darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

چطور بهترین کتاب فارسی کنکور را انتخاب کنیم؟

همانطور که میدانید درس فارسی اختصاص دادن ضریب ۴ در میان درس های عمومی کنکور اهمیت ویژه ای دارد علاوه بر آن درس فارسی به دلیل داشتن حوزه های مختلف از جمله معنی لغت کلمات املایی تاریخ ادبیات و قرابت معنایی به عنوان یکی از دروس عمومی سخت در کنکور شناخته می شود پس برای آنکه به درصد قابل قبولی در درس فارسی برسیم لازم است که بهترین کتاب فارسی کنکور را شناسایی کنیم در این مقاله بهترین کتاب فارسی کنکور 1402 معرفی می شود،پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب فارسی کنکور

کتابی که می‌خواهیم آن را به عنوان بهترین کتاب فارسی کنکور و منبع آموزشی خود در نظر بگیریم لازم است که کلیه نکات مربوط به پنج مبحث قبل را در بر داشته باشد.

می‌دانیم که نحوه مطالعه و مسلط شدن روی هر کدام است مباحث گفته شده با دیگری متفاوت است یعنی برای بعضی از این مباحث داشتن درسنامه قوی و کامل دارای اهمیت است و برای برخی دیگر داشتن منابع تست قوی، مثلا برای تسلط بر تست های قرابت معنایی آرایه های ادبی نیاز به ایجاد مهارت در تست زنی داریم اما برای تسلط بر مباحث لغت و املا تاریخ ادبیات و دستور فارسی نیاز به یک درسنامه آموزشی کامل.

پس اگر به فکر انتخاب بهترین کتاب فارسی کنکور هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در این بخش از مقاله به نکات مهم انتخاب بهترین کتاب فارسی کنکور اشاره میکنیم:

۱- کتابی که برای مطالعه انتخاب میکنید باید متناسب با سطح آموزشی شما باشد یعنی قوی متوسط یا ضعیف باشد.

۲- درسنامه کتاب باید کامل و جامع باشد و مباحث مهم را کاملا توضیح داده باشد.

۳- برای تسلط بر مباحث برای هر بخش تست های کافی وجود داشته باشد.

۴- تست ها دارای طبقه بندی و بسته بندی مناسب هر مبحث باشند.

۵- تست ها دارای پاسخنامه تشریحی باشد و کلیه پاسخ های آنها به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته باشد.

 

بهترین کتاب فارسی کنکور 1402

شناسایی بهترین کتاب فارسی کنکور می تواند تاثیر بسیار زیادی در آسان کردن مسیر سخت مطالعه درس فارسی کنکور برای شما داشته باشد دغدغه اصلی دانش آموزان در تست های درس فارسی کنکور تنوع موضوعی آنها هست چراکه درس فارسی دارای مجموعه تست هایی در ۵ مبحث اصلی و متفاوت است.

1- تست های تاریخ ادبیات و مشاهیر

2- تست های معنی لغت و املا

3- تست های آرایه های ادبی

4- تست های شعر و قرابت معنایی

5- تستهای دستور زبان فارسی

با توجه به تنوع مباحث درس فارسی در کنکور و لزوم مطالعه هر یک از این مباحث به صورت عمیق و مفهومی مطالعه کتاب درسی فارسی به تنهایی کافی نیست و نمی تواند شما را به نتیجه دلخواه خود برساند.

بهترین کتاب تست فارسی کنکور باید دارای یک درسنامه قوی برای هر یک از مباحث فوق باشد تا بتواند آموزش کافی و لازم در زمینه هر یک از این مباحث را برای فرد فراهم کند همچنین حل تست های درس فارسی به تسلط دانش آموز بر این مباحث بسیار کمک می کند پس یکی دیگر از مولفه های بهترین کتاب تست فارسی کنکور داشتن سوالات تستی فراوان در قالب استانداردهای کنکور است تا جایی که دانش آموز بتواند به سطح مناسبی در این دست برسد.

 

بهترین کتاب تست فارسی کنکور به صورت درس به درس

اگر در درس فارسی سطح قوی ندارید نیاز است از کتاب استفاده کنید درسنامه آن به صورت درس به درس و جامعه باشد، کتاب فارسی جامع خیلی سبز بهترین کتاب فارسی کنکور درس به درس است در این کتاب مباحث هر درس از کتاب درسی فارسی به صورت دست به درس توضیح داده شده اند.

به علاوه این کتاب دارای تست های زیادی است که وسیله ی آن ها می توانید درصد مورد نظر خود در درس فارسی کنکور برسید این کتاب در دو جلد طراحی شده است:

۱- فارسی جامع تست خیلی سبز (جلد اول)

۲- پاسخنامه فارسی جامع تست خیلی سبز (جلد دوم)

در جستجوی اولین کتاب تست های مربوط به هر درس آورده شده و در جلد دوم پاسخنامه جامع و تشریحی و درسنامه توضیح داده شده است.پیشنهاد ما برای خرید کتاب تست کتاب فارسی جامع خیلی سبز است.

 

تحلیل درسنامه و تست های کتاب فارسی جامع خیلی سبز

در قبل اشاره کردیم شده جلد اول تست جلد دوم درسنامه برای استفاده از این کتاب ابتدا باید جلد دوم آن را مطالعه کنید و سپس به سراغ تست ها بروید در ابتدای هر درسنامه واژگان و معانی آنها آورده شده است به علاوه جدول های طراحی شده که در آن ها روابط معنایی کلمات و روابط تضاد کلمات هم آوا بررسی شده اند همچنین لغات هم آوا و کلمات املایی مهم نیز بررسی شده است سپس به قسمت مفهوم آرایه ها دستور زبان فارسی می رسیم و در پایان هر درسنامه تاریخ ادبیات مربوط به آن درس بررسی شده است که شما میتوانید و مطالعه آنها نکات بسیار مهمی دست پیدا کنید.

در این کتاب برای هر درس تست هایی نیز طراحی شده است که در پنج بخش متفاوت وجود دارد از جمله لغت و املا قرابت معنایی آرایه های ادبی دستور زبان فارسی و تاریخ ادبیات علاوه بر این ویژگی مهم دیگر این کتاب داشتن تست های دوره ای برای جمع بندی مطالب است این کتاب برای هر درس حدود ۸۰ تست طراحی کرده کی به پیشرفت شما کمک بسیاری می کند.

 

 

بهترین کتاب فارسی کنکور برای سطح ضعیف

بهترین کتاب فارسی کنکور برای سطح ضعیف کتابی است که دارای درسنامه مفصل باشد و همینطور بتواند به صورت پله پله به افزایش درصد فارسی دانش آموز کمک کند به همین منظور بهترین کتاب فارسی کنکور برای سطح ضعیف کتاب های موضوعی هفت خوان خیلی سبز معرفی می شوند این کتاب ها برای سطح ضعیف و حتی متوسط نیز توصیه می‌شود.

کتاب های هفت خوان خیلی سبز در چهار جلد تهیه شده اند که در زیر به آنها اشاره می شود:

۱- دستور زبان فارسی هفت خوان خیلی سبز

۲- آرایه های ادبی هفت خوان خیلی سبز

۳- قرابت معنایی هفت خوان خیلی سبز

۴- لغت و املا و تاریخ ادبیات هفت خوان خیلی سبز

با استفاده از این کتابها و مطالعه دقیق آن ها می توانید به سمت بهبود عملکرد تحصیلی خود درس فارسی قدم بردارید.

 

تحلیل درسنامه و تست های کتاب های فارسی موضوعی هفت خوان خیلی سبز

کتاب آرایه های ادبی دستور زبان فارسی لغت و املا و تاریخ ادبیات از  میان کتاب‌های هفت خوان خیلی سبز درسنامه کاملی دارند همچنین این کتاب ها برای هر مبحث به اندازه کافی تست دارد که با یک برنامه ریزی اصولی و مناسب می توان برای افزایش تسلط خود بر درس فارسی از این تست ها استفاده کرد.

کتاب قرابت معنایی هفت خوان خیلی سبز درسنامه آموزشی ندارد و تنها با استفاده از تست های آموزشی زیاد به یادگیری دانش آموزان کمک می کند به این صورت که دانش آموز باید به صورت مداوم و هر روز تعدادی از تست های قرابت را حل کند و همینطور نکات مهم هر تست را در پاسخنامه تشریحی آن مطالعه نماید.

 

بهترین کتاب فارسی کنکور برای سطح متوسط و قوی

کتاب های موضوعی نشر الگو بهترین کتاب فارسی کنکور برای سطح متوسط و قوی شناخته شده اند این کتابها به طور موضوعی هر مبحث را مورد بررسی قرار داده در چهار جلد طراحی شدند:

جلد اول : قرابت معنایی نشر الگو

 جلد دوم : لغت و املا نشر الگو

 جلد سوم : دستور زبان فارسی نشر الگو

 جلد چهارم : آرایه های ادبی نشر الگو

 

تحلیل درسنامه و تست های کتاب های موضوعی نشرالگو

درسنامه کتاب قرابت معنایی نشر الگو درسنامه بسیار مفید و مختصر است در این درسنامه مهم ترین بیت های کتاب درسی سایت های مشابه و هم معنی آورده شده است که به وسیله مطالعه این کتاب می توان ارتباط میان بیت های مختلف کتاب را یافت.

در کتاب لغت و املا نشر الگو معانی کلیه لغات لازم و املا صحیح لغات سخت آورده شده است به همین دلیل با مطالعه و مرور دقیق این کتاب می‌توان به تعداد زیادی از کلمات مسلط شد.

در کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو در یک درسنامه مفید و کوتاه مهم ترین مباحث دستور زبان فارسی را توضیح داده میشو، همچنین در این کتاب تست های آموزشی زبان فارسی طراحی شدند که پاسخگویی به سوالات زبان فارسی را میسر می سازد.

آرایه های ادبی در کتاب آرایه های ادبی نشر الگو مورد بررسی قرار گرفته است که برای افزایش مهارت دانش آموزان در مبحث آرایه های ادبی بسیار مفید است همچنین برای این که دانش آموزان بتوانند تسلط خوبی روی مبحث آرایه های ادبی برسان لازم است با تست های زیادی روبرو شوند.

وجود تست های زیاد و آموزشی در کتاب های موضوعی نشر الگو آن هم به صورت سطح بندی شده از آسان به سخت به دانش آموزان کمک بسیاری می کند تا مرحله به مرحله به درصد دلخواه خود در درس فارسی نزدیک شوند و بر مباحث کتب درسی فارسی مسلط شوند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله با بهترین کتاب فارسی کنکور برای سطح ضعیف ، متوسط و قوی و حتی کتاب درس به درس آشنا شدید. مهم ‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که کتابی را انتخاب کنید که متناسب رشته تحصیلی شماست تا بتوانید به خوبی مطالب آن کتاب را یاد بگیرید همچنین باید دقت کنید که برای هر مبحث ابتدا باید آموزش ببینیدو سپس تست های مربوط به هر درس را بزنید.

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋