darooboom.pharmacy

darooboom.pharmacy

چرا مصرف ویتامین C در بارداری ضروری است؟

بارداری تغییرات زیادی در بدن زن ایجاد می کند و برای مقابله با این تغییرات و تامین تغذیه کودک در حال رشد، باید مطمئن شوید که کودک شما تمام مواد مغذی را دریافت می کند. مادران باردار باید غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مصرف کنند تا تغذیه مناسب را برای کودک خود فراهم نمایند.

ویتامین C در دوران بارداری بسیار مفید باشد. این ویتامین محلول در آب که به عنوان ویتامین اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، توسط بدن تولید نمی‌شود و باید در مقادیر مشخصی مصرف شود. به طور طبیعی در بسیاری از سبزیجات و مرکبات به وفور در دسترس ما است.

ویتامین C نه تنها سیستم ایمنی بدن مادران باردار را تقویت می کند و خطر ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن در بارداری را کاهش می دهد، بلکه برای رشد جسمانی جنین نیز ضرورت دارد.

 

 

فواید ویتامین C  در بارداری

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. این بدان معنی است که به مقابله با اثرات استرس اکسیداتیو کمک می کند و از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین می تواند به جذب آهن غیرهم کمک کند، که ممکن است برای افراد باردار که با سطح آهن و سطح هموگلوبین خود مشکل دارند، مهم باشد. ویتامین C همچنین به دلیل توانایی خود در ارائه پشتیبانی سیستم ایمنی شناخته شده است.

به طور کلی ویتامین C  در بارداری مزایای زیر را دارد:

  • فواید ویتامین C از تقویت سیستم ایمنی تا حتی مبارزه با سرطان را شامل می شود.
  • برای مبارزه با ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا به خوبی شناخته شده است.
  • جذب آهن و سایر مواد معدنی موجود در غذا را بهبود می بخشد.
  • خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.
  • این به بهبود روند بهبود زخم کمک می کند.
  • نقش ویتامین C در بارداری عمدتاً در ترویج تشکیل کلاژن است که جزء اصلی بافت های همبند است. که در نهایت به رشد سالم و رشد اندام های کودک کمک می کند.
  • ویتامین C و بارداری با هم هماهنگ هستند زیرا برای حفظ پوست سالم، رشد مناسب استخوان ها و مبارزه با عفونت ها ضروری است.

ویتامین C جذب آهن را افزایش می دهد

ویتامین C به بدن کمک می کند آهن غیر هم را جذب کند، نوعی که در منابع گیاهی مانند اسفناج و نخود یافت می شود. خوردن منابع خوب ویتامین C همراه با منابع گیاهی آهن در دوران بارداری می تواند میزان مصرف روزانه مادر باردار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برای اینکه بیشترین بهره را از رژیم غذایی خود ببرید، منابع ویتامین سی و آهن را در همان وعده غذایی خود بگنجانید. اما اگر رژیم غذایی شما فاقد منابع مفید ویتامین C است بهتر است قرص ویتامین C را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

دریافت کافی آهن برای حمایت از افزایش حجم خون و کاهش خطر کم خونی ناشی از فقر آهن و کمک به ایجاد ذخایر آهن برای حمایت از یادگیری و رشد کودک در 6 ماه اول زندگی ضروری است.

خانم ها در دوران بارداری به چه مقدار ویتامین C نیاز دارند؟

میزان مصرف ویتامین C در دوران بارداری 50 میلی گرم در روز است که 25 درصد بیشتر از نیاز عادی است. 100 گرم توت فرنگی حاوی 57 میلی گرم است.

از آنجایی که این ویتامین محلول در آب است، در بدن ذخیره نمی شود، به این معنی که مصرف روزانه آن در دوران بارداری ضروری است. خوشبختانه، شما می توانید تمام ویتامین C مورد نیاز برای حمایت از خود و کودکتان را با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات است، دریافت کنید.

کدام غذاها حاوی ویتامین C هستند؟

غذاهای غنی از ویتامین C عبارتند از کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کیوی، مرکبات، فلفل قرمز، سبز یا زرد، سیب زمینی شیرین، توت فرنگی و گوجه فرنگی.

فلفل بیش از دو برابر پرتقال حاوی ویتامین C است. فلفل حاوی حدود 126 میلی گرم در هر 100 گرم است در حالی که پرتقال تنها حاوی 52 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم است.

برای افزایش مصرف ویتامین C خود سبزیجات را خام بخورید یا بخارپز کرده و گریل کنید.

مانند سایر ویتامین های محلول در آب، نحوه تهیه و طبخ غذاها می تواند بر محتوای ویتامین C تأثیر بگذارد.

جوشاندن مقداری از ویتامین C موجود در غذاهایی را که تهیه می کنید از بین خواهد برد. برای حفظ کیفیت مواد مغذی تا حد امکان، بهتر است سبزیجات را بخارپز یا کبابی کنید. یا بهتر است آنها را به صورت خام در سالاد بخورید.

 

darooboom.pharmacy
darooboom.pharmacy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋