damapouya

damapouya

توسط ۱ نفر دنبال می شود

کولر گازی و اجزای تشکیل دهنده آن

 

کولر گازی از تجهیزات برودتی کاربردی در عرصه سیستم های تهویه مطبوع است که در مکان های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور تغییر دما و فراهم کردن آسایش افراد همواره به دنبال بهترین سیستم ها بوده اند تا در فصل زمستان و تابستان از سرمای شدید و گرمای طاقت فرسا در امان باشند. از این رو سالیانه انواع مختلفی از تجهیزات برودتی تولید و به بازار روانه می گردد تا تقاضای این محصول را پوشش دهند. کولر گازی با توجه به عملکرد قدرتمندی که دارد نیاز تهویه مطبوع مکان های بزرگ و کوچک را تامین می سازد. این دستگاه دارای دو یونیت داخلی و خارجی بوده که این دو بخش به وسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می شوند تا هوا را به درجه مطلوب کاربران آن برسانند. لذا اجزای اصلی آن هواساز یا همان یونیت داخلی و کندانسور یا یونیت خارجی می باشد. هواساز در داخل محیط مورد نظر نصب شده و کندانسور را در فضای باز مانند بالکن، حیاط یا پشت بام تعبیه می کنند. کولر گازی در موقعیت های مختلفی از نصب طراحی و تولید می گردد که شامل دیواری، پرتابل، ایستاده و پشت پنجره ای می باشد. پیش از خرید لازم است تمامی مدل ها را به همراه مشخصات آن مورد مطالعه قرار دهید که بدین منظور می توان به صفحه مربوطه کولر گازی با نشانی https://damapouya.com/کولر-گازی-اسپلیت در وبسایت دماپویا مراجعه نمود.
اجزای تشکیل دهنده کولر گازی اسپلیت علاوه بر دو بخش گفته شده شامل دو بخش مکانیکی و الکترونیکی می باشد؛ بخش اول دارای کندانسور، کمپرسور، اواپراتور، گاز مبرد و لوله مویی است. بخش الکترونیکی نیز شامل تابلو برق، الکتروفن و پروانه، برد الکتریکی، خازن و سنسورها می باشد. کمپرسور قلب کولر گازی به شمار رفته و عملکرد آن در واقع مکش گاز از اواپراتور و هدایت آن به سمت کندانسور است. این دستگاه هوا را به کمک سیکل تبرید تراکمی عمل می کند و در جریان این فرایند هوای گرم محیط را گرفته و آن را خنک می سازد. در برخی از این مدل ها قابلیت گرمایشی نیز وجود داشته و می توان آن را در فصل زمستان نیز به کار برد تا گرمای لازم را تهیه کند. گاز مبرد نیز یکی دیگر از ارکان مهم کولر گازی به شمار می رود که انواع رایج آن R22 و R410 می باشد که توسط شرکت های سازنده در ساخت این محصول به کار گرفته می شوند. نیروی لازم جهت چرخش این گاز توسط کمپرسور تامین می شود.
شما عزیزان می توانید انواع مختلف سیستم های تهویه مطبوع را در فروشگاه اینترنتی دماپویا مشاهده و خریداری نمایید و بر روی لینک مربوطه آن کلیک کنید تا خریدی مقرون به صرفه و آگاهانه را تجربه نمایید.

damapouya
damapouya

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋