darooboom.pharmacy

darooboom.pharmacy

پروتئین وی چیه و چه فایده ای داره؟

پروتئین موثرترین ماده مغذی موجود است که باعث افزایش عضلات و کاهش چربی می شود. مکمل پروتئین وی یکی از بهترین منابع پروتئین موجود است. بنابراین، به طور طبیعی، هر کسی که به دنبال اضافه کردن مواد مغذی بیشتری به رژیم غذایی خود است، بهتر است برای خود مقداری پودر پروتئین وی بخرد. کنسانتره به دلیل طعم مطبوعش محبوب ترین شکل پروتئین وی به شمار می رود. می توانید آن را در غذا یا نوشیدنی خود مخلوط کنید یا آن را همانطور که هست میل کنید.

اگر هدف شما کاهش وزن است، شروع یک تمرینات ورزشی در کنار مصرف پروتئین وی راهی است که باید در پیش بگیرید. این مکمل به افزایش متابولیسم، حفظ توده عضلانی بدون چربی و همچنین به کاهش وزن اضافی کمک می کند.

پودر پروتئین وی را می توان به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کرد، زیرا به سرعت سیر می کند و از احساس گرسنگی جلوگیری می کند. این احساس گرسنگی اغلب دلیلی است که ما در نهایت به پرخوری می پردازیم.

مزایای پروتئین وی چیه؟

 پروتئین وی شامل نه اسید آمینه ضروری است که برای رشد و عملکرد صاف بدن انسان ضروری است. نقش مثبتی در بهینه سازی عملکرد بدنی و متعاقب آن روند ریکاوری برای هر دو تمرین مقاومتی و استقامتی ایفا می کند. نوزادانی که مجبور به مصرف این مخلوط پروتئین در 3 تا 12 ماه اولیه می شوند، خطر کمتری برای ابتلا به اگزما و سایر آلرژی های مرتبط با پوست در مراحل بعدی زندگی خود نشان می دهند. پروتئین ویتاثیر باورنکردنی بر سیری دارد. مصرف انرژی را افزایش می دهد و تعداد کالری مصرفی را متعادل می کند. همچنین با سلامت قلب و خواص ضد سرطانی مرتبط است.

انواع پروتئین آب پنیر

تفاوت در اشکال پروتئین وی ناشی از نحوه پردازش آنها است. آنها همچنین در میزان پروتئین و کربوهیدرات با هم تفاوت دارند.

1- هیدرولیز

پروتئین وی هیدرولیز شده به پروتئینی گفته می شود که از قبل هضم شده باشد. سریعتر از سایر اشکال جذب می شود. آب پنیر هیدرولیز شده مسئول افزایش 28 تا 43 درصدی سطح انسولین نسبت به آب پنیر به شکل ایزوله است.

2- ایزوله

پروتئین وی ایزوله حاوی 90 درصد پروتئین و گاهی حتی بیشتر است. حاوی چربی و لاکتوز کمتر و همچنین مواد مغذی مفید کمتری نسبت به کنسانتره پروتئین آب پنیر است.

3- کنسانتره

پروتئین وی به شکل کنسانتره حاوی حدود 70-80 درصد پروتئین است. همچنین حاوی لاکتوز و چربی است. به طور کلی، از همه انواع پروتئین آب پنیر خوش طعم تر است.

اگر قصد دارید مصرف پروتئین وی را شروع کنید، کنسانتره را انتخاب کنید، زیرا نه تنها ارزان تر است، بلکه بیشترین مقدار مواد مغذی طبیعی را حفظ می کند.

با این حال، اگر در مورد کربوهیدرات ها و چربی هایی که مصرف می کنید سختگیر هستید، فرم ایزوله یا هیدرولیز می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

 

فرم هیدرولیز بهترین قابلیت هضم را ارائه می دهد و آن را به منبع پروتئین آب پنیر برای بیماران پزشکی و کودکان تبدیل می کند. همچنین دارای کمترین آلرژی هستند که استفاده از آنها را ایمن می کند.

پودرها و مکمل های پروتئین وی روشی سالم و موثر هستند که از طریق آن می توانید محتوای پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی غذایی خود قرار دهید.

پروتئین آب پنیر برای ورزشکاران و افرادی که کمبود پروتئین طبیعی کافی در رژیم غذایی خود دارند و بدنسازانی که می خواهند توده عضلانی و قدرت بیشتر و چربی بدن کمتر داشته باشند، بهترین عملکرد را دارد.

عوارض جانبی پروتئین آب پنیر چیه؟

مصرف بیش از حد پروتئین وی می تواند منجر به عوارض جانبی مختلفی شود. برخی از این عوارض جانبی شامل بار بیش از حد بر کلیه و کبد است که در نتیجه این اندام ها آسیب می بینند. فرد باید در حین مصرف پروتئین آب پنیر، بدن خود را هیدراته کند. بنابراین، مطمئن شوید که مصرف پروتئین ویشما با مقدار زیادی آب همراه است.

سوالات متداول از پروتئین وی

آیا پروتئین وی باعث ریزش مو می شود؟

پاسخ: خیر، ریزش مو یکی از عوارض جانبی پروتئین آب پنیر نیست.

چه زمانی باید پروتئین وی را مصرف کرد؟

پاسخ: در حالت ایده آل، پروتئین وی یک غذای بسیار خوب بعد از تمرینات می باشد. حدود 15 دقیقه پس از اتمام تمرین، مصرف مقداری پروتئین آب پنیر می تواند به شما کمک کند تا سریعتر ریکاوری کنید. پروتئین whey همچنین به شما کمک می کند تا توانایی های ورزشی خود را بهبود بخشید.

آیا پروتیئن وی باعث آسیب به کبد می شود؟

پاسخ: مصرف پروتئین وی می تواند بار زیادی به کبد اضافه کند و در نهایت منجر به آسیب کبدی شود. در دوره مصرف مکمل های پروتئین آب فراوان بنوشید.

 

darooboom.pharmacy
darooboom.pharmacy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋