علی دانا پور

علی دانا پور

معلم زبان، مترجم، عاشق طبیعت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

نحوه مهاجرت با کمتر از 1 میلیارد تومان + 8 مقصد پیشنهادی

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

چطور می‌شود که آدم‌ها تصمیم می‌گیرند مهاجرت کنند؟ سطح استانداردهای بالاتر برای زندگی، پیگیری اهداف کاری و تحصیلی و بسیاری از دلایل دیگر باعث مهاجرت سالانه‌ی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌شود. شرایط شخصی افراد و وضعیت اجتماعی کشورهای مختلف باعث می‌شود همه‌ افراد توان مالی یکسانی برای مهاجرت نداشته باشند. برخی از افراد در حالی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند که ممکن است از بضاعت مالی سطح بالایی برخوردار نباشند. می‌خواهید با مبالغ کم‌تر مهاجرت کنید؟ سوالی است بسیاری این است که مهاجرت با کمتر از ۱ میلیارد تومان ممکن است؟

تعیین هدف اصلی مهاجرت

هر شخصی با توجه به شرایط خود، از جمله سن، میزان تحصیلات، مهارت‌های فردی، هدف از مهاجرت و بودجه‌‌ اولیه، شرایط متفاوتی برای مهاجرت دارد. اما از میان عوامل، هدف افراد از مهاجرت در میزان پول و سرمایه‌ای که باید کنار بگذارند، نقش اساسی دارد. در صورتی که نگاهتان به مهاجرت به‌منظور بلندپروازی و برآورده شدن آمال و آرزویی است و مبلغ کمی برای این کار دارید، منطقی است که ریسک مهاجرت را فعلاً نپذیرید؛ چرا که این راه با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی

معمولاً ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به هر کشوری، اقدام از طریق ادامه تحصیل در آن کشور است. این کار به افراد کمک می‌کند از کمک هزینه‌های تحصیلی و دانشجویی برخوردار شوند و تخفیف‌هایی را در حمل و نقل، خوابگاه یا محل اقامت و سایر هزینه‌های خود دریافت کنند. شاید بتوان اولین و بهترین گزینه مهاجرت با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت تحصیلی است.

تحصیل رایگان

تحصیل در مؤسسات آموزشی و دانشگاه، در بعضی از کشورها رایگان است یا با پرداخت مبلغ کمی انجام می‌شود. این موضوع به محصلان کمک می‌کند، به آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، معمولاً رقابت برای این شرایط تحصیلی بسیار شدید است. می‌خواهید پذیرفته شوید؟ باید از رزومه‌ تحصیلی خوبی داشته باشید.

اگر دنبال تحصیل رایگان هستید: راهنمای تحصیل رایگان در سوئد ۲۰۱۹

بورسیه و فاند دانشجویی

در برخی از کشورها، کمک هزینه‌های تحصیلی، تحت عنوان بورسیه یا فاند و وام‌های دانشجویی به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود که می‌تواند بخش بزرگی از هزینه‌ی آنان را تأمین کند. تعدادی از کشورها با صدور اجازه‌ کار به محصلان و همراهان آن‌ها، این امکان را به وجود آورده‌اند تا افراد با کمک کارهای پاره‌وقت، بتوانند در صورت نیاز درآمد کسب کنند.

اگر دنبال مهاجرت تحصیلی هستید: بهترین کشورها برای مهاجرت دانش آموزان

تحصیل در مقطع دکتری

مهاجرت با کمتر از ۱ میلیارد تومان

در اکثر کشورها تحصیل در مقطع PHD یا دکتری، یک شغل تمام‌وقت محسوب می‌شود. دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و بالاتر با استفاده از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی دانشگاه خود می‌توانند مانند اشخاص شاغل، حقوق دریافت کنند. این حقوق به دلیل تمرکز افراد بر تحصیل و پژوهش به آنان داده می‌شود و معمولاً هزینه‌های زندگی شخص و تفریحات او را پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید که قبل از هر اقدامی به‌خوبی در مورد کشور مد نظر خود، دانشگاه‌ها و شرایط تحصیلی رشته‌های مختلف در آن تحقیق کنید. زیرا ممکن است هر رشته شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجو داشته باشد.

مهاجرت از طریق یاد گیری زبان

برخی از کشورها با برگزاری دوره‌های یادگیری زبان خود برای خارجی‌زبانان و مهاجران، سعی در گسترش فرهنگ خود دارند. استفاده از این کلاس‌ها و مسلط شدن به زبان بومی آن کشور به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر در فرهنگ جدید ادغام شوند. علاوه بر آن، تسلط در زبان به آنان کمک می‌کند مصاحبه‌های شغلی بهتری انجام دهند و زودتر کار پیدا کنند. فراموش نکنید که این دوره‌‌ها هزینه دارند و رایگان نیستند.

تمرکز روی مهارت‌های تخصصی

اگر نمی‌توانید مبلغ زیادی برای مهاجرت جمع‌آوری کنید، بهتر است با روش دیگری برای بعد از مهاجرت، آینده‌نگری داشته باشید. برای نمونه، می‌توانید یک مهارت پولساز یاد بگیرید تا در کشور مقصدی که نیت مهاجرت به آن را دارید به شما کمک ‌کند تا بتوانید زودتر کار پیدا کنید. از این طریق، زودتر خواهید توانست مخارج خود را تأمین کنید. به‌علاوه، در تعدادی از کشورها، برنامه‌هایی برای جذب افراد دارای مهارت و تخصص وجود دارد. حتماً با انجام تحقیقات از بازار کار تخصص مورد نظر خود آگاه شوید تا بعداً به مشکلی برنخورید.

اگر دنبال مهاجرت مهارت محور هستید: راه ­های مهاجرت کاری به کانادا

ویزای مخصوص فریلنسرها

از مشاغلی که در سال‌های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده است، شغل‌هایی است که می‌توان آن‌ها را به‌صورت فریلنسری انجام داد. ویزای مخصوص فریلنسرها، در برخی از کشورها ارائه می‌شود و اجازه‌ کسب درآمد به‌صورت آنلاین را به این افراد می‌دهد. شغلی دارید که به‌صورت فریلنسری هم می‌توانید انجام دهید؟ شانس خوبی برای دریافت این نوع ویزا دارید. یکی از جدیدترین مهاجرت با کمتر از ۱ میلیارد تومان استفاده امکان فریلنسری است.

مهاجرت به کشورهایی با هزینه زندگی کمتر

معمولاً کشورهای پیشرفته مانند استرالیا، آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی، محبوب‌ترین مقاصد مهاجران هستند. اما کشورهای دیگری هم هستند که می‌توان در آن‌ها با هزینه‌ی کم‌تری برای زندگی، از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار شد. کشورهایی مثل پرتغال و مکزیک یا کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند، تایوان، چین از جمله کشورهایی هستند که می‌توانید با مبالغ حدود یک میلیارد تومان به آن‌ها مهاجرت کنید.

۸ مقصد پیشنهادی برای مهاجرت

تعدادی از کشورها شرایط کاری، تحصیلی، اقامت یا برنامه‌های حمایتی بهتری برای مهاجران دارند. در نتیجه کسانی که به هر دلیلی، نمی‌توانند پول خیلی زیادی را برای مهاجرت هزینه کنند، می‌توانند مقصد مطمئن‌تری را برای این کار انتخاب کنند.

۱- آلمان

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادیاین کشور علاوه بر اینکه در استانداردهای آموزشی پیشگام است، امکانات تحصیلات کم‌هزینه را هم فراهم می‌کند. برای برخی از دوره‌ها و رشته‌هایی که به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، تحصیل کاملاً رایگان است. شرایط اقتصادی مناسب و کمبود نیروی تخصصی کار، باعث می‌شود دانشجویان پس از اتمام دوره‌ تحصیل به‌راحتی وارد بازار کار شوند. برنامه‌های مختلفی هم برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری تدارک دیده‌شده است که شرایط را برای افراد با مهارت و متخصصان تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کشور آلمان جه شرایطی دارد؟

۲- ترکیه

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

ترکیه از نظر فرهنگی تشابه زیادی به فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور ما دارد. به‌علاوه، وجود مرز زمینی با این کشور و نزدیکی از نظر جغرافیایی، تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌های رفت و آمد شما یا بستگانتان به این کشور می‌گذارد. هزینه‌های زندگی در این کشور پایین‌تر از کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس است و دریافت ویزا و اقامت در آن از طریق سرمایه‌گذاری ملکی به‌آسانی امکان‌پذیر می‌شود.

برای مهاجرت به ترکیه: اقامت ملکی در ترکیه؛ چگونه اقامت دائم بگیریم؟

۳- لهستان

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

اگر می‌خواهید یک کشور اروپایی با هزینه‌های زندگی کمتر انتخاب کنید، لهستان مقصد مناسبی برای مهاجرت شما خواهد بود. کشور لهستان با طبیعتی زیبا، سیستم آموزشی مناسب و دانشگاه‌های معتبر و بازار کار خوب، شرایط مهاجرتی مطلوبی برای ایرانیان دارد. لهستان در قلب اروپا قرار گرفته است و همین موضوع باعث می‌شود امکان دسترسی به سایر کشورهای اروپایی را نیز داشته باشد.

۴- چین

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

چرا چین؟ می‌توانید زندگی مدرن را در شهرهای پیشرفته این کشور تجربه کنید. جالب‌تر اینکه برای استفاده از امکانات پیشرفته و مدرن هزینه‌ زیادی لازم نیست! رشد اقتصادی خوبی در این کشور باعث می شود که هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین باشد. از طرفی، دانشگاه‌های معتبر و سهولت دریافت ویزای کاری و تحصیلی، شرایط را برای مهاجران به چین آسان‌تر می‌کند.

۵- تایوان

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

با مهاجرت به تایوان یا چین تایپه نیز امکان استفاده از امکانات و زندگی مدرن برای ایرانیان فراهم می‌شود. وجود مهاجران زیاد در این کشور و فرهنگ‌های مختلف نیز سختی‌های فرهنگی مهاجرت به تایوان را کمتر می‌کند. علاوه بر آن، تسلط بر زبان انگلیسی در محیط‌های آموزشی و تجاری، باعث موقعیت بهتر و پیشرفت سریع‌تری در این کشور می‌شود. هزینه‌های زندگی نیز در این کشور آسیایی به نسبت امکانات موجود در آن، نسبتاً کم و مناسب است.

۶- ایتالیا

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

ایتالیا یکی از مقصدهای اروپایی محبوب برای ایرانیان برای مهاجرت با کمتر از ۱ میلیارد تومان است، به‌خصوص برای مهاجران تحصیلی. وجود مراکز مد و فشن در ایتالیا و معماری‌های بی نظیر بناهای تاریخی، این محبوبیت را برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر و تاریخ دوچندان کرده‌‌است. هزینه‌های زندگی در بسیاری از شهرهای ایتالیا معقول‌تر از پایتخت است و دانشگاه‌های برجسته و برنامه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی، فرایند تحصیل در این کشور را تسهیل می‌کنند.

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید: مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا

۷- پرتغال

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

پرتغال کشوری خوش آب و هوا و با فرصت‌های متعدد برای ویزای کار و ویزای تحصیلی است. بازار کار این کشور در حال رشد است و باعث می‌شود که گزینه خوبی برای دریافت اقامت کاری پس از ادامه تحصیل باشد. تاریخ و فرهنگی غنی این کشور، طبیعت زیبا و نزدیکی به کشورهای معروف اروپایی از دیگر ویژگی‌های مثبت پرتغال است.

۸- مالزی

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

مالزی یکی از کشورهای آسیایی در حال توسعه و مهاجر پذیر است. این کشور طبیعتی فوق‌العاده دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی به اکثر کشورهای مطرح آسیای دسترسی یکسانی دارد. تعدادی از دانشگاه‌های این کشور در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. همین موضوع، باعث شده است که موقعیت خوبی برای محصلان در دانشگاه‌های مالزی فراهم شود. زیرساخت‌های شهری مدرن، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها، این کشور را از همه نظر به مکان خوبی برای زندگی و مهاجرت تبدیل کرده‌ است.

نیاز به تحقیق و اطمینان از مقصد نهایی

چطور با کمتر از ۱ میلیارد تومان مهاجرت کنم + ۸ مقصد پیشنهادی

تصمیم به مهاجرت با مبلغ کم، تصمیم سختی است؛ اما اگررزومه خوب یا تخصص داشته باشید، همه‌چیز جبران می‌شود. اگر بودجه کمی دارید، با برنامه‌ریزی دقیق و تحقیق برای انتخاب مقصد مناسب و کم هزینه می‌توانید ارزان‌تر مهاجرت کنید. تحقیق و بررسی درباره مقصدهای احتمالی و شرایط و امکاناتی که هر کشوری برای مهاجران خود دارد، برای شما لازم و کمک‌کننده خواهد بود. می‌خواهی با کمتر از ۱ میلیارد مهاجرت کنید؟ انتخاب شما کدام کشور است؟

سؤالات متداول

کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت چیست؟

مهاجرت تحصیلی معمولاً ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به هر کشوری به شمار می‌رود. بهترین راه مهاجرت با کمتر از ۱ میلیارد تومان استفاده از ویزای تحصیلی است.

آیا تحصیل رایگان در کشورهای خارجی امکان‌پذیر است؟

بله، در بعضی از کشورها تحصیل در مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها رایگان است یا با پرداخت مبلغ کمی انجام می‌شود.

آیا می‌توان با یادگیری زبان یک کشور مهاجرت کرد؟

بله، برخی کشورها دوره‌های یادگیری زبان خود را برای مهاجران برگزار می‌کنند. این دوره‌ها، به افراد کمک می‌کند راحت‌تر در فرهنگ جدید ادغام شوند و شغل پیدا کنند. اما یادتان باشد یادگیری زبان به تنهایی امکان مهاجرت با کمتر از ۱ میلیارد تومان را فراهم نمی‌کند.

علی دانا پور
علی دانا پور معلم زبان، مترجم، عاشق طبیعت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋