darooboom.pharmacy

darooboom.pharmacy

فواید زینک برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زینک یک ماده مغذی ضروری است؛ به این معنی که بدن نمی تواند آن را تولید کند و یک ماده معدنی کمیاب؛ به این معنی که روزانه فقط به مقدار کمی نیاز دارید.

زینک بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله عملکرد سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند.

نیاز روزانه به زینک به سن و مرحله زندگی بستگی دارد، اما بیشتر بزرگسالان بین 8 تا 11 میلی گرم در روز نیاز دارند

مکمل زینک در اشکال مختلفی وجود دارد که مکمل‌های خوراکی مانند قرص زینک و شربت زینک ایمن‌ترین گزینه است.

دریافت ویتامین ها و مواد معدنی ضروری روزانه (ترجیحاً از طریق غذاهای مغذی) باید در صدر فهرست اولویت های سلامتی قرار گیرد. مطمئن شوید که یکی از این مواد مغذی کلیدی زینک است. چرا؟ زیرا از بسیاری از عملکردهای کلیدی بدن، از جمله عملکرد سیستم ایمنی، پشتیبانی می کند.

زینک یک ماده معدنی کمیاب است، به این معنی که بدن شما برای عملکرد صحیح روزانه تنها به مقدار کمی از آن نیاز دارد. اما به عنوان یک ماده مغذی ضروری نیز شناخته می شود. بله، برای سلامت و تندرستی بدن شما ضروری است. اما در اینجا، ضروری همچنین به این معنی است که بدن نمی تواند به تنهایی زینک را تولید کند، بنابراین باید این ماده مغذی کلیدی را از طریق غذا یا مکمل های غذایی به دست آورید.

ممکن است از خود بپرسید، چه مقدار زینک می توانم مصرف کنم و چرا باید آن را مصرف کنم؟ در ادامه می بینید که علم پزشکی درباره فواید زینک برای سلامتی و توصیه‌هایی در مورد دوزهای روزانه در هر سنی چه می‌گوید.

آکنه را برطرف می کند

زینک دارای خواص ضد التهابی است و همچنین تولید روغن سبوم پوست را کاهش می دهد، که آن را به یک گزینه بالقوه برای مبارزه با آکنه تبدیل می کند. یک مطالعه منتشر شده در نشان داد که زینک منجر به بهبود پوست افراد مبتلا به آکنه می شود.

به خاطر داشته باشید که توانایی های زینک برای پاکسازی آکنه به اندازه سایر درمان ها، مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک، مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین به احتمال زیاد متخصص پوست شما را ابتدا به سمت یک ماده متفاوت و موثرتر هدایت می کند. و اگر می خواهید زینک را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که همچنان با پزشک خود مشورت کنید، زیرا مکمل ها ممکن است با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل داشته باشند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

زینک دقیقاً با ویتامین C به عنوان یک درمان محبوب سرماخوردگی شناخته می شود. سلول های ایمنی برای رشد و عملکرد سالم به ماده معدنی زینک وابسته هستند. این امر به واسطه نقشی است که زینکدر عملکرد سیستم ایمنی ایفا می کند. به همین دلیل است که محققان گمان می کنند که افزایش مصرف زینکدر زمان بیماری یا درست قبل از بیمار شدن ممکن است به کوتاه شدن مدت بیماری یا جلوگیری از بیمار شدن کمک کند.

بر اساس یک متاآنالیز مصرف حداقل 75 میلی گرم زینک در روز، سرماخوردگی را تا 33 درصد کوتاه کرد. متاآنالیز دیگری نشان داد بیمارانی که 80 تا 92 میلی‌گرم زینک در روز برای درمان سرماخوردگی خود مصرف می‌کنند، سه برابر سریع‌تر از افرادی که این کار را انجام نداده‌اند بهبود می‌یابند، و این باعث شد تا محققان توصیه کنند که افراد از قرص زینک استفاده کنند. قرص زینک را ظرف حداکثر 24 ساعت پس از مشاهده علائم مصرف کنید.

کلام آخر

زینک یک ماده مغذی ضروری و یک ماده معدنی کمیاب می باشد. این ماده مغذی کلیدی بسیاری از عملکردهای بدن از جمله عملکرد سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند. بیشتر بزرگسالان بین 8 تا 11 میلی گرم در روز (برای زنانی که باردار هستند یا شیرده هستند بیشتر) نیاز دارند.

 

 

 

darooboom.pharmacy
darooboom.pharmacy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋