عروسک باز

عروسک باز

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پلنگ سیاه کیست؟

پلنگ سیاه اصطلاحی بود که برای یک حزب سیاسی در سال 1966 به کار می رفت. اما استن لی خالق شخصیت پلنگ سیاه در دنیای کمیک ها این تشابه اسمی را تصادفی اعلام کرد. بلک پانتر یا همان پلنگ سیاه اولین ابرقهرمان سیاه پوست در کتاب های مصور کمیک در امریکا است که توانسته است تا این اندازه محبوب شود. قرار بود که به جای اسم Black Panther از اسم Black Leopard استفاده کنند که می توان آن را گربه وحشی سیاه ترجمه کرد. با این حال این نام خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و سرانجام در فیلم سینمایی انتقام جویان با همان نام پلنگ سیاه به روی پرده سینما ها رفت.

استن لی خودش بیان کرده است که نام پلنگ سیاه از یک قهرمان ماجراجویی که یک پلنگ سیاه به عنوان دوست و دستیار داشت، الهام گرفته شده است. در شخصیت پردازی این موجود خیالی جدید دنیای کمیک هم از شخصیت های تاریخی مانند سلطان امپراتوری کشور مالی در قرن 14 میلادی، منشا موسی و فعال جامائیکایی در قرن بیستم، مارکوس گاروی و همچنین شخصیت های کتاب مقدس مانند هام و کنعان بود استفاده شده است.

 

فیلم سینمایی بلک پانتر ( پلنگ سیاه )

پانتر سیاه Black Panther  یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال 2018 است که بر اساس شخصیت کمیک مارول با همین نام ساخته شده است. این محصول توسط استودیوی مارول تولید و توسط استودیوی Walt Disney Motion Pictures توزیع شده است. فیلم سینمایی پانتر سیاه هجدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) است. این فیلم به کارگردانی رایان کوگلر ساخته شده است که فیلمنامه را با همکاری جو رابرت کول نوشت و در آن چادویک بوسمن در نقش پلنگ سیاه (تی چالا) در کنار مایکل بی جوردن ، لوپیتا نیونگو ، دانای گوریرا ، مارتین فریمن ، دانیل کالوویا و همچنین لتیتیا رایت، وینستون دوک، آنجلا باست ، فارست ویتاکر و اندی سرکیس بازی می کنند. در پلنگ سیاه تی چالا به دنبال مرگ پدرش پادشاه واکاندا تاجگذاری می کند، اما کیلمونگر که قصد دارد سیاست های انزواگرایی کشور را کنار بگذارد و یک انقلاب جهانی را آغاز کند ، او را به چالش می کشد.

پلنگ سیاه از کجا شکل گرفت؟

وسلی اسنایپ در سال 1992 برای کار در فیلم پلنگ سیاه ابراز علاقه کرد. اما این پروژه به نتیجه نرسید. در سپتامبر 2005 ، مارول استودیو فیلم پلنگ سیاه را به عنوان یکی از ده فیلم بر اساس شخصیت های مارول و توزیع شده توسط پارامونت پیکچرز اعلام کرد. مارک بیلی برای نوشتن یک فیلمنامه در ژانویه 2011 استخدام شد. پلنگ سیاه به طور رسمی در اکتبر 2014 اعلام شد و بوسمن اولین حضور خود را به عنوان شخصیت در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ شهری محصول 2016 داشت. کول و کوگلر تا آن زمان به هم پیوسته بودند و در ماه مه تعداد بازیگران دیگری در فیلم پانتر سیاه وارد شدند. در واقع فیلم سینمایی پانتر سیاه اولین فیلم مارول با بازیگران عمدتا سیاه پوست و کارگردان سیاه پوست بود. عکسبرداری اصلی از ژانویه تا آوریل 2017 در استودیوی EUE / Screen Gems در کلان شهر آتلانتا و بوسان ، کره جنوبی انجام شد.

اولین فیلم MCU

پانتر سیاه در 29 ژانویه 2018 در لس آنجلس به نمایش درآمد و در 16 فوریه به عنوان بخشی از مرحله سه MCU با نمایش سینمایی در ایالات متحده منتشر شد. منتقدان از کارگردانی ، فیلمنامه ، بازیگری آن (به ویژه در مورد بوسمن ، جوردن و رایت) ، طراحی لباس ، ارزش تولید و موسیقی متن آن تمجید کردند. هرچند که افکت CG انتقاداتی را به همراه داشت. بسیاری از منتقدان این فیلم را یکی از بهترین فیلم های تعیین شده در MCU دانستند و اهمیت فرهنگی آن را مورد توجه قرار دادند.

فیلم برتر سال

سازمان هایی از جمله شورای ملی بازبینی و موسسه فیلم آمریکا آن را به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2018 معرفی کردند. فروش فیلم بیش از 1.3 میلیارد دلار بود در سراسر جهان و بسیاری از رکوردهای گیشه را شکست. از جمله پردرآمدترین فیلم یک کارگردان سیاه پوست. این فیلم نهمین فیلم پردرآمد تاریخ ، سومین فیلم پردرآمد در ایالات متحده و کانادا و دومین فیلم پردرآمد سال 2018 شد.

جوایز سینمایی

این فیلم جوایز و نامزدهای بی شماری را دریافت کرد. هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار 91 از جمله بهترین فیلم با برنده های بهترین طراحی لباس ، بهترین امتیاز اصلی و بهترین طراحی تولید شد. پانتر سیاه اولین فیلم ابرقهرمانی است که نامزد بهترین فیلم و اولین فیلم MCU است که برنده جایزه اسکار می شود. همچنین در هفتاد و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب ، دو برنده در بیست و پنجمین دوره جوایز انجمن بازیگران اسکرین و سه بار در بیست و چهارمین دوره جوایز انتخاب منتقدان از دوازده نامزد ، سه نامزد دریافت کرد. مژده این که دنباله ای با بازگشت کوگلر برای نوشتن و کارگردانی در ژوئیه 2022 نیز برنامه ریزی شده است.

 

داستان فیلم سینمایی پلنگ سیاه

پلنگ سیاه رئیس قبیله

پلنگ سیاه عنوان تشریفاتی است که به رئیس قبیله پلنگ کشور پیشرفته آفریقایی واکاندا اعطا می شود. وی علاوه بر حاکمیت کشور، رئیس ارشد قبایل مختلف آن است که در مجموع واکاندا نامیده می شود. عادت پلنگ نمادی از رئیس دولت است و حتی در مأموریت های دیپلماتیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پلنگ یک عنوان موروثی است. اما هنوز هم باید برای بدست آوردنش تلاش کرد.

کودکی تیچالا

در گذشته های دور، یک شهاب سنگ ساخته شده از ماده معدنی ویبریوم جذب کننده ارتعاش (خیالی) در واکاندا سقوط کرد. پادشاه تیچاکا مانند پدرش و دیگر پلنگ های قبل از او، با توجه به این كه ممکن است افراد خارجی به واكاندا برای این منبع ارزشمند چشم طمع ببندند، كشور خود را از جهان خارج پنهان كرد. همسر اول تیچاکا، نیامی بود که در زمان زایمان فرزندش درگذشت. همسر دوم او راماندا نیز هنگام بازدید از وطن خود در آفریقای جنوبی توسط آنتون پرتوریوس به اسارت درآمد. بنابراین تیچالا در بیشتر دوران کودکی اش تنها و توسط پدرش بزرگ شد. تیچاکا هنگام تلاش برای بدست آوردن تپه ویبرانیوم توسط اولیسس کلاو  به قتل رسید. در حالی که مردمش هنوز در معرض خطر بودند ، تیچالا از سلاح صوتی کلاو علیه کلاو و افرادش استفاده کرد و با آن دست راست کلاو را خرد کرد و او را مجبور به فرار کرد.

تیچالا در مسیر پلنگ شدن

تیچالا در صف بعدی سلطنت واکاندا و پلنگ سیاه بود. اما تا زمانی که او آماده شود تا رهبر کشور شود ، عمویش سیان با موفقیت آزمایش های سیاه شدن را پشت سر گذاشت. تیچالا در حالی که در آئین گذرگاه خود در واکاندان بود، با یک نوجوان یتیم به نام اورورو مونرو ملاقات کرد و عاشق او شد. این دختر برای تبدیل شدن به یک عضو طوفانی مردان ایکس تریبیت می شد. این دو به دلیل تمایل او به انتقام مرگ پدرش و تبدیل شدن به مردی که می تواند به طور مناسب واکاندا را رهبری کند، رابطه خود را قطع کردند. با این حال آنها هر سال که بتوانند یکدیگر را ملاقات می کردند.

پلنگ سیاه شکل می گیرد

تیچالا با غلبه بر قهرمانان مختلف قبایل واکاندا لقب و صفات پلنگ سیاه را بدست آورد. یکی از اولین اقدامات وی انحلال و تبعید هاتوت زراع جاسوس مخفی واکاندا و رهبر آن، برادر خوانده وی، شکارچی گرگ سفید بود. وی بخش های کوچکی از ویبرانیوم را به موسسات علمی سراسر جهان فروخت و ثروتی را به دست آورد که با استفاده از فناوری پیشرفته خود را مسلح کرد. بعداً ، برای حفظ صلح ، دورا میلاجه ("افراد پرستش") را از قبیله های رقیب انتخاب کرد تا به عنوان نگهبان شخصی و همسران تشریفاتی در حال آموزش باشد. وی پس از مدتی قبل از بازگشت به سلطنت خود مدتی در خارج از کشور تحصیل کرد.

ورود پانتر به تیم انتقام جویان

در اولین حضور منتشر شده خود ، تیچالا بزرگسال تیم ابرقهرمان آمریکایی چهار شگفت انگیز را به واکاندا دعوت می کند. سپس حمله می کند و سعی می کند آنها را به صورت جداگانه خنثی کند تا خود را آزمایش کند تا ببیند آیا آماده جنگ با کلاو است یا خیر. چهار شگفت انگیز در قالب یک تیم ضدحمله همراه با تیچالا می شوند و پادشاه را تحت تأثیر قرار می دهند. تیچالا بعداً به انتقام جویان پیوست و ارتباط طولانی با آن تیم ابرقهرمانی آغاز کرد. او ابتدا در حالی که با این گروه بود با Man-Ape نبرد می کند و سپس با خواننده آمریکایی مونیکا لین آشنا می شوند که با او رابطه عاشقانه ای پیدا می کند.

 

اکشن فیگور و اسباب بازی پلنگ سیاه

اکشن فیگور و اسباب بازی پلنگ سیاه را می توانید در فروشگاه اینترنیت دالیدل با قیمت ارزان پیدا کنید. مراقب باشید که اگر دیر سر بزنید، تمام می شود. برای ورود به سایت کافی است کلمه دالیدل را در گوگل جستجو کنید. در سایت دالیدل فانکوپاپ پانتر و اسباب بازی پانتر سیاه با قیمت مناسب و کیفیت خیلی خوب موجود است که پیشنهاد می دهم حتما از آنها بازدید کنید.

 

 

 

 

 

عروسک باز
عروسک باز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋