darooboom.pharmacy

darooboom.pharmacy

خانم ها روزانه چه ویتامین هایی مصرف کنند؟

نیازهای غذایی افراد بسته به سن، جنس و سلامت کلی متفاوت است. برخی از مولتی ویتامین ها به طور خاص برای خانم ها فرموله شده اند تا نیازهای غذایی منحصر به فرد آنها را برآورده کنند. مولتی ویتامین های بانوان همچنین می توانند برای بارداری و سلامت کلی مفید باشند، هر چند ممکن است حاوی مقدار روزانه هر ویتامین یا مواد معدنی توصیه شده نباشند.

در این مقاله به شما می گوییم چرا خانم ها به قرص مولتی ویتامین نیاز دارند و مولتی ویتامین بانوان چه ترکیباتی دارند. تا پایان ما را همراهی کنید.

مردان و زنان اغلب از انواع، مقادیر و ترکیبات مختلف ویتامینها و مواد معدنی سود می برند. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از شرکت‌های داروسازی فرمول‌های خاصی از مکمل‌ها و ویتامین‌ها را برای زنان و مردان در نظر می گیرند.  

مولتی ویتامین چیست؟

معمولا وقتی درباره مولتی ویتامین ها صحبت می کنیم به آن هایی اشاره داریم که معمولاً یک بار در روز مصرف می شوند.  این نوع از مولتی ویتامین ها اغلب شامل تمام مواد مغذی ضروری هستند که یک فرد روزانه به آن نیاز دارد.

متخصصان تغذیه کمبود ویتامین را با چندین بیماری مزمن مرتبط می دانند، از جمله:

بیماری عروق کرونر قلب

سرطان

پوکی استخوان

مطالعه‌ای در سال 2017 بیان می‌کند که کمبود ویتامین D ممکن است منجر به اختلالات مزمن مانند اختلال متابولیک استخوان، تومورها، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت می شود.

مصرف مولتی ویتامین ها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری چشمی و دیابت نوع 2 در فرد کمک کند.

بهترین مولتی ویتامین برای خانم ها

برخی از ویژگی هایی که خانم ها ممکن است بخواهند هنگام انتخاب مولتی ویتامین در نظر بگیرند عبارتند از:

سن: محصولات سنین مختلف را هدف قرار می دهند - برخی برای افراد تا 49 سال مناسب هستند و برخی دیگر برای افراد 50 سال و بالاتر مناسب هستند. برخی دیگر به طور خاص برای کودکان طراحی شده اند.

دوز: برخی از مولتی ویتامین ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی خاص هستند که ممکن است از حد بالای توصیه شده فراتر رود. قبل از خرید مولتی ویتامین، فرد باید میزان مصرف توصیه شده ویتامین ها و مواد معدنی را بررسی کند.

مواد تشکیل دهنده: افراد می توانند مواد تشکیل دهنده را در برچسب محصولات و وب سایت های شرکت بیابند. فرد همچنین می تواند بررسی کند که آیا مکمل ها فاقد گلوتن و وگان هستند یا خیر. مردم باید از خرید مولتی ویتامین ها از شرکت هایی که مواد تشکیل دهنده محصولات خود را به وضوح بیان نمی کنند، خودداری کنند.

نیازهای خاص: برخی از ویتامین های برای نیازهای خاصی تولید می شوند مانند مولتی ویتامین بارداری یا مولتی ویتامین برای سلامت استخوان ها. خانم ها باید قبل از خرید مولتی ویتامین نیازهای سلامت منحصر به فرد خود را در نظر بگیرد و برای راهنمایی با پزشک صحبت کند. برخی از شرکت‌ها ویتامین‌های افراد را با پاسخ‌هایشان به ارزیابی سلامت آنلاین تنظیم می‌کنند.

قیمت: طیف گسترده ای از مولتی ویتامین های مقرون به صرفه در داروخانه های آنلاین و حضوری موجود است. یک فرد باید قبل از خرید مولتی ویتامین بودجه خود را در نظر بگیرد.

همیشه قبل از مصرف یک ویتامین یا مکمل جدید با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

چه مواد مغذی در مولتی ویتامین وجود دارد؟

هیچ ترکیب استاندارد در مولتی ویتامین ها وجود ندارد. اصطلاح مولتی ویتامین می‌تواند برای مکمل‌هایی با تنها چند ماده یا مکمل‌های حاوی طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی به کار رود.

طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی که یک فرد باید در مولتی ویتامین خود به دنبال آن باشد به نیاز او بستگی دارد. به عنوان مثال، زنان باردار ممکن است برای حمایت از سلامت جنین به اسید فولیک نیاز داشته باشند.

ویتامین هایی که برای سلامت زنان بسیار مهم هستند، عبارتند از:

اسید فولیک

اگر خانمی باردار است یا قصد بچه دار شدن دارد، پزشکان ممکن است مصرف روزانه بین 400 تا 800 میکروگرم اسید فولیک را توصیه کنند. اسید فولیک در قالب یک مکمل غذایی و یا در منابع مختلف غذایی مانند جگر، نخود سیاه، مارچوبه و کلم بروکسل موجود است.

اسید فولیک به جلوگیری از زایمان زودرس و ناهنجاری های مادرزادی کمک می کند.

ویتامین دی

ویتامین D سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا بتواند با بیماری ها مبارزه کند. همچنین به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب کند، استخوان ها را قوی نگه دارد و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد. خانم ها به دلیل پوشش به این ویتامین نیاز بیشتری دارند. همچنین زنان چاق و افرادی که جراحی بای پس معده داشته اند باید در صورت کمبود ویتامین دی سریع تر برای درمان اقدام کنند.

ویتامین B12

این ویتامین به تولید گلبول های قرمز سالم در بدن کمک می کند.گیاهخواران، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا کرون ممکن است در معرض خطر ابتلا به کمبود B12 باشند. غذاهای حاوی این ویتامین عبارتند از جگر گاو، صدف و ماهی تن و غیره.

اهن

قرص آهن یا مولتی ویتامین های حاوی آهن برای زنان به دلیل پریود و به ویژه در ایام بارداری مفید است. اهمیت مکمل آهن به این دلیل است که تولید خون در دوران بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و از دست دادن خون در دوره عادت ماهیانه می تواند منجر به کم خونی فقر آهن شود.

نتیجه گیری

مولتی ویتامین ها می توانند به رفع کمبودهای تغذیه ای خانم ها در مقاطع مختلف زندگی کمک کننده باشد. به عنوان مثال، بسیاری از متخصصان زنان پیشنهاد می کنند که زنان برای حمایت از سلامت جنین در دوران بارداری از مکمل های اسید فولیک استفاده کنند.

 

darooboom.pharmacy
darooboom.pharmacy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋