درس های خود دارند از کی و از کجا شروع کنند تا بتوانند به رتبه و رشته دلخواه خود برسند؟

اگر بتوانید به همه این سوالات پاسخ دهید یعنی شما یک شروع موفق و طوفانی داشته اید در این مقاله قصد داریم اقداماتی را که به شما کمک می کند تا شروع به جا و به موقع داشته باشید تا روز های طلایی خود را از دست ندهید آموزش دهیم، پس اگر دانش آموز کنکوری هستید و هنوز نمی دانید که چگونه از کی و از کجا شروع کنید این مقاله را تا پایان بخوانید.

 

همه چیز از ذهن تو شروع میشود

همه ما می دانیم تاثیرات افکار و ذهن انسان ها نقش بسیار پررنگی را در زندگی روزمره آنها بازی می کند در موقع هر آنچه که در طول روز برای ما رخ می دهد از سرچشمه افکار ما نشأت می گیرد اگر تفکرات مثبت و خوب داشته باشیم با کسب انرژی بیشتر و انگیزه بیشتر به راهمان ادامه میدهیم و نتیجه مطلوب میگیریم و اگر مدام افکار منفی در ذهن خود جای داده ایم با شکست مواجه می شویم چرا که شکست را پذیرفته ایم این قانون در امتحانات و در کنکور نیز صدق می کند اگر همه فضای ذهن خود را با افکار منفی پر کنید تمرکز خود را از دست می دهید و نمی توانید به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید به همین دلیل است که می گوییم همه چیز از ذهن تو شروع می شود پس باید ذهن را مدیریت کنید تا اضطراب و تشویش خود را کنترل کنید و تاثیرات آن را بر نتایج کارها و مخصوصاً کنکور خنثی کنید.

با برنامه ریزی و حساب شده درس بخوانید

این روزها به دلیل افزایش روز به روز دغدغه ها و مشغله های انسان ها و همینطور سرعت یافتن کارها انجام امور برای کاهش اتلاف وقت حتی برای کوچکترین فعالیتهای خود نیز نیاز به برنامه ریزی داریم، یا حداقل در ذهن خود فعالیت های مان را چیدمان می کنیم.

 ماراتون کنکور که یکی از مهمترین فعالیت ها و سرنوشت سازترین موقعیت های دانش آموزان و داوطلبان در دوران نوجوانی است قطعاً نیازمند به یک برنامه ریزی دقیق و اصولی می باشد برنامه‌ای که به کمک آن دانش آموز برای شروع برای کنکور ۱۴۰۲ آماده شود.

تنها یک برنامه‌ریزی دقیق است که می‌تواند دانش آموز را راهنمایی کند زمان شروع برای کنکور ۱۴۰۲ چه زمانی است و چگونه باید مطالعه خود را استارت بزند این مهارت به دست افراد با تجربه و کسانی که قبلا از مسیر کنکور را به درستی طی کرده اند قابل یادگیری است. 

 

برای کنکور 1402 از کجا شروع کنم؟

شروع برای کنکور ۱۴۰۲ نیازمند این است که دانش آموز و داوطلب بداند چه درسهایی اهمیت بیشتری دارند و چه درسهایی در اولویت هستند یعنی در واقع بداند سکوی پرتاب به سمت اهداف خود چه چیزی و کجاست.

همانطور که می دانید دروس اختصاصی در مقایسه با در سه عمومی دارای اهمیت بیشتری هستند چراکه دروس اختصاصی در برابر دروس عمومی دارای ضریب ۳ می باشند پس دانش آموز باید هنگام شروع برای کنکور ۱۴۰۲ این نکته را مورد توجه قرار دهد د که برای دانش آموزان رشته تجربی درس زیست شناسی شیمی فیزیک و ریاضی در اولویت قرار دارند و اهمیت بسیار زیادی در کنکور سراسری دارند.

همینطور دانش آموزان رشته ریاضی بیشترین توجه خود را به درس فیزیک شیمی و ریاضی اختصاص می دهند چرا که این دو روز به عنوان دروس اختصاصی رشته ریاضی شناخته می شود.

و در آخر دانش آموزان رشته انسانی باید در دروس ریاضی اقتصاد فلسفه منطق عربی و ادبیات بیشتر تلاش کنند تا به مرور معنی درس ها مسلط شوند.

لازم است قبل از هرکاری به تعیین سطح تحصیلی خودرا پردازید و بدانید که در چه سطحی قرار دارید تا بدانید برای کنکور ۱۴۰۲ از کجا شروع کنم؟

تاکید ما بر دروس اختصاصی در این مقاله به معنی تقویت پایه های تحصیلی دانش آموزان در هر رشته ای است اما به این معنا نیست که دروس عمومی مورد توجه قرار نگیرند چرا که اگر دانش آموزان دروس تخصصی را با موفقیت پشت سر بگذارند اما در دروس عمومی مسلط نباشند و ضعیف عمل کنند باز هم نتیجه خوبی از کنکور خود نمی گیرند.

اگر ضعیف هستید

به هنگام شروع برای کنکور ۱۴۰۲ ابتدا باید به دوره کردن و مرور در سه سال های دهم و یازدهم توجه کنیم دانش آموزانی که پایه ضعیفی در این سال ها دارند باید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و با کمک مشاوران مجرب و گاه نقاط ضعف خود را در سال های دهم و یازدهم برطرف کنند.

در شروع برای کنکور ۱۴۰۲ تخصصی بسیار حائز اهمیت است باید توجه کنید که لازم است کلیه دروس تخصصی پایه را مرور کنید و بخوانید که این امر مهم با داشتن یک برنامه منظم و اصولی قابل دستیابی است بهترین کار این است که برنامه خود را طوری تنظیم کنید دروس تخصصی پایه دهم و یازدهم را به صورت همزمان پیش ببرید.

اگر متوسط هستید

اگر دانش آموزی هستید که در سطح تحصیلی متوسط قرار دارید یعنی می توان گفت شما تقریباً نکات اصلی و پایه درس ها را میدانید و تنها چیزی که لازم است این است که بیشتر به صورت تستی کار کنید، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و برای برطرف کردن نقاط ضعف خود تلاش کنید. انجام این کار با داشتن یک برنامه درست و اصولی امکان پذیر است که در آن هم به مرور درس ها بپردازید و هم مهارت تست زنی خود را تقویت کنید.

اگر قوی هستید

دانش آموزانی که در سطح قوی تحصیلی قرار دارند نام شروع برای کنکور ۱۴۰۲ تصور می کنند که شاید بهتر باشد درس های دوازدهم را زودتر از آنچه معلم تدریس کند و در تابستان قبل از سال دوازدهم بخوانند چرا که آنها فکر می کنند کلیه دروس پایه دهم و یازدهم را بلدند و دیگر نیازی به خواندن آنها ندارند در حالی که برای این دانش آموزان بهتر است زمان خود را صرف تست زنی و مرور دروس پایه دهم و یازدهم بکنند تا تقریباً خیالشان از بابت این پایه ها که خود ۵۰ درصد سوالات کنکور را تشکیل میدهد راحت شود و در سال دوازدهم بدون نگرانی تمرکز خود را روی درس سال دوازدهم و ۵۰ درصد باقی مانده بگذارند.

دانش آموز سطح قوی تحصیلی هستید پیشنهاد می شود با حل تست های زمان دار و مرور درس های سال دهم و یازدهم از رقبای خود پیشی بگیرید.

از کی برای کنکور ۱۴۰۲ شروع کنیم؟

بسیاری از دانش آموزان به دلیل اینکه نمی دانند چه زمانی بهترین زمان برای شروع خواندن دروس کنکور است دچار سردرگمی و نگرانی می شوند و همیشه از مشاوران این سوال را دارند که از کی برای کنکور ۱۴۰۲ شروع کنیم؟

 

 

لازم است بگوییم اگر شما دانش آموز سال یازدهم می باشید باید همه تمرکز خود را روی دروس این پایه بگذارید و بهترین نحو دروس سال یازدهم را مطالعه کنید. تا در هنگامی که به کلاس های درس مدرسه می روید نقاط ضعف خود را به حداقل برسانید پس از این که امتحانات پایه یازدهم به اتمام رسید لازم است به مدت کوتاهی حدوداً یک هفته به استراحت بپردازید و در این زمان درس را کاملا کنار بگذارید.

دقیقا بعد از این استراحت یک هفته ای زمان شروع برای کنکور ۱۴۰۲ آغاز می شود و شما باید در این زمان استارت مطالعه کنکوری خود را بزنید.

از کمک مشاور کنکور استفاده کنید

مسیر کنکور برای دانش آموزان و داوطلبینی که اولین بار است در ماراتون کنکور شرکت می کنند مسیر بسیار ناشناخته و اضطراب آوری است، برای این که بتوانید در این مسیر با آرامش خیال حرکت کنیم بهتر است از کسانی کمک بگیرید که قبلاً خودشان یک بار این مسیر را با موفقیت طی کردند و یا کاربلد راه هستند و دانش آموزان بسیاری را از این مسیر گذرانده اند تا دانش آموزان بتوانند با اطمینان به این همراهان و مشاوران از پس فراز و نشیب های بر‌ بیایند و هرچه زودتر خود را برای شروع برای کنکور ۱۴۰۲ آماده کنند.

شیوه صحیح مطالعه و تست زنی برای کنکور را یاد بگیرید

در مباحث قبلا اشاره کردیم برای اینکه دانش آموزان بتوانند به درستی برای کنکور درس بخوانند ابتدا لازم است سطح تحصیلی خود را بشناسند و متناسب با آن سطح تحصیلی برنامه‌ریزی کنند و درس بخوانند اما برای درس خواندن هم لازم است که شیوه صحیح مطالعه و مهارت تست زنی خود را تقویت کند میدانیم که کنکور سراسری تفاوت بسیار بزرگی با امتحانات دوران مدرسه دارد و آن این است که کنکور سراسری یک امتحان حدود چهار ساعته تستی است به همین دلیل هر چقدر هم کتابهای زیادی مطالعه کنیم و خوب درس بخوانیم اما اگر مهارت تست زنی نداشته باشیم در زمان کنکور دچار مشکل می شویم.

در نتیجه یکی از مواردی که هنگام شروع برای کنکور ۱۴۰۲ لازم است مورد توجه قرار دهید آموزش شیوه صحیح مطالعه و مهارت تست زنی است.

با توجه به اینکه برای یک دانش آموز کنکوری روزها ، ساعت ها و ثانیه ها بسیار حیاتی و مهم هستند دانش آموزان زمان زیادی برای آزمون و خطا ندارند تا خودشان بتوانند شیوه های صحیح درس خواندن را کشف کنند پس بهترین کار این است که با کمک یک مشاوره آگاه و مجرب که بتواند با توجه به ویژگی های فردی و نقاط ضعف و قوت دانش آموز بهترین شیوه مطالعه را به او آموزش دهد و به بهترین شکل برای برنامه ریزی کند در مسیر کنکور حرکت کنند.

بهترین منابع تستی کنکور را تهیه کنید

در موارد قبلی اشاره کردیم که دانش آموزان باید منابع خوب برای مطالعه داشته باشند و همچنین روش های درست مطالعه را بدانند با یک برنامه ریزی منظم و اصولی پیش بروند که یکی از مهم‌ترین مشخصه های برنامه ریزی اصولی قرار دادن زمان هایی برای تست زنی در برنامه است ، اما آیا هر تست و کتاب تستی ارزش مطالعه و وقت گذاشتن دارد؟و آیا هر منبعی می تواند مهارت تست زنی شما را افزایش دهد مسلما پاسخ این سوال خیر است چرا که تنهام منابع تستی قوی می تواند شما را با روش های تست زنی و ادبیات تست کنکور آشنا کند برای اینکه بدانید این منابع چه منابعی هستند بهتر است از مشاوران و دانش آموزان رتبه برتر سال های گذشته کمک بگیرید تا به هنگام شروع برای کنکور ۱۴۰۲ با یک پکیج کامل با کوله باری انبوه وارد مسیر شوید.

 

 

نتیجه گیری

اگر این مقاله را با حوصله تا پایان خوانده باشید باید این نوید را به شما بدهیم که اکنون به بسیاری از سوالات اصلی داوطلبان که رقیب آن شما همچنان در آن سردرگم هستند پاسخ داده ایم و اکنون شما این آگاهی را دارید که برای کنکور از کجا و از کی شروع کنید.

همچنین میدانید که اصول درس خواندن برای کنکور چه چیزهایی هستند و برای آنها برنامه ریزی می کنید ، منابع خوب تهیه میکنید و مهارت تست زنی خود را تا حد امکان بالا می‌برید.

اگر قصد دارید قدرتمند  برای کنکور 1402 شروع کنید، حتما از  مشاورین با تجربه و متخصص آکادمی دورخیز کمک بگیرید. روی عبارت شروع برای کنکور 1402 کلیک کنید یا با شماره 09101801700 تماس بگیرید.

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋