mahboobeh

mahboobeh

توسط ۱ نفر دنبال می شود

سرورهای بلید

سرورهای BL که بر روی سیستم HP blade قرار می گیرند و به آنها blade نیز می گویند، آماده ابر هستند و از زمان، هزینه و انرژی حداکثر استفاده را خواهند کرد. به طور کلی محصولات این دسته زیرساخت و مدیریت سرور را برای بهبود بهره وری فراهم می کنند. مجهز به زیرساخت ماژولار، سادگی را برای مرکز داده شما به ارمغان می آورد.

Blade Server در واقع یک محفظه blade است که چندین سرور Blade را در خود جای داده است. تیغه ها بردهای نازک و مدولار هستند که هر کدام یک سرور hp مستقل در نظر گرفته می شوند و معمولاً به یک برنامه خاص اختصاص داده می شوند. Blade ها سرورهایی روی یک برد جداگانه با CPU، حافظه، اس اس دی سرور اچ پی، کنترلرهای شبکه، کارت HBA و سایر پورت های ورودی/خروجی هستند. و قابلیت افزایش قدرت را دارند. محفظه blade علاوه بر قرار دادن سرورهای Blade، وظایفی مانند برق، خنک کننده، شبکه، اتصالات مختلف و مدیریت را فراهم می کند. تیغه ها و محفظه تیغه با هم سیستم تیغه را تشکیل می دهند.

سرورهای Blade قدرت پردازش بیشتری را برای اشغال فضای رک فراهم می کنند. . کابل کشی ساده و کاهش می یابد زیرا یک درهم و برهم یا بسته کابلی (کابل برق، کابل صفحه کلید، کابل ماوس، کابل ویدئو و کابل شبکه) برای همه سرورهای Blade Enclosure کافی است. اما در مدل rack mount، هر سرور به مجموعه ای از کابل ها نیاز خواهد داشت. هر سرور Blade را می توان با ماوس، صفحه کلید و مانیتور استفاده کرد. در نتیجه مصرف برق کاهش می یابد. سرورهای Blade عمدتا در مراکز داده برای اشغال فضای کمتر و بهبود مدیریت سیستم استفاده می شوند.

در اندازه استاندارد رک سرور، هر رک دارای عرض 4.8 سانتی متر و ارتفاع 4.4 سانتی متر خواهد بود که حداقل فضای ممکن برای قرار دادن تجهیزات است. مهمترین مزیت تیغه ها اندازه کوچک آنهاست. . اکثر رک ها دارای 42 واحد هستند، به این معنی که 42 دستگاه را می توان به هر رک متصل کرد. اما blade ها از این قاعده مستثنی هستند و حداکثر 180 سرور را می توان در یک سیستم Blade یا 1440 سرور را در یک رک قرار داد.

اگر شرکت ها استفاده از سرورهای بلید را انتخاب کنند، می توانند تجربه خوشایندی در زمینه کابل کشی به دست آورند زیرا کابل کشی مورد نیاز برای نصب سرورهای تیغه ای 85 درصد کمتر از سرورهای تاور و رک خواهد بود. مدیران فناوری اطلاعات باید زمان کمتری را برای مدیریت زیرساخت ها صرف کنند و می توانند زمان بیشتری را برای دسترسی بالا صرف کنند.

مزایای سرورهای تیغه ای به نصب چندین سرور در یک کابینت محدود نمی شود. بلکه به دلیل اینکه منابع (مانند ذخیره سازی و تجهیزات شبکه) را در یک معماری کوچکتر ادغام می کند، امکان مدیریت را از طریق یک رابط واحد فراهم می کند. سرورهای Blade معمولا سیستم مدیریتی مخصوص به خود را دارند. این سرورها عمدتاً در شرکت های مدرن استفاده می شوند.

برای اطلاع از جزییات خرید سرور اچ پی به https://virgool.io/@dalman.sardashtean/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DA%86-%D9%BE%DB%8C-sk8djgacnjjl

مراجعه نمایید.

mahboobeh
mahboobeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋